<3 lilletroll <3 Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Vet at det sikkert er andre som har det værre enn meg/oss, men føler bare for å få ut frustrasjonen... Nå har vi prøvd siden januar og ingenting skjer! Har veldig uregelmessige sykluser etter p-pille bruk ( som jeg forøvrig ALDRI blir å bruke igjen ), men vi har liksom prøvd å ikke tenke på det og leve som normalt. Men nå begynner det å tære litt på meg.. syns det er slitsomt å aldri føle at det funker, det fører igjen til nedsatt sexlyst (ettersom jeg depper) og da blir det jo hverfall ikke noe baby!!!! Arrrrrrrrrg!! Bare jeg som har det sånn? Har lest her inne om de som har fått pergotime etter å ha prøvd i "bare" 6 mnd, mens min lege eller en annen gyn som jeg har vært hos holder fast på at vi skal ha prøvd i minimum et år før noe hjelp blir aktuelt. Er min lege veldig streng? Skal forøvrig til legen igjen 5 jan og da blir det spennende å høre hva hun sier...
jobber med saken har klart det Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 Man blir like skuffet hver gang tr dukker opp. Jeg har ikke prøvd like lenge som deg, men kjenner jeg er ganske så lei. Har lyst til å bare slutte å prøve.... Hater denne tiden i prøvingen:( Håper du får de svarene du vil hos legen:)
♥Bubble♥ Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Hei beibi26. Vet hvordan du har det. Har prøvd like lenge som deg å det er ikke noe lett... Er ikke sånn her det skal være å lage en baby eller to... Har heldig vis en lege som skjønner hvor tungt det kan være. Selv om legen min holdt også på det med at det skulle gå et år før jeg fikk pergo, men siden jeg er 32 år fant hun ut at hun skulle ta blodprøver av meg og snakke med gyn. på sykehuset å da begynte heldigvis ballene og rulle... Ikke at det hjalp meg så mye da, er ikke så mye man får gjort uten TR. den måtte dettes igang. Nå har jeg tatt første pergo kuren så venter i åndeløs spenning. Men det er helt forferdelig å gå å vente sånn... Vi har liksom blitt prenta inn at man må være såååååå forsiktig med sex (fra vi var ganske små) for det er såååååå LETT å bli gravid... Kjempe LETT!!! Blir veldig spennende å hvordan det går hos legen for deg i januar. Krysser fingrene for deg at det går som du vil. Trøste klem fra meg )
SpennendeTid Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Hei, beibi26. Har akkurat fått ut litt frustrasjon selv gjennom et innlegg her. Har ikke prøvd så lenge som dere, men blir så skuffet når tr kommer... I tillegg har syklusen min begynt å klusse seg til. Vi får bare stå på, og krysse fingre (men ikke bein:-)) for at også vi skal få det til... Lykke til:-)
<3 lilletroll <3 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2008 Tusen takk for svar *Bubble*! Ja det er ikke noe morro at det skal være så vanskelig. Flott at legen din har forståelse for situasjonen. Jeg er 27, så da mente legen min at det ikke var noe å stresse med enda. Men jeg må jo si meg litt uenig... Vi har lyst på hvertfall 3 barn (føles hvertfall slik nå, men det kan jo hende endrer seg etter 2 ), og hvis det skal ta like lang tid med alle så er det jo virkelig på tide å komme i gang. Sant som du sier, man har hele tiden blitt fått beskjed om å være forsiktig... MYE VITS!! Fikk du provera for å sette i gang TR? Merker du noen bivirkninger med pergo? Så utrolig spennende å se hvordan det utvikler seg! Du må holde meg oppdatert! Klem tilbake
LINDA*** Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Hei. Har det på samme som deg. Har prøvd siden begynnelsen av desember i fjor, ganske nøyaktig 1 år. Selv om vi treffer EL hver eneste gang så kommer den h***vetes driten opp... Presis 14 dager etter EL!! Og med supersvake gravide-tester blir jo nedturen desto større MEN. Jeg har en god nyhet (om det lar seg gjøre).Har en sønn fra før. Og med han stressa vi MAKS hver mnd. Jeg tempa en og annen mnd, skreiv ned sekret-forandringer gjennom samtlige sykluser. Følte det gikk litt sport i å skrive ned, observere, og gjennomføre (=gøy da) Det siste jeg gjorde var å dra til akupunktør + sink til samboeren. Og syklusen etter satt den:) Vi brukte den gangen 10 mnd. På en annen side. Jeg var hos akup. i august nå, og hadde veldig tro på at den skulle sitte igjen. Men nei da:( Null utslag. Og da har jeg ikke giddi å gjort noe mer med det. Jeg trodde faktisk det skulle være superlett å bli gravid igjen etter å ha født. Men jommen sa jeg smør! Har testdag om 1 uke. Så får me sjå Lykke til du og da!
