♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Hm.... Hva kan man si! 35+4 dager rakk han å bli i magen føre han kom... Kan jo fortelle alt så sett dere til rette og les.... hihi Natt til mandag 22.desember så merket jeg en ekkel følelse, akuratt som at jeg hadde tisset på meg og sto opp, byttet undertøy og la meg igjen.... var ikke gått 30 min en gang føre jeg måtte bytte på nytt, tok da på meg bind for å være sikker på at jeg ikke måte opp en gang til! Fostervann falt meg ikke så mye inn en gang... På mandagen så var binde fult av vann, og sa til gubben at jeg tror kanskje jeg lekker fostervann! Vi ringte inn på sykehuset og de sa at vi skulle se ann og komme inn i løpet av dagen! Eldste mann kom hjem fra bestefