Gå til innhold

6-åring med tics (m.m.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nevø på 6 år som jeg ser veldig sjeldent. Vi har vært mye sammen nå i jula og da har jeg lagt merke til noen småting med ham. (Foreldrene som har brakt det på bane og vi har snakket om det åpent alle sammen)

*Han sitter HELT oppslukt med sånn bærbart tv-spill, hvert ledige øyeblikk skal det spilles (kanskje bare sånn det er i den alderen? Handler kanskje bare om grensesetting?)

*Han får ukontrollerte tics, som å slå ut med armene rett som det er

*Han er veldig usikker, men samtidig veldig opptatt av å være i sentrum hele tiden

*Konsentrasjonsvansker

Foreldrene ser jo dette hver dag, så de har nå fått time hos lege/spesialist.

Men er det noen som kan kjenne seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

garantert adhd er ikke noe sprørsmål en gang... kanskje autisme også med tanke på spillinga! håper dere får svar og det fikser seg.

Skrevet

Du kan jo ikke si at dette er GARANTERT adhd. Han sitter jo faktisk stille når han spiller, men slår han ut med begge armene under spilling? Mister han spillet da når han gjør dette?

Spillingen den er grei, for min på snart 5år kan også spille hele tiden om vi ikke setter grenser, hvordan regarer denne gutten på grenser?

Han har vel også begynt på skolen, de kommer nok til å si fra om de merker noe unormalt, det er bra de har fått time hos en spesialist.

Skrevet

Har ikke sett tics under spilling, men han kan plutselig slå ut med armene når han går, så det igår også da han syklet...

Skrevet

Garantert adhd??????? Du er i støtet i dag musemor. Et av de kloke svarene fra deg i dag;-)

Jeg har også en seksåring som er glad i å spille, men grensene der er det jo vi voksne som må sette, ellers spiller de så lenge de bare kan ofte.

Når det gjelder tics og konsentrasjonsvansker så er det klart at det er verdt å undersøke, men å sette en klar diagnose over nettet....ja det var drøyt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...