Gå til innhold

Noen med termin 1.sept her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har to fra før, og har lest masse på disse sidene i de andre svangerskapa. Syns det har vært mye spennende og interessant å lese, og deilig å se at det er så mange andre som er like "hekta" på å følge med på alt som skjer som meg selv, he he... Dette er imidlertid første gang jeg har skrevet noe selv, så er vel på tide....?!

Hadde første dag av siste mens 22.11, og får da termin 1.sept når jeg skriver inn talla her. I de bøkene jeg har fra før får jeg termin 29 aug.... Er det noen som vet hva som er riktig? Ikke at det er så viktig akkurat, da men.....

Hadde vært fint å høre fra noen som har ca samme termin!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat samme termin, og siste mens første dag som deg :)

Vi er jo ikke så langt på vei akkurat, men veldig spennende uansett :)

Skrevet

Jeg slenger meg også på her! Dette blir veldig spennende ja! :) Synes tiden går altfor sakte...

Skrevet

Jeg har ikke 100% kontroll på når jeg hadde første dag av siste mens, men utfra mine antagelser har jeg termin 31 aug så da er det bare en dag mellom oss. Får vel ny termin på ultralyd.

Skrevet

Så fint å bli flere, da!

Kommer nok til å være innom her hver dag framover, så gleder meg til å slå følge med dere!!

Synes dette er akkurat like spennede og fantastisk som første gang, og gleder meg masse til tida som kommer!

Er i fin form, og har vært det de andre gangene også - bortsett fra litt bekkenplager det siste sv.skapet. Så er nesten litt uvirkelig enda, merker liksom ikke noe bortsett fra at mensen er borte...

Hvordan har dere det, da??

Skrevet

Heisan - gratulerer så mye..

Jeg har samme termin som deg og første dag siste mens var 23. november så vi stiller nokså likt. Vi får holde følge gjennom trimestrene :)

Jeg har selv en jente på snart 4 år og endelig klaffet det med nummer 2 - veldig etterlengtet :)

Skrevet

Jepp! Termin 1 sept. her og ;)

Sliter med ømme bryster, murringer, lite matlyst og kvalme.

Men er jo veldig glad for at det endelig har gått vår vei ;)

Skrevet

jeg har termin 5 september så slenger meg på.. ikke så mange dagene mello. Fikk bekreftet graviditet på julaften.. da skal jeg si det var liv i leiren . Jeg venter nr 2, har en datter på 1,5 år.

Har dere andr barn fra før?

Skrevet

Hei Hei !

Slenger meg på jeg også fordi jeg har termin omtrent samtidig....3.sept. tror jeg. Terminberegningen er litt komplisert fordi jeg ikke fikk mensen i november. Eggløsningstesten lyste knallrødt den 6.des.,så det ble noen runder i høyet da.he he...Det som kompliserer terminutregningen i tillegg er at syklusen min er lang,36 dager. Er det noen som kanskje er mer sikker på utregningen enn meg? Eller må jeg bare vente til ultralyd??

Skrevet

hei:)

jeg har fått termin 2.sept ifølge terminkalk. på babyverden. hadde første dag i siste mens 24.nov.

dette er så spennende! kommer til å være så mye her inne! hehe...

morsomt at det er så mange som har termin omtrent samme dato da:)

Skrevet

Hei:) jeg har fått termin 2. sept her inne men andre steder 30.aug.

siste dag i forrige mens 23.nov Ikke så lett å bli klok på alt for er så mye forskjellig. er i grunn litt usikker på om terminen min stemmer i hele tatt for tok den før forventet mens og den var Sterk positiv ble det før den i det hele tatt viste at testen hadde fungert.. hmm noen som har opplevd det før? kan det være at jeg er lenger på vei?

Skrevet

Så bra at vi er blitt enda flere!!!

Det kan nok vise positivt før forventet mens - iallefall reklamerer de med inntil fire dager før.... Men hvis du ikke hadde mensen i nov, er det jo en sjanse for at du er en mnd lenger også selvfølgelig. Tok du test da du ikke fikk mensen i november?

Jeg er ganske klokkeklar med 28 dagers syklus, så regna ut el ca 5 des. Har en mann som jobber borte, så var faktisk bare den dagen vi hadde sjansen... Så da slo det heldigvis til! Skulle ha mensen fre 19, så tok test den morgenen (vanl CB-test). Var svakt positiv. Så tok jeg en elektronisk CB-test mandagen 22. Den var positiv med en gang.

Brukte 8 mnd på å bli gravid med førstemann, 6 mnd med nr 2 og 7 mnd nå..... Så er ikke alltid så lett å få det til selv om man planlegger! Ble iallefall verdens beste julegave på oss i år!!

Har dere sagt det til mange?

Fortalte det til foreldrene mine på julaften - kunne ikke la sjansen gå fra meg på selveste julaften selv om det er tidlig enda. Vet at jeg kommer til å si det allikevel hvis det går galt, så ser ikke noen grunn til å vente!Gutta får ikke vite det på ei stund, for kan ikke vente at en femåring og en toåring skal holde på en så stor hemmelighet... Vil ikke at noen andre enn fam skal vite det før jeg har sagt noe på jobben.

Blir nok ikke så lett å holde på det, tenker jo masse på det om dagen!

Skrevet

Hei!

Jeg har foreløbig termin rundt den. 6. september.

Fikk en inskytelse og tok en vanlig test mandag 22. Syntes å ane en svak skyggestrek, så fikk jeg et tips om å prøve clearblue digital, tok den senere samme kveld og den viste gravid.

Har en gutt på 5 år fra før. :)

Skrevet

Ikke lett å holde på hemmeligheten nei:) har bare fortalt det til 3 gode venninner og en søster jeg da( de som vill få vite om jeg mister alikevel)

Hadde mensen i november ja men den var forsinket ( normal blødning)Men hadde influesa så tenkte kanskje den var forsinket pga det.

Har hatt veldig regelmessig syklus siste året (28 dager) Lurer derfor kanskje på om kanskje el var litt tidligere i des.Tok også første testen 3 dager før forventet mens men tok den midt på dagen derfor jeg lurer litt da at den kunne være så sterk positiv allerede. ja ja får vel bare vente til ultralyd :)

Jeg kjenner i allefall at noe gror i kroppen, kjempe spennende:) :) :)

lykke til alle mann :)

Skrevet

Jeg har også termin 1. sept, og hadde siste mens 22. nov. Vi har prøvd hele høsten på dette, og var overlykkelige da vi endelig testa positivt noen få dager før jul, særlig siden vi ikke hadde forventa at det skulle skje denne pp i det hele tatt. Alt for mye stress og mas både på jobb og privat til at vi hadde tid til å tenke på babylaging :-D Men da satt den gitt :-D

Vi er hjemme hos min mor og far i jula, og har fortalt det til dem og broren min. Vi sa det på julaften. Årsaken er at jeg har vært så kvalm og hatt så lite matlyst at vi måtte ha en forklaring på hvorfor jeg som ellers spiser som en hest bare har pirket i maten. Og gleden var stor hos alle i og med dette blir første barnebarn på denne sida. Tror ikke det har falt noen inn at det faktisk kan gå galt så tidlig. Men til alle andre får vi vel vente en god stund til før vi forteller noe. Det er en vanskelig hemmelighet å holde på, for vi har vært sammen så lenge at det forventes, vi har nytt hus, og alt ligger til rette for flere. Og når man er gravid og får spørsmål om man ikke skal ha barn snart... det er vanskelig å late som ikke no da altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...