Gå til innhold

Noen her som er fengselsbetjenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vil fortelle litt om hvordan det er?

Er det en "risiko"jobb?

Hvordan er en arbeidsdag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

lurer på det samme:)

Skrevet

Har vært på den siden, men ha litt lyst å høre det fra andre som jobber med det. :)

Skrevet

ja men er i permisjon nå da... veldig tidskrevende og en jobb du har med deg overalt. får et forhold til alle... noen er nok litt farlige og du må passe på men det handler om RESPEKT og vise at her er jeg sjefen...r ett og slett. jobba på forskjellig fengsler og det er en utfordrende jobb. hver dag er forskjellig. sikerheten er på topp så det e rjo ikke farlig men litt trakassering og sånt må du leve med. arbeidsdagen er mangfoldig alt skjer. du må jo forolde deg til inmatsa og det er mye jobb men også givende. det er ikke farlig bare pass litt på.

Skrevet

Blir vel kanskje ikke bare bare for meg på 155 cm å få respekt.. Hehe.

Men har du opplevd å blitt trakasert av innsatte som er ferdig sonet o.l? Er det sånn at man faktisk kan risikere å bli slått ned å sånn?

Skrevet

nei men det handler ikke om å være diger det handler om å lyse av respekt. men det er noe du må lære deg... lærer på skolen!! dette kan alle klare men er krevende.

neineinei herregud dem er ikke gale da inmatsa! eller noen er men liksom, det handler om å behandle hverandre med respekt. gode venner med mange og får julekort av en del gamle inmates men henger jo ikke sammen. ja okay opplevd en gang at det var en type som trua meg, men politistyre og sånt ordna opp. det ble ikke noe mer av det var bare litt sinna fordi han var kåt på meg eller noe. men ikke tnek på det. er ålreite fyrer.

Skrevet

Det er tydelig at Musemor ikke er fengselsbetjent. Klart det kan være farlig. Men det spørs jo helt på hvilket fengsel du søker deg jobb på. Og Skolen er utrolig vanskelig å komme inn på, de fleste kommer gråtende ut av opptakene. Og er du så heldig at du kommer inn, så er skolen også tøff. Man skal være veldig forsiktig med å bli godt kjent med de innsatte, uansett hvor snille de virker. De innsatte skal vite minst mulig om deg, slik at de har minst mulig å true deg med. På Notional Geographic går det en serie om fengselsbetjenter i USA, du kan jo se litt der om det er noe for deg.

Skrevet

Var det jeg tenkte, at man lærer slikt på skolen. Men folk ler liksom litt når lille meg forteller at jeg vil bli fengselsbetjent.. Hehe :) Men jeg har virkelig lyst til å jobbe med det. Virker utrolig interessant, og jeg har selv opplevd å være pårørende til en ansatt, og kunne tenkt meg til å jobbe med mennesker som kanskje ikke er som alle andre...

Skrevet

Jeg har tenkt sånn som deg Angelina Jolie ja... HAr ikke helt forestilt meg å bli godvenner med innsatte nei.

Jeg vet det er kjempe vanskelig å komme inn ja. Hvordan er skolen da?

Skrevet

Er gift med en, og han trives og har jobbet i det yrket i mange år. Det er stor vaktbelastning, i helgene jobber han 12 timers vakter. Det synes jeg er slitsomt da, for da ser vi han nesten ikke hele helgen.

Miljøet der han jobber virker godt, og han har aldri gitt uttrykk for at han har opplevd truende situasjoner.

Det er også mange jenter som jobber der, og det virker som de trives også.

Er en først kommet innenfor dørene, så jobber folk lenge der. Lite turnover. Dessuten en veldig sikker jobb fremover.

Skrevet

herregud og dette veit du mye om fordi?? jeg er fengelsesbetjent jo... jobber i oslo kretsfengsel vanligvis så detta tror jeg at jeg veit masse om!!! ja skolen er vanskelig men gråtende ut osv er det ikke alle som gjør. handler om at om man er tøff nok så klarer man dette. skolen skal jo være tøffe!! de skal ikke vite masse om deg men dem veit hva du heter og klarer å finne ut ting. er ikke snakk om mange men det er tre stykker jeg faktisk fortsatt får julekort fra jO!!! nemlig fordi dem kom seg på rett kjør og det er kosleig det er ikke en dagligdags ting!!! selvfølgelig er det farlig til tider men herregud det er ikke dritfarlig liksom!!

dette vet jeg så give me a break!!!!

Skrevet

Du virker som en umoden fjorttis med herpes så derfor regner jeg med at du ikke er fengselsbetjent. Måten du svarer folk her inne, og måten du virker på er så frekk og umoden at halvparten hadde vært nok.

Skrevet

Jeg er ikke fengselsbetjent selv, så vet ikke hvordan skolen er. Det lille jeg vet, vet jeg fordi faren til ei venninne av meg er fengselssjef i byen jeg bor.

Skrevet

du kan regne så mye du bare vil for min del og det gjør meg ingenting. jeg vet selv hva jeg er utdannet som og jeg vet selv hva jeg jobber med og trenger ikke en totalt fremmed person til å skulle bestemme hvem jeg er! herregud du erdum. og du kaller meg så frekk og umoden? hehehe javel... les det du selv skriver! syke kjerring.

Skrevet

Tror du selv må lese det jeg skriver, for jeg har aldri kalt deg dum. Hvis det ikke gjør deg noen ting at jeg ikke tror du er betjent, hvorfor blir du så irritert da? Og hvorfor er du så frekk mot folk her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...