Gå til innhold

Innvendig UL

Allegra -med gullspira-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok bare utvendig sist..hvordan fungerer det? vondt?

samme pris som utvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri betalt for UL, så aner ikke om det er noen forskjell i pris, men vil ikke tro det.

Når jeg har tatt innvendig UL så har legen hatt en slags tynn stav som han/hun har tredd en plasthanske eller en kondom på + endel glidekrem og så fører denne varsomt opp i sjeden. Det gjør overhode ikke vondt, men kan være litt ubehagelig eller ømt når de vrir litt på den for å få en bedre vinkel på det de skal se.

Skrevet

Takk for svar:) Da kan det hende jeg tør å dra å se mitt lille vidunder jeg og:)

Skrevet

Noen som vet om de utfører innvendig eller utvendig ul når man er over 11 uker på vei? Jeg skal på tidlig ul, vil da være 11+3 og må ærlig innrømme at jeg har mest lyst på utvendig *knis* Har alltid blitt tidlig stor. Er 7+4 nå og har allerede antydning til en liten kul :)

Skrevet

Jeg var på tidlif ultralyd uke som var, var da 10+2, de sa det var alt for tidlig til å ta utvendig ul. Skjønner godt hva du mener ble liksom litt satt ut jeg da, for var ikke forberedt på innvendig ul.

Men det gikk fint, var kjempe moro å se det lille underet mitt :) Man får se mye mer med innvendig ul såpass tidlig i svangerskapet. Så er nok det beste.

Skrevet

Gynekologen min sa at han ikke kunne ta utvendig før jeg var passert uke 8...

Skrevet

Jeg tok innvendig UL ved første svangerskap da jeg var 6 uker på vei. Fikk sett hjertet som banket, ikke stort mer :)

Skrevet

Ved forrige svangerskap tok jeg innvendig ul i uke11, og jeg syntes faktisk jeg så babyen bedre da enn ved utvendig ul i uke 18..

Skrevet

Da får jeg troppe opp og være innstilt på innvendig da, og heller bli gledelig overrasket om det er utvendig :) Viktigste er at spira har det bra der inne! Takk for svar :)

Skrevet

Virker som det er ulik praksis fra sted til sted når det gjelder tidlig ultralyd.

I mitt forrige svangerskap hadde jeg innvendig ul ca 9+5, men denne gangen, 9+6, ble det som en selvfølge tatt utvendig. Og det var ikke noe problem å se at det var et lite vesen med hode, små "loffer" til armer og bein og et hjertet som slo :-)

Skrevet

jeg ønsket tidlig ul for å bestemme hvor langt jeg er på vei..men ser ikke ut til at jeg får ul før den ordinære, har fått time i mars. er det helt vanlig å få tidlig ul? vet ikke hva eg skal gjøre,men det er håpløst å ikke vite hvor langt en er på vei..

Skrevet

Du kan jo bestille en privat ul-time da. Er vel ikke vanlig å få time til tidlig ul for å få sikker terrmin, jeg fikk hvertfall ikke det forrige sv.skap.

Skrevet

det er vel ikke vanig med tidlig ultralyd dersom det ikke er høyrisiko-svangerskap. Men legen din kan ta en HCG-blodprøve som sier ca. hvor langt på vei du er

Skrevet

Noen som vet når det er mest gunstig å ta innvendig UL for å kunne se mest mulig av fosteret?

Skrevet

Om det er tidlig i sv.skapet er det mest gunstig. Jeg tok det selv når jeg var melleom uke 9 og 10 og de fikk se det de skulle, alt var fint og bildene var gode:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...