Gå til innhold

usikker termin? innspill? (erfaringer?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i den herlige posisjonen at jeg er gravid med nr 2, under ett år etter at nr 1 kom. Mitt problem er at jeg ikke har hatt mensen innimellom, så jeg har ikke 100% kontroll på når nr 2 er her. Trenger noen synspunkter på ca termin.

Informasjon jeg sitter med er:

1.nov - negativ test

Begynte å spy tidlig i november, men mistenker at det var pga omgangssyke. Spydde daglig om morgenen fra 22.nov ca, og til jeg omsider tok en test som var positiv 14.desember. (Følte meg ganske sikker på at jeg var gravid, men var vel ikke helt klar for å få svar tidligere)

Jeg føler meg sikker på at testen hadde vært positiv om jeg hadde tatt den 22.nov, men vet ikke hvor mye før.

Husker ikke når jeg begynte å spy med nr 1, men svangerskapet fortoner seg ganske likt. Hvis det er mest vanlig å spy fra uke 6, var jeg da kanskje 6 uker på vei 22.nov? 11 uker imorgen? eller på den sikre siden kan jeg kanskje regne 4 uker=22.nov, og 9 imorgen?

Jeg synes til og med at jeg kjenner litt bevegelse (-kjente bevegelse i uke 15 ved første svangerskap, men det er vel vanligere å kjenne tidligere ved nr 2?)

Noen som har en mening om hvor langt jeg er kommet?

Gruer meg litt til å dra til legen, føler meg dum som ikke vet mer nøyaktig. Vil jeg bli sendt til UL for å få satt termin, eller tror dere legen kan gå utifra det jeg har?

Jeg er vel en plass mellom 9-11 uker tror jeg, termin i slutten av juli/begynnelsen av august?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...