Gå til innhold

Fikk ikke julegave av mine foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så der satt jeg uten en eneste gave fra min familie, det føles så utrolig vondt og trist.

Tenker på alt jeg har gjort for de, har lånt de penger og oppfylt deres ønsker i julegaver så får jeg ingenting.. bare et løfte om å få penger når trygda kommer inn.

De prioriterte ikke meg i det hele tatt, betaler heller villig masse for å verte sine spanske gjester og gjøre de til lags, og tippe odds,

Ikke nok med det så "krever" min mor at jeg må kjøpe noe til hennes gjester fra spania fordi de har så mye gaver siden de er alene her i norge med oss. Og jeg regnet jo meg at vi kanskje fikk noe fra dem, men nei... ikke en ting, eller jo, de hadde skrevet sine navn på min mors pakke til vår datter. (jeg plukket ut den selv lenge før de kom til byen).

Jeg blir ikke prioritert...ikke til jul eller bursdag og det føles vondt når jeg gjør så mye for de. Men nå orker jeg snart ikke mere. Men tørr desverre ikke å si ifra.

Jeg er virkelig ikke utakknemelig. Det ligger mye mer historie bak, men vanskelig å formidle her kort.

Jeg stiller alltid med en oppmerksomhet på farsdag/morsdag, bursdag og jul. Får dårlig samvittighet hvis ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... Skjønner du er skuffet.. De kunne i det minste girr deg en liten ting, som viste att de tenkte på deg og satt pris på att du stiller opp for dem.. En omtenksom gave trenger ikke koste skjorta i det hele tatt...

Da vet du hva du gjør til neste jul.. Bare la være å gi.. (kjøp heller i reserve å ta frem hvis de har med..)

Ville jeg gjort iallefall da! :-)

Skrevet

Hva er vitsen med alt gavemaset når man er blitt voksne? Det kommer jo nesten bare negativt ut av hele greia.. Enten er man ikke fornøyde, eller så er gaven verdiløs, ikke dyr nok, ikke fin nok, kjedelig, liten, ubrukelig..

Heldigvis har jeg og familien min en avtale om at kun barna får gaver - vi voksne har det vi trenger.

Og at du gir/låner penger til foreldrene dine er jo noe som skal være unødvendig vel? De har jo trygd. Da skal ikke du være deres private "NAV" når kontoen er tom vel..?

Skrevet

Samme her. Fra pappa får ikke vi søsken noe, fordi vi er voksne nå. Forstå det den som kan.

Merkelig,egentlig, for han er veldig ivrig på sine julegaver fra oss............!

(Ja, jeg gir uansett, fordi jeg liker å gi)

Skrevet

Det var da en voldsom en hver får være sin egen lykkes smed holdning fra din side 2336. Familie er jo til for å hjelpe.

Skrevet

Svigermor er slik. Skal alltid låne penger, kjøper seg ting i hytt og pine for så å finne ut noen dager etter at hun kan kaste det, for det hadde hun ikke bruk for. Slik som bærbar pc, den holdt i to uker. (ei jente som var veldig glad når hun fikk den i julegave men.... )

Men her sa meg og gubben stopp. Ikke mer låning. Hun blei kjempe sur, men har ikke mast, klaget eller spurt i ettertid. kan nesten virke som hun har fått seg en liten oppvekker. Jeg er ikke vant med å bare gi og gi slik det er med hun, så hun sliter meg ut slik sett. Jeg er vant med å gi og få tilbake, uansett hva det måtte være. Så å bare gi og aldri få noe tilbake orker jeg ikke. Uansett om det gjelder penger eller en hjelpende hond.

Skrevet

min mor er motsatt hun...Kjøper masse masse masse til stort og smått, men å feire jul sammen med meg og mine barn er uaktuelt! Hun er glad i seg selv, og tid for seg selv, hun er 60 år, i god form....men å passe mine barn en gang iblant gjør hun ikke.... å låne meg litt penger når det røyner på innimellom er også uaktuelt.

Hun har nettop svart nei til å passe mine barn når jeg føder!! grunnen var sa hun at det er mine barn, og mitt ansvar.Jeg spør henne skjeldent om hjelp, og når jeg spør får jeg stortsett nei. Jeg har forsøkt å si at når jeg er opptatt med å føde barn, kan jeg ikke passe de andre akkurat...og at det ikke er unnasluntring av barneoppdragelsen (hun mener at de som går ut, på kino, på byen osv sluntrer unna ansvaret som en mor har.). Jeg har født meget raskt tidligere, og hun bor bare 15 min kjøring unna...men vil altså ikke passe mine barn...fordi hun ikke vil

hun jobber som lærer og bør jo være glad i barn, og like å være sammen med de. mine eldste barn er skolebarn, så det burde jo gå greit????

Så hun kjøper seg fri.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...