Gå til innhold

Adopsjon av tvillinger


Tryne_ nr.3 på vei

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på noen ting i forhold til dette. Om vi skulle ønske å adoptere tvillinger når vi blir gammle nok. Er det slik at man kan ha ønske om dette, eller er det helt tilfelldig hvem som får spørsmålet??

 

Og så lurer jeg på om tvillinger er noe som blir prioritert hos de som er eldre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I enkelte land kan man legge inn ønsker om å få adoptere søsken. Da må man så vidt jeg vet bli godkjent for dette før søknaden går ut av landet. Det er ikke så vanlig å få adoptere søsken, og helt sikkert enda sjeldnere med tvillinger. Tror man må dokumentere at man har erfaring/kunnskap om barn og barneoppdragelse for å kunne bli godkjent for søskenadosjon, og at alderen vanligvis ikke betyr så mye bare du innfrir kravene fra det landet dere skal adoptere fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tvillingadopsjon er ikke vanlig, og det er heller ikke noe du kan søke om. Men om det går an å ønske seg det, vet jeg ikke. Adopsjonsforeningen vår oppfordret oss til å ikke "ønske oss" noe som helst, verken kjønn, alder eller tvillinger, for da kan ventetiden før forespørsel om barn bli enda lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er sjeldent tvillinger blir adoptert, men det skjer en gang i blant.

Tvillinger går for ett barn, så man behøver ikke være søskengodkjent.

Jeg kjenner noen som har adoptert tvillinger, og de hadde ikke skrevet noe om ønske om tvillinger eller søsken. De var godkjent for ett barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo lov å håpe da, men høres ikke ut som sannsynligheten er så stor for å si det sånn:) men takk alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to tilfeller av adopterte tvillinger. Men barna er voksne, så vet ikke hvordan det er nå. Men jeg tror det var helt tilfeldig hvem som fikk adoptere tvillingene, men foreldrene var i slutten av 30-åra hos begge. De fleste adoptivforeldre er i slutten av 30-årene, så det hjelper kanskje heller ikke så mye. Ville ikke satset på å forvente tvillinger, men heller bli positivt overrasket hvis det skjer. Ellers må man gjennom adopsjonsprosessen 2 ganger, selv om det er dyrt og slitsomt, men verdt resultatet til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...