Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har hatt den samme vekten nå i tre mnd... Joda, greit nok det altså. Men det gjør jo at man får en liten bekymring...barnet SKAL jo vokse og om man ikke legger så mye på seg så skal jo vekten gå oppover (ja, alt man skal bekymre seg for). Snakket med JM rett før jul nå og hun sa det samme, at det ikke var bra om man ikke gikk opp så mye, SF målet mitt hadde heller ikke blitt så mye større på 4 uker. Det KAN jo bety at barnet ikke vokser som det skal... Er veldig redd for dårlig gjennomstrøming i navelsnora og sånn. Bør jeg ringe føden og høre med dem? Skal ikke til JM før 16 januar. Merker jeg blir litt bekymret altså...
Fullt hus :) Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 hvor langt er du på vei da? jeg er sånn ca fullgått nå.. venter bare på fødselen.. men har ikke gått opp i vekt på flere uker.. ungen vokser jo alikevel. men den bare "spiser" av meg Mitt forrige svangerskap så gikk jeg ikke i pluss før etter uke 30. men da gikk jeg ned i vekt hele tiden pga kvalme osv. Og etter fødselen veide jeg 5 kilo mindre enn før jeg ble gravid. Altså ungen kan vokse selv om ikke du gjør det. Bare at du selv går like mye ned i vekt som ungen går opp. så da går det opp i opp. om du skjønner.. Men er du veldig bekymret så ringer du å snakker med de på føden og spør dem..
Veslesnuppa Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Hadde jeg vært deg,hadde jeg tatt kontakt med føden. Bedre å være på den sikre siden. Da ber de deg kanskje om å komme,slik at de tar ultralyd og sjekker både navlestreng og morkake.Hadde bedt om å få det sjekket jeg. Hvertfall hvis du er veldig bekymret. Jeg har lagt gradvis på meg 10 kg hittill...Er 31 uker nå.De sier at jeg venter ei jente:) la på meg 11kg og 6kg med de to gutta mine. Hvor langt er du og hvor mye har du lagt på deg?
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2008 Jeg er 33+0 i dag og har lagt på meg mellom 7 og 7,5 kg..varierer fra morgen til kveld...og sånn har det vært som sagt lenge... Føler liksom ikke at JEG går ned i volum akkurat, men det kan jo skyldes magen...hehehe... Nei, jeg vet ikke jeg altså... Har veldig lyst å ringe å bare høre med dem...men er redd for å forstyrre. Kjenner jo liv og sånn, så er ikke redd for at det er noe annet heller...
Fullt hus :) Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 De er jo der for å hjelpe deg da Og bekymringer og stress er da værre for ungen enn at du ikke går opp i vekt:P Du blir jo hvertfall mer beroliget av å snakke med noen som har peiling enn å spørre noen hormonbomber som er livredd for hvert lille hikk fra magen:P Ta en telefon du og slapp av:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå