Gjest Sauen - preggers Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har diskutert dette med en eldre mann i dag, og han mener at barn av muslimer, og andre "hedninger" ikke bør få være med når skolen skal i kirken skal man si til det lille barnet da? Nei, du får ikke være med resten av klassen, for foreldrene dine tror på noe annet? Jeg klarer virkelig ikke, uansett hvor mye jeg prøver, å sette meg inn i denne tankegangen. Det er da ingen kristenplikt for å få komme inn under en gudstjeneste eller omvisning i statskirken? Er ikke et av målene til kirken å rekruttere nye medlemmer, selv om deres foreldre tilfeldigvis er muslimer, og bør ikke disse barna få muligheten til å bli kjent med andre religioner på samme måte som kristne, humanetiske eller hinduistiske barn? Bare lurer altså, for syns dette var veldig rart og vil gjerne høre hvor i Bibelen eller statskirkens regelverk eller hva som helst det står at hedninger ikke får komme inn i kirken. Har nemlig aldri hørt om dette før. Private kristne organisasjoner er selvfølgelig i sin fulle rett til å bestemme dette selv, men slik jeg forsto det på denne mannen var dette et prinsipp statskirken hadde hatt og som han mente de burde bli strengere på?
Gjest glade jul Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Er det ikke noe i Bibelen som sier "la de små barn komme til meg og hindre dem ikke, for Guds rike hører slike til". Det burde vel være svar godt nok?
Gjest Sauen - preggers Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Den skulle jeg tatt, lurer på hva han hadde sagt da=)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Det har ingen ting med kristen nestekjærlighet å gjøre, å stenge folk ute! Hvordan mener han da at folk skal få mulighet til å bli kjent med Jesus, om de ikke skal få lov til å komme i kirka?! Selvfølgelig skal kirka og gudstjenester være åpen for ALLE! Det står absolutt ingenting som dette i Bibelen, heller tvert i mot.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Det var det jeg også mente...
ana baroma Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Det er en del mennesker innenfor kirka som mener at de som ikke går i kirka ellers i året kan holde seg vekk også på julaften. Men de fleste er vel på vei bort fra denne tankegangen. I kristendommen er jo misjon og frelse sentrale begreper - og da blir det jo en smule merkelig å stenge folk ute fordi de ikke tror eller tror på noe annet enn luthers lære. Men det finnes sikkert medlemmer som er enige med denne fyren:) Ingenting forbauser meg lenger, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå