edvina har fått en gutt Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Håper han kommer snart, har ikke mye lyst å gå til termin(eller over). Skal på ny vekstestemering om 2 uker dersom han ikke kommer før da. Kryss fingrene for at jeg føder før;)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Jeg stoler ikke så mye på vekstestimering. Sist jeg var gravid med snuppa som er 14 mnd nå var jeg på vekstestimering ganske ofte pga sv.diabetes og hele tiden sa de at babyen var stor ca 3,5 i uke 36. Så fødte jeg en uke etter og hun var 2875. Nå sier de det igjen at babyen er stor men jeg stoler ikke helt på dem siden de tok så feil første gangen. De sa at hvis jeg gikk til termin ville babyen vært 4.3 kg.
edvina har fått en gutt Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. desember 2008 Ja de sa det sist til meg også. Men legen mente at det var sjelden de estimerte feil mer enn 10 % nå for tiden, så jeg får håpe. Alle målene på babyen var i trå med hverandre også, så det kan være jeg er lenger på vei(noe jeg tror selv....).
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Hvordan går d ann å få sånn estimering?? Kan jeg få det om jeg var stor selv og min bror var stor?
edvina har fått en gutt Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2008 du får estimering dersom du har høye/lave symfysemål, svangerskapsforgiftning, seteleie osv. En blir da sendt til sykehuset hvor de tar ul for å måle størrelsen.
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Jeg var på UL i uke 26 (var redd jeg lak fostervann, det gjorde jeg heldigvis ikke) og da målte de babyen og fylte målene fra mage, lårbein og hode (tror jeg det var) inn i et skjema også regnet skjema ut vekt. I uke 26 var babyen min 1093g, dette gjorde hun bare for morroskyld for meg. Jeg har vært på 2 UL før dette pga. av andre ting og da var det aldri noen som målte babyen på denne måten. De ser vel på svangeskapsskjemaet om magemålene dine er for høye om babyen blir målt kanskje.. Det er nå sånn jeg tenker meg det... Er vel ingen grunn for å vite hvor stor babyen er annet enn dersom en har for lite bekken og babyen er veldig stor.. Jeg håper faktisk jeg går over tiden. På grunn av at vi vet at lillegutt har leppeganespalte ønsker jeg at han skal være god og rund og ha mest mulig å gå på dersom det skulle bli noe med matinga. Vi er så heldige som vet dette på forhand...
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har hatt høye symf.mål nå de siste kontrollene (2 hakk over streken,altså akkurat innfor "normalen").. Så kanskje jeg får det, selv om jeg ikke føler selv at hun er veldig stor.. Men hvordan føle det.. ? Nei, ikke vet jeg. Men hadde vært greit å sett syns jeg. Min bror var nesten 5kg å 55cm, og jeg 4,5kg å 52cm .. Men håper ikke hun er så stor..førstegangs å veldig stor baby trenger ikke alltid være like festlig kanskje... Er det jordmor som henviser da, og når vil jeg evt. få det? Er 31+5 uker ...
edvina har fått en gutt Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. desember 2008 er du innenfor det frønne feltet rviler jeg på at du regnes som stor. Jeg er mange hakk over det grønnefeltet og allikevel var han jo ikke veldig stor:) Men fortell om beskymringen din så kan det jo henne hun gjør det:)
Levine Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Jeg har vært 3-4 "ruter" over det grønne feltet helt siden uke 20, og regnes som stor. Men er du innenfor det grønne feltet er du helt normal, og da tviler jeg på du får henvisning.
Mammatil1prøverpånr.2<3 Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Ok, ja..det er vel sikkert ingenting å bekymre seg over, men kan allikevel lufte det for henne på neste kontroll Takk for svar
Süsse Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville ikke ha stresset så mye når det gjelder det tallet der. To forskjellige leger fastslo bestemt at min forrige gutt veide 2500 g ved termin og måtte ut. Skremte vettet av meg. Gutten kom ut og var 3100 g. De kan med andre ord ikke vite dette helt sikkert!
Attekattenoa Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Tror du skal ta slik vekstestimering med en klype salt! Jordmoren min fortalte om ei som fikk beskjed samme dag som baby'n ble født om at han kom til å veie 3,5 kilo, men ut kom det en kraftig plugg på 4,7 kilo De kan bomme ganske bra! Dette var for noen uker siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå