Gå til innhold

Trenger man egentlig svangerskapskurs?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstgangs fødende og har valgt å ikke melde meg på noen kurs..

Måten jeg forbereder meg er snakke med venniner, mor min og lest litt i brosjyrer jeg har fått av jordmor..

Men mest av alt satser jeg på at dette er en naturlig ting og at kroppen og jordmødrende vet hva de gjør..

Hva tenker dere andre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Her hvor jeg bor, er det ikke svangerskapskurs, så helt nødvendig er det vel ikke. Jeg føler ikke jeg savner det heller, det hadde bare vært fint å komme i kontakt med andre gravide her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke på det med forrige, og angra aldri på at jeg ikke var på det. Ikke vært på det denne gangen heller. Det jeg ville ha, var omvisning på føden, og det fikk jeg ved å ta direkte kontakt med fødeavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er 2 gangs födende. födte for 6 1/2 år siden, og hadde ikke svangerskapskurs da, og har valgt og ikke ha det denne gangen heller. Förste gangen visste jeg ikke hva jeg gikk til, så jeg visste heller ikke hva jeg skulle spörre om eller hva slags rettigheter jeg hadde. Jeg vet mere nå og skaffer meg info på annen måte om jeg lurer på noe. Derimot anbefaler jeg svangerskapskurs for de som er redde eller veldig usikre på hva som skal skje i forhold til fösdselen. Håper dett var til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns svangerskapskurs er veldig bra.Sist gang for 6 år siden var jeg alenemor.denne gangen skal jeg også være med på svangerskapskurs.Har mannen min med meg. Fikk mange nye venner på svangerskapskurset. vi hadde treff nesten hver uke etter vi hadde født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man veldig redd for fødselen er svangerskapskurs veldig bra.

Så syns jeg det er bra å treffe andre som også skal føde omtrent samme tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på fødselsforberedende kurs og syntes det var veldig nyttig! Fikk vite en del om smertelindring, og det var i grunn ganske kjekk info. I tillegg litt om de ulike fasene under fødselen, hvordan babyen beveget seg og sånn. Det var et 3-timers kurs på sykehuset. Regner egentlig med at du fint kan lese deg til disse tingene også, men jeg synes det var greit at en jordmor fortalte det og at det gikk an å stille spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt å gå på kurs av jordmor for at far og mor skulle få samme informasjon. JM sa at for de fleste mødrene to-be var det mye kjent stoff, men veldig opplysende for pappaene. Jeg har ikke hatt med bf på kontroller hvertfall, og er ganske sikker på at han ikke har lest like mye som meg, så sånn sett tenker jeg det er greit. Dessuten syns jeg det er kjekt å få omvisning på sykehuset i samme slengen, slik at man vet litt hva man går til. Vårt kurs er på sykehuset nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...