Aissata Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg forstår deg. Vi har prøvd ett års tid og jeg har nå bestilt time hos fastlege for å få henvisning til gynekolog. Jeg har jevnlig mens og får utslag på el - tester. Regner med ting tar litt tid så vi får prøve litt ekstra mens vi venter Har ikm nyttårsaften og testet negativt idag. Blir liksom ikke helt overrasket. Begynner å bli vant med resultatet.... Og så håper jeg selvfølgelig at jeg testet for tidlig..... Dermed er humøret fortsatt godt. Av og til når TR kommer vil jeg helst gjemme meg bort og ikke treffe folk, men ikke alltid det går. Blir så utrolig nedfor av og til. Lykke til!
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Hei kjære deg! Jeg også kastet pillene mine i januar.. (skal aldri begynne å ta det igjen), og absolutt ingenting har skjedd så langt. Er super frustrert så jeg tok meg en tur til legen som igjen henviste meg til en super kvinnelig gynekolog. Hun tok meg veldig seriøst og sendte meg videre til utredning med lapraskopi for å sjekke egglederne, denne har jeg ikke fått time til enda (håper jo selvfølgelig at vi får det til på naturlig måte). I morgen skal jeg til gynekologen for å ta blodprøver for da er jeg 26 dager inn i denne syklusen. Har faktisk hatt ganske så stabil syklus siden vi startet å prøve, men det skjer jo ingenting for pokker! Og gynekologen sa at siden jeg har stabile sykluser så ville hun vente med å gi meg pergotime. Men sist mnd fikk jeg tr 3 el 4 dager senere enn vanlig..typisk, og nå aner jeg ikke hvilken dag jeg hadde el:( Håper at vi traff på et eller annet og at testen endelig kan vise et positivt svar. Fikk vite for litt siden at et par som har prøvd litt lenger enn oss har klart det! Så det er jo håp.. Masse lykke til:) Vi er mange i samme båt..
♥Bubble♥ Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 tror ikke alltid at leger tenker helt sånn som oss... Enkelte eier ikke forståelse eller empati. De skal følge legeboken til pungt å prikke. Blir litt gal på sånne og de har jeg hatt en del av. Ja jeg fikk provera for å sette igang TR. Men det tok nesten 14 dager fra jeg sluttet på tablettene til jeg fikk den, skal ta opptil 7 dager. vet ikke helt om jeg har fått noen bivirkninger av pergo, har vært utrolig deppa i det siste men vet ikke helt om det bare er for jeg er så utrolig sliten pga jobb eller om det er pergoen som gjør det. Skal på sykehuset i morgen å ta de siste blodprøvene som jeg skal ta før jeg skal på undersøkelse på gyn. Håper på få en time fort... Lurer sånn på hva det er som gjør at jeg ikke har eggløsning. Du får holde meg oppdatert du også, blir jo spennende å høre hva som skjer med deg også
Vårstjerna. Jente 3 år ,30 pp Skrevet 28. desember 2008 #10 Skrevet 28. desember 2008 Ikke lett å bli gravid her heller. Klarte det på 8 forsøk forrige gang, men nå er vi i 25 pp. Forferdelig slitsomt.Vil så gjerne at jenta vår skal bli storesøster snart. Skal til gyn i januar, så får vi se hva som skjer. Lykke til alle slitere.
Enitsirk79 Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Hei! Forstår frustrasjonen din godt. Går du til privat gynekolog? Hvis ikke tror jeg det kan være en ide. De er dyrere, men de er etter hva jeg har hørt også bedre. Man trenger ikke henvisning. For det andre - det med å ha prøvd i 1 år, hvem andre enn du vet hvor lenge dere har prøvd? Ville ha plusset på en måned eller to jeg altså bare for å få hjelp litt raskere for at det ikke skal gå utover samlivet. Lykke til hos lege neste uke:)
<3 lilletroll <3 Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2008 Hei hei! Gikk først runden med fastlegen, men det var bare etter 6 mnd ( er jo så himla utålmodig ). Fikk da beskjed om at jeg måtte vente i ett år. Oppsøkte en privat gyn og fikk ultralyd osv med beskjed om at alt så bra ut. Fikk også tatt blodprøver for å sjekke hormonnivå, og heller ikke der var det noe galt. Men han ville også at jeg skulle vente ett års tid. Skikkelig morro klump han - han ville skrive meg en resept på "tålmodighets piller". Ha ha liksom! Har som sagt time hos legen nå 05.01. Er veldig spent på den! Når vi begynte prøvingen var jeg også på time bare for å sjekke alt, og da sa jeg jo ifra når vi hadde begynt. Kan nok ikke lyve på meg noen mnd der nei Men, hvis jeg tar kontakt med en annen gyn skal du ikke se bort ifra at jeg tar en hvit løgn. Nå syns jeg det begynner å bli på tide med baby!!! Forresten, noen som vet litt mer om hvordan man går frem for å få pergo/provera? Prøver man det først eller må man gjennom utredning osv? klemmer til alle
*Ønskergjerne* Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 hei hei:) utålmodig jeg å - men har ikke vært te no utredning ennå jeg da.. håper d kunne skje på egen hånd.. men her sitter jeg da - snart 17 pp... venter på mensen - 3 dager over - men negativ test igår... jaja... har ingen tro - så skal te legen på nyåret tenker jeg... lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå