Gå til innhold

Min fødselshistorie! =)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde termin 4 januar egentlig, men den 24 desember ville jenta ut.. vi som hadde tulla så mye med at det er jo typisk ho kommer på julaften.. hehe..

På kvelden i forveien så hadde jeg hatt litt murringer, men de var ikke noe vonde.. men jeg tenkte det var bedre å sjekke opp pga førstemann gikk det veldig fort med.. og åpningsriene kjente jeg så og si ikke..

så vi dro på en kontroll på lille julaften.. hadde 3 cm åpning.. men var ikke moden eller noe.. og ikke uvanlig at andre gangs fødende går med 3 cm.. så dro jo hjem igjen og syns det var greit.

 

Sov godt hele nattan, og sto opp med lillegutt som vanlig halv syv.. sambo hadde dagvakt på jobben sin.. Lille gutt og jeg kosa oss først nede i stua.. før vi gikk opp og dusja sammen.. Kom ned i stua igjen og begynte å skulle male litt.. tenkte jeg skulle ringe mamma.. for hun sa hun kunne ha snuppen hvis jeg fortsatt hadde vondt.. men jeg skulle ringe å si at det ikke var nødvendig... og plutselig mens jeg snakker med ho så går vannet... 9.50.. Mamma sier hun skal komme da..

Ringer sambo som drar fra jobb.. og ringer føden.. får da snakka med en jordmor som jeg syns var litt små snerpete... jeg sa det gikk fort med første.. men neida jeg burde ikke komme før jeg begynte å få skikkelige rier for det... Neivel tenkte jeg da..

klokka 10.15 begynte de å være merkbare.. og kom hver 5 minutt.. jeg tenkte at vi får heller dra bort å sjekke..

var på føden 10.45.. hadde da 4 cm og tynn kant på den mormunn kanten eller hva det nå er.. hehe..

jaja.. det her kan ta tid tenkte jeg da..

Lå med sånn ctg og sparke knapp fram til 11.15.. da begynte det å gjøre så vondt at jeg nesten ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg oppe på den benken der.. og følte nesten litt press.. sa til sambo at han måtte hente en av jordmødrene.. hadde da 6 cm.. så da fikk jeg fødestua..

Riene kom tett som halg! helt sinnsykt hvor tett de kom.. fikk ikke noe pause... 11.20 ... 8 cm... . og ca 11.35 - 10 cm... Jenta kom ut 11.47.. kun med litt lystgass...

Fødselen var sinnsyk intens og egentlig et smertehelvete da det gikk så fort!! ( for sent for alt smertestillende.. fødte uten smertestillende med nr en også.. da det heller ikke var tid.. men denne gangen var smertene enda mere intense.. helt sykt.. men er jo som jordmødrene sa.. jeg gjorde jo jobben som mange gjør på mange mange timer i løpet av en time.. veldig glad jeg ikke skal igjennom det her en gang til ;) Nå har vi to barn, en av hver. Og koser oss hjemme, dro hjem etter 24 timer.. og formen er kjempe god! ;) Dro rett på julefeiring hos mamma i går med pakker og julemat;) Så nå skal vi bare kose oss med de to barna våre!! *kjempestolt*

 

Lykke til dere andre!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...