Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Når fikk dere den gode morsfølelsen etter at dere hadde født?? Jeg fikk den med en gang barnet var kommet ut første gangen, men denne gang gikk det ett par uker før den skikkelige gode følelsen kom.. Derfor lurer jeg på hva som er vanlig og om det jeg har opplevd er normalt.
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Delvis med en gang, men det var en slitsom periode med mer problemer enn jeg hadde sett for meg, så jeg var ikke helt forsont med morsrollen før etter noen uker. Får inntrykk av at begge deler er like normalt:)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Det er nok helt normalt det du har opplevd! Jeg fikk en sånn varm morsfølelse en gang mens hun var inne i magen og sparka og tomla på inni der Hadde keisersnitt og fikk ikke se henne med en gang, etter noen timer kom morsfølelsen for fullt da jeg plutselig blei kjempebekymra og følte at det var bare meg som kunne beskytte henne, selv om jeg egentlig visste hun var i trygge hender hos leger og sykepleiere! Første gang jeg fikk henne på brystet veltet morsfølelsen inn i meg på nytt og etter det har den varme følelsen vært der!
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Egentlig med en gang med alle tre....på et vis før de kom til, men følte jeg slet litt mer i starten med å virkelig lære nr 2 å "kjenne" på et vis....kansje pga at jeg slet med at amminga var vond første 2 ukene da og jeg var derfor livredd hver gang ungen skulle ha mat..hehe
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 da h*n var ca 6 mnd..var jo glad i h*n, men kjente det ikke innerst i hjertet før da. hadde problemer med å knytte meg til h*n pga komplikasjoner under fødsel og to operasjoner av barnet, osv...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 umiddelbart med nr en, sånn vrenge seg i sjela av kjærlighet, så det nesten gjør vondt- morsfølelse med nr to, tok det laaang tid, jeg selv var mye syk og pappaen måtte ta seg av babyen, pluss hun fikk kolikk stakars, så det tok iallefall 6-8 mnd før den enorme kjærlighatsfølelsen kom (da var jeg av og på med alvorlig sykdom, pluss fødselsdepresjon(eller pga all sykdommen)) så tror det hadde mye å si. Nå er det overhodet ingen forskjell på kor nært knyttet jeg føler meg til barna, samme enorme morsfølelsen for begge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå