Gå til innhold

Flere som går over i uke 10 iløpet av romjula??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet i uke 10 nå..og formen svinger veldig fra dag til dag.Har merket at jeg ikke er fullt så trett lenger,håper det stemmer og at det ikke bare er det at jeg ikke har gjort en shit i jula.Blir mye filmer og bøker i sofakroken så ikke akkurat de store påkjenningene på kroppen..hehe!

MEN......., kvalmen er der fremdeles og den forsvinner vel ikke med det første,heldigvis har jeg et par dager til fri fra jobb.Men den svinger også litt opp og ned,noen dager merker jeg lite mens andre kneler jeg maaange ganger foran doskåla..

Vil gjerne høre litt hvordan formen deres er og om dere har hatt ei fin julefeiring:) !?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann jeg er nå 9+3, kvalmen har gitt seg hvis jeg spiser jevnt, men 1. juledag fikk jeg skikkelig omgangssyke, grusomt.... Så nå er jeg skikkelig slapp og sliten, men det handler nok om omgangssyka og ikke graviditeten.

Håper du har hatt en fin jul, har du fortalt det til noen?

Skrevet

Hei! Jeg er 10+6 i dag. Kvalmen har begynt å bli bedre. Får fortsatt kvalmebølger, spesielt på kvelden. Men det er nå 4 dager siden jeg sist hang over doskåla. Når det sto på som værst trodde jeg det aldri kom til å gi seg, så ble det plutselig bedre nå i jula. Herlig! Har kankje litt med at jeg ikke jobber og kan ligge å slappe av når jeg føler for det.

Skrevet

Hei J-76

Ja har hatt ei kjempefin jul med hele familien :)Fortalte det til svigers og foreldre,var kjempestas.Har også fortalt eldstemann her og han ønsker seg sterkt en lillebror :D(har ei lillesøster fra før)

tenkte jeg skulle fortelle det til noen gode venner av oss på nyttårsaften(de venter også i februar og mars)så de venter nok på meg også..hehe

Har du fortalt det til noen??

Skrevet

Heisann! Vi har fortalt det til foreldre og svigers, og et par venner. Kollegaer forstod det på julebordet, vi var på overnatting og det ble følgelig vanskelig med gode unnskyldninger.

Vi har tenkt å vente litt til med å fortelle lille jenta vår, til jeg er 12 uker

:-)

Skrevet

Hei hei dipsy.

Jeg er 9+1 i dag. Formen er like variabel som sist. Kvalm annenhver eller hver dag, men ikke hele dagen.

Fremdeles trøtt som et uvær.

Jeg leser pensum innimellom julebesøkene. Men i dag skal mannen jobbe ettermiddag så da må jeg "slappe av" med å passe 2åringen min:) he he.

Skrevet

så flink du er som greier å lese pensum i den tilstanden du er i!!!Men du må vel for å få fullført og bestå.Lenge igjen el??

Blir hvertfall ikke gjort mye her om dagen,har heldigvis mannen hjemme som er flink til å ta med seg ungene ut så jeg kan få slappe av..

Skrevet

jeg gikk over i tiende uke i dag. Og for første gang på mange uker har jeg faktisk energi i dag, og kvalmen har virkelig gått inn for retur:) Det begynte så smått på julaften å bli bedre, og dagene etter har vært helt himmelske i forhold til de siste ukene. Så nå kan jeg begynne igjen på jobb på mandag etter en 3 ukers sykemelding:)

Så julefeiringen min har blitt myyyye bedre enn forventet:)

Skrevet

Jeg må jo lese pensum:) Har en eksamen i januar som egentlig hører til høstsemesteret og så starter jo vårsemesteret snart også. :)

Er ferdig til sommeren.

I dag var mannen på ettermiddagsvakt så jeg er maks sløv med guttungen. Heldigvis er han urtrøtt selv, eller kanskje ikke så bra siden den kjente overtrøtt-hyperaktiviteten slår inn:(

Gleder meg bare til kvalmen slipper taket.

Skrevet

Ja,den kvalmen skulle jeg gitt mye for å sende i retur...håper uansett det ikke er så mange ukene igjen.Men sist svangerskap kastet jeg opp senest tre dager før fødselen så kan jo godt være det blir sommer før dette gir seg..

Er uansett glad jule-rushet er over på jobb og at jeg er ferdig med det jeg skal ha av familieselskap i jula.Er mektig lei av å stå å lage ribbe og pinnekjøtt når jeg bare føler avsky og har lyst til å legge meg.

Men nå skal jeg ligge på sofen å ikke gjøre stort frem til jeg skal på jobb på mandag...:)

Skrevet

Heisann!

Jeg er nå 10 uker og 4 dager på vei.

Har vært ekstremt trett og konstant kvalm lenge. Også plaget med mye svimmelhet og andre ting som har gjort at jeg måtte sykemelde meg.

Føler virkelig at trettheten har slippet litt taket jeg også nå i jula. I tillegg til at kvalmen har avtatt betraktelig . Fra å være kvalm hver dag og innimellom kaste opp, til kun å være litt småuggen når jeg ikke har spist på en stund.

Har en periode (ca 2 mnd) sovet i 15-17 timer i døgnet, til nå og klare meg med 7-9 t som er mer vanlig:)

Så nå føler jeg meg også klar for å komme meg tilbake på jobb igjen over nyttår:)

Skrevet

Da er du jo i din 11.uke du Moderbodin:)

men flott at formen er på bedre og at du snart er klar til å jobbe igjen. :)

Skrevet

Jeg er også 10 + 4. Tiden går plutselig fryktelig fort!! Har vært fryktelig svimmel, kvalm og energiløs, men det hjalp med sea bånd, og helgen før jul slapp det taket helt :) Bra tajma for besøk av svigers, he-he (vi vil ikke fortelle ennå)

Derimot har jeg bekkenplager. Det kom kjempetidlig, merket tendenser allerede før jeg visste at jeg var gravid!!!! Litt bekymringsfullt det der...

Ha fine romjulsdager alle sammen :)

Skrevet

Å ja jeg er kanskje det. Klarer strengt tatt ikke å holde helt styringa på dette jeg:)

Men gleder meg nå ivertfall til å bli mamma igjen. Har ei på 2,5 år som ikke skjønner annet en at hun stadig spør om mamma har vondt i magen...hi hi!

lykke til med å komme over kvalmen folkens. Er noe herk, men kommer jo noe godt ut av det:)

Skrevet

Hei! Eg e 10+0 imåro- betyr det at eg er i mi 11. veka då? hmm.. Eg har vert kvalm og skikkeleg uggen i ca 1,5 veka men fekk omgangssjuke så veit ikkje heilt sikkert om eg egentlig har vert "graviditetskvalm". Er mykje bedre no,men kjem av og til bølger med småkvalme. Stakkars gutten min på 22 mnd begynte å spy natt til idag-eg skulle gjerne tatt over for han:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...