Malin G. Spann Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Gutten min begynte med refluxmedisin da han var ca to mnd. Ga han medisinen til han var 4-5 mnd. da han begynte med grøt. Da var det ikke behøv for den lengre. Helt til nå. For to uker siden fikk gutten omgangsyke eller hva det nå var. SPydde og fikk diare. Fikk beskjed om å slutte med grøt. Etter ei uke slutta spyinga. Nå nekter han å ta til seg væske. I går fikk jeg i ham 600 ml på 13 måltid i løpet av et døgn. Har prøvd det meste. Vann, mme, mm (han får til daglig mme (nutramigen) men hadde noe mm i frysen) solbærsaft, sukkervann. Har prøvd å få i han med flaske, sprøyte og skje. Men han nekter å ta til seg, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han gråter, vrir seg og har knall grønn slimete diare avføring. Kan det vere refluxen som har kommet tilbake nå som jeg har sluttet med grøten og han bare får flytende? Har begynt med medisinen igjen for å se om dette fungerer. Kan refluxen ha sammenheng med den stygge avføringen? Sist jeg var hos HS (onsdag 17 des) hadde han gått 100g ned i vekt. Etter det har han gått endamer ned i vekt, da valkene på lårene nesten er blitt helt borte og ribbebena er godt synlige. Han er til vanlig en slank gutt i utgangspunktet, men nå synst jeg det har gått for langt. Har vert på legevakta flere ganger, senest julaften. Får bare beskjed om å gi han væske, noe som så og si er umulig. Har vert til 3 forskjellige leger, men de sier det samme alle. Få i han væske. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Han sover mer enn vanlig, men når han ikke får i seg væske er han blid og fornøyd. Han tar til seg nett for å slukke den verste sulten virker det som, men spiser ikke nok til å legge på seg. Jeg er helt rådvill. De sender oss bare hjemigjen hver gang. Jeg er desperat!
Cat.68 Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Vanskelig å si, men så lenge du får i ham litt væke og litt mat, så kommer han seg nok etterhvert. men fortsetter det slik ville jeg ta kontakt med legen igjen og fortelle dem at det ikke hjelper med noe, og at du må ha hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå