kissa71 Skrevet 27. desember 2008 #1 Skrevet 27. desember 2008 Jeg er nygravid 4+5, og jeg lurer på hva slags symptomer dere jenter har. Selv er jeg bekymret for manglende ømme brystvorter som har vært et pos tegn tidligere. Men har halsbrann, veldig tørst, svimmel av og på + småkvalm hvis jeg ikke spiser. Har tidvis mye murringer i livmorsområdet, og litt sånn mensvondtaktig til tider. Hadde masse mørkrosa tynn utflod igår tidlig, men det ga seg heldigvis utover dagen. Idag har det ikke kommet noe antydning engang, så skal prøve å roe meg med det. Dere da jenter? Noe signaler fra den nygravide kroppen?
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 27. desember 2008 #2 Skrevet 27. desember 2008 jeg er 4+6 idag, og har ikke så veldig mye symptomer. Ømme pupper, av og til mensmurringer i magen, går oftere på do, og blir fort sulten. Er ikke noe mere trøtt eller kvalm. Kunne nesten ønske at jeg ble det! hehehe
Jolina<3 Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Hei er 6+1 og jeg kan ikke akkurat skryte av symptomene hehe.. LItt ømme brystknopper bare, og litt murring i magen. Skulle nesten ønske jeg hadde full pakke slik at jeg viste at spiren gror ini der og at det ikke skjer slik som sist:S HVis og når vi får symptomer angrer vi sikert på at vi sa vi ville ha de.. hehe..
_Lotus_ Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Hei, jeg er 5+3 i dag, førstegangsgravid. Med andre ord veldig obs på hva som skjer med kroppen, kjenner etter og tenker hele tiden. I uke 5 hadde jeg mye murringer nederst i magen. De er blitt litt svakere, nå kjenner jeg det best hvis jeg gjør brå bevegelser, får en stikkende smerte der nede da. Ellers er jeg veldig tørst på vann. Og ca annenhver dag veldig følsomme brystvorter, kommer og går. Det symptomet jeg helst ikke skulle hatt er økende matlyst. Spiser MYE kjøtt og annen fet mat, har en utrolig evne til å pakke i meg for tida, jeg som vanligvis er veldig småspist. Heldigvis er lysta på sjokolade borte, så henter meg inn litt der. Merker allerede at magen har begynt å vokse litt, men det er nok ikke pga embryoet, men fet mat, hehe... Et annet "symptom" hvis man kan kalle det det, er at jeg plutselig har blitt veldig bekymret for det meste som gjelder kroppen og den lille der nede. Spiste salami den dagen jeg tok testen, og er veldig nervøs for det, selv om det mest sannsynlig har gått bra. Vi må vel bare puste med magen og tro alt går bra
lia Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Hei ! Jeg er bare litt nyskjerrig...du spiste salami da du tok testen, hva har det å si ? Hilsen meg som er glad i salami (og er 5-6 uker på vei) :-)
Minnie_Moon Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Salami er rått kjøtt noe gravide ikke skal ha pga faren for bakterier. Men jeg tror at hvis man ikke blir syk etter at man har spist det, så har man ikke fått i deg de bakteriene og da er det ikke farlig. Merk at dette er noe jeg tror og ikke vet 100%... Jeg har i grunn ingen symptomer. Hadde litt tyngdefølelse og ømhet i brystene for to-tre dager siden, men det forsvant. Jeg forventer i grunn ikke så mange symptomer riktig ennå, er jo bare 4+3... Tror nok det kommer mer etter hvert. Gruer til bekkenløsning og halsbrann, men håper på mindre av det dette svangerskapet!
Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Er 5 uker på vei, er veldig trøtt å sulten hver 3 time, får jeg ikke mat så blir jeg kvalm.. hehe
_Lotus_ Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Hei igjen Det stemmer som Minni Moon sier, salami er ikke varmebehandlet og kan regnes som spekemat. Leste i en annen tråd her at gilde tidligere hadde uttalt at kjøttet de bruker til salami har vært fryst ned, så da er det iallefall mindre mulighet for toxoplasmose. Men jeg vet ikke helt sikkert om dette stemmer da jeg ikke har lest uttalelsen selv. Uansett, jeg ringte legen min om salamien, hun måtte le litt av meg, hehe.. Det er jo slik at hvis man tidligere har fått i seg toxo så er man "immun", og det er jo ganske lite sannsynlig at akkurat den brødskiva jeg spiste den dagen skulle være første gang jeg ble utsatt for det..Men fra nå holder jeg meg unna for å være på den sikre siden Jeg har nettopp bestilt meg en burger fra gatekjøkken, men begynte å tenke på om de har vasket salaten godt nok...Hehe, tror jeg er på vei å bli hysterisk. Spiser dere salat fra restauranter/gatekjøkken?
Mamsen til AT:) *prøver igjen* Skrevet 27. desember 2008 #9 Skrevet 27. desember 2008 jeg er 4+5 i dag. fikk positiv test tidligere i dag:)har hatt såre/ømme brystvorter i nesten en uke(litt fram og tilbake).også er jeg små kvalm ofte i løpet av dagen,og får sånne stikkinger i magen,og litt sånn mensen lignende vondt....det har jeg hatt fra noen dager før jeg skulle hatt mensen(den 19.des.) var egentlig sikker på at jeg kom til å få mensen, men nei da;) veldig glad for det da:)
pauline og knerten Skrevet 27. desember 2008 #10 Skrevet 27. desember 2008 jeg er 6+6 og er først og fremst utroooolig trøtt. i dag har jeg omtrent ikke orket å reise meg fra sofaen - flaks at det var lørdag... ellers har jeg vært litt småkvalm innimellom, og hadde en del frysninger forrige uke, og romling nederst i magen. heldigvis er det forskjell på dagene. noen dager er omtrent symptomfrie! håper morgendagen blir en slik en, jeg kjeder meg sånn :-)
MiMa09 Skrevet 28. desember 2008 #11 Skrevet 28. desember 2008 Jeg er 5+1 idag og har vært kvalm siden tre dager før IKM. Jeg er ikke sånn spykvalm, men konstant uggen, og orker ikke spise noe særlig. Ellers har jeg sånn rar følelse der jeg tipper livmoren er, ikke akkurat murringer, men noe lignende? Ellers lite symptomer. Har jo juleferie nå, men uka før ferien var jeg dødssliten og sov hele tida. Men tenkte ikke på at det kunne ha med graviditet å gjøre, trodde det var pga jobb. Men det var nok heller førstnevnte-
Fuck google, ask me Skrevet 28. desember 2008 #12 Skrevet 28. desember 2008 Jeg er 4+4 i dag. Jeg har kjempe ømme og hovne bryster, stikninger i livmoren. På ettermiddag/kveld blir jeg kvalm og trøtt. Formen ellers er ganske så fin:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå