Gå til innhold

gravid og penicilin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg når nå ligget i 4 dager med influensa, og var hos legevakta i dag og fikk beskjed om at jeg har halsbetennelse og lungebetennelse.. :(( noen som vet om det er farlig med penicilin når en er mulig gravid..? har hatt så mange symptomer så tror jeg er det.. Er lit tidlig i svangerskapet da..

Håper noen kan hjelpe.. :) Er litt redd for å skade eller miste et evt. barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt i fra at du kanskje er gravid da? det finnes spesiell penicilin for gravide, så ingen fare... men du kan nok ikke bruke den vanlige.

Skrevet

Hei!! Måtte selv på legevakta lille julaften, viste seg at jeg hadde både influensa og lungebetennelse... går nå på apocillin og legen sa den var harmløs for fosteret, det samme står i pakningsvedlegget... bedre at mor blir frisk enn å bli helt slått ut, uten å få i seg særlig mat og drikke...

Skrevet

jeg fikk og penicilin i begynnelsen av svangerskapet, To forskjellige kurer som var helt ufarlig for fosteret. Apocilin og Seloxid (eller noe sånt).

Skrevet

jeg har fått penicilin 3 ganger utover svangerskapet. det er ikke noe problem for de gir deg medisiner som babyen tåler liksom. men snakk med legen. de hvet hva de gjør.

GOD BEDRING!!

Skrevet

takker for alle svar.. får bare ta pencillinen å håpe på det beste:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...