Gå til innhold

Når ta ny test...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle hatt mensen lille- eller julaften, men har enda ikke fått den. Håper jeg har en veldig fin julegave i magen :) Men, jeg tok en test på kvelden lille julaften, og den var negativ...

Noen som har opplevd noe lignende og likevel vært gravid? Når bør jeg i såfall ta en ny test?

Jeg opplevde noe tilsvarende da jeg var gravid sist, testet for tidlig, og endte med å ikke skjønne at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei.... (fikk ikke tilbake mensen etter p-pille bruk før jeg ble gravid).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HCG stiger veldig raskt, så det er sjangse for at du kan få positiv test ved å teste nå. Hvis du føler deg usikker, så er jo det beste å teste med morgenurin.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Når du testet såpass tidlig som du gjorde er det ikke lurt å teste på kvelden. Det er størst sannynlighet for å få positiv test omen bruker morgen urin så tidlig. Om jeg var deg ville jeg kjøpt en test i morgen og ta den å søndagsmorning. Om du ikke har en liggende da, da hadde jeg testet i morgen tidlig :-)

Krysser fingrene :-)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har en test liggende, så jeg tar den i morgen tidlig. Blir spennende! Burde jo tenkt på at det skulle være morgenurin, men testen ble tatt i hui og hast før vi dro avgårde på noen dagers julefeiring. Nå er vi hjemme igjen og det begynner å synke litt ordentlig inn at jeg burde ha fått mensen.... Kribler litt i magen nå. Tenk om jeg er gravid!!?

Skrevet

Må bare fortelle at jeg akkurat har tatt en test, og den var positiv!!!! HURRA, jeg er GRAVID!!!

Skrevet

Gratulerer så masse!! Det var litt av en julegave :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...