Gå til innhold

Psykologiutdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tatt psykologiutdannelsen eller holder på?

Kan dere fortelle litt om det praktiske rundt studiet?

Er det mye selvstudium, eller mey undervisning? Kan en jobbe ved siden av? Og hvordan er nivået nå på karakterene? Hva slags karakterer bør du ha for å komme inn på studiet?

Tidligere måtte en ta grunnfag for å komme inn, er det slik fortsatt etter at Master og Bachelor-programmene ble lansert?

Håper på mange svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søsteren til en venninne av meg studerer psykologi...

hun hadde bare 6ere (tror jeg) da hun kom inn, og i løpet av første året fikk hun A i alle fag unntatt ett, der fikk hun B. Kom ikke inn andre året og måtte ta opp for å få A i det faget også...

venninnen min ville også studere psykologi, men kom ikke inn. hun hadde veldig gode karakterer, men måtte begynne på bjørknes for å forbedre nesten alt...

vet ikke mer enn dette...

lykke til :o)

Skrevet

Jeg har en lillebror som holder på med den utdannelsen. Du må ta grunnfag med gode resultater. Tror du kan komme inn med en B, men resten må være A. Han kom rett inn etter grunnfaget, men det er det ikke mange som gjør i året. Tror det er under 5.

Det er en fulltidsutdanning med en god del praksis etter tredje året, men det går nok greit å ha en helgejobb ved siden av. Han jobber hver tredje helg. Det er både selvstudie og en god del obligatorisk underveis i utdanningen. Lang juleferie i alle fall, fra 11 Desember til 15 Januar.

Skrevet

Hmmm, elsker "rykte-svar":)

Det spørs jo hva du vil. Hvis du vil jobbe klinisk, må du ta Profesjonutdanningen, og da er det jo uaktuelt med Master og Bachelor...

Hvis du er litt usikker, kan du ta første-året, for den er identisk med bachelor-førsteåret. Gjelder ikke Oslo.. Jeg kom inn med to B-er, så karakterpresset er litt overvurdert.

Hva gjelder Oslo. Fra og med høsten 2008 er det mulig å komme inn KUN på vanlig måte, førsteåret teller ikke.. Altså søkes det gjennom samordnao... Poenggrenser kan du finne på SOs hjemmeside.

Du bør ha ganske høye karakterer for å komme inn, ja...

Det er ikke så all verden undervisning, synes jo jeg.. Men mye å lese... Avhenger av fag.. Noen er enkle, noen krever mere lesing... Alle på kullet mitt jobber. Jeg jobber ca 2-3 ganger i uka, og det går helt greit, selv om jeg har to småe barn i tillegg:) Litt mindre jobbing under eksamens-perioder og praksis

Men jeg tror det avhenger veldig av personlige forutsetninger...

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...