FruMamma med nr 2 Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 I disse juletider har jeg hatt stikkinger i eggstokkene(tror jeg det er), nesten sånn som det var helt i starten i svangerskapet når livmoren strekte seg... Nå er jeg i uke 34 og lurer på om dette rett og slett er smerter pga at livmoren og babyen vokser?? Noen som har opplevd noe lignende? Kan nesten ikke røre meg før smertene setter inn.
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 sånn gjør så grusomt vondt.. husker jeg hadde mye sånt da jeg var like langt som deg.. måtte stoppe opp. aldri f om jeg klarte å gå eller stå.. jeg vil jo kansje tro at det er ting som strekker seg for å gjøre mer plass til ungen. jeg vet ikke, men det føles hvertfall sånn. eller at ungen treffer noen nerver. jeg forbinder det ikke med noe fødsel hvertfall. ikke for min del som fortsatt er gravid (39+3)
FruMamma med nr 2 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2008 Ja, jeg har vært på vekstestimering også, men hadde ikke noe avvik der(de trodde babyen var liten), og jeg syns magen har vokst bare nå i jula. Da kan det bare være "vokse"smerter. Husker ikke om jeg hadde det slik sist. Har termin i beg av februar, så det kan jo være at babyen skyter fart nå.
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 det hørtes jo veldig riktig ut da min mage har vokst bare de to siste ukene. er seks dager igjen til termin. er jo der du er nå at ungen vokser som bare det husker jeg gikk i byen en gang da jeg var 35uker på vei. da måtte jeg bli henta. for det stakk som kniver og nåler nedi der at jeg klarte ikke stå oppreist på egenhånd hehe.. sto som ei gammal krøkke inntill sånn reklamegreier hehe folk trodde jo jeg skulle føde..
Hakkamella Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Dette har jeg vært plaget med også FØR jeg ble gravid. Spesielt rundt eggløsning/noen få dager før mensen. Har hatt det i mildere form i det siste. Som om noen har knytt en knute på eggstokkene mine syns jeg det kjennes som. Legen/jm mente det var muskelkramper eller noe sånt. Har iallefall fått høre at det er vanlig. Opplevde en gang (for mange år siden, venter nå min første) at jeg kom av bussen, kjente en sånn verk, og klarte knapt å gå 10-15 skritt til taxi som tilfeldigvis var ledig like ved. Han måtte kjøre meg hjem... ca 100 meter ned i gaten! For jeg klarte IKKE å stå oppreist, knapt puste! Fikk heldigvis turen gratis pga situasjonen. Så det var jo flott service, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå