Allegra -med gullspira- Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Tok bare utvendig sist..hvordan fungerer det? vondt? samme pris som utvendig?
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Har aldri betalt for UL, så aner ikke om det er noen forskjell i pris, men vil ikke tro det. Når jeg har tatt innvendig UL så har legen hatt en slags tynn stav som han/hun har tredd en plasthanske eller en kondom på + endel glidekrem og så fører denne varsomt opp i sjeden. Det gjør overhode ikke vondt, men kan være litt ubehagelig eller ømt når de vrir litt på den for å få en bedre vinkel på det de skal se.
Allegra -med gullspira- Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2008 Takk for svar:) Da kan det hende jeg tør å dra å se mitt lille vidunder jeg og:)
Curly-mor :) Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Noen som vet om de utfører innvendig eller utvendig ul når man er over 11 uker på vei? Jeg skal på tidlig ul, vil da være 11+3 og må ærlig innrømme at jeg har mest lyst på utvendig *knis* Har alltid blitt tidlig stor. Er 7+4 nå og har allerede antydning til en liten kul
*Mamma09* Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Jeg var på tidlif ultralyd uke som var, var da 10+2, de sa det var alt for tidlig til å ta utvendig ul. Skjønner godt hva du mener ble liksom litt satt ut jeg da, for var ikke forberedt på innvendig ul. Men det gikk fint, var kjempe moro å se det lille underet mitt Man får se mye mer med innvendig ul såpass tidlig i svangerskapet. Så er nok det beste.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 Gynekologen min sa at han ikke kunne ta utvendig før jeg var passert uke 8...
Staark Skrevet 28. desember 2008 #7 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tok innvendig UL ved første svangerskap da jeg var 6 uker på vei. Fikk sett hjertet som banket, ikke stort mer
Pellepan07 Skrevet 28. desember 2008 #8 Skrevet 28. desember 2008 Ved forrige svangerskap tok jeg innvendig ul i uke11, og jeg syntes faktisk jeg så babyen bedre da enn ved utvendig ul i uke 18..
Curly-mor :) Skrevet 28. desember 2008 #9 Skrevet 28. desember 2008 Da får jeg troppe opp og være innstilt på innvendig da, og heller bli gledelig overrasket om det er utvendig Viktigste er at spira har det bra der inne! Takk for svar
Overraska74 Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Virker som det er ulik praksis fra sted til sted når det gjelder tidlig ultralyd. I mitt forrige svangerskap hadde jeg innvendig ul ca 9+5, men denne gangen, 9+6, ble det som en selvfølge tatt utvendig. Og det var ikke noe problem å se at det var et lite vesen med hode, små "loffer" til armer og bein og et hjertet som slo :-)
~nr. 2 i magen Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 jeg ønsket tidlig ul for å bestemme hvor langt jeg er på vei..men ser ikke ut til at jeg får ul før den ordinære, har fått time i mars. er det helt vanlig å få tidlig ul? vet ikke hva eg skal gjøre,men det er håpløst å ikke vite hvor langt en er på vei..
Curly-mor :) Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Du kan jo bestille en privat ul-time da. Er vel ikke vanlig å få time til tidlig ul for å få sikker terrmin, jeg fikk hvertfall ikke det forrige sv.skap.
nesten30 Skrevet 30. desember 2008 #13 Skrevet 30. desember 2008 det er vel ikke vanig med tidlig ultralyd dersom det ikke er høyrisiko-svangerskap. Men legen din kan ta en HCG-blodprøve som sier ca. hvor langt på vei du er
sol10 Skrevet 31. desember 2008 #14 Skrevet 31. desember 2008 Noen som vet når det er mest gunstig å ta innvendig UL for å kunne se mest mulig av fosteret?
oss2=3,snart 4 Skrevet 31. desember 2008 #15 Skrevet 31. desember 2008 Om det er tidlig i sv.skapet er det mest gunstig. Jeg tok det selv når jeg var melleom uke 9 og 10 og de fikk se det de skulle, alt var fint og bildene var gode:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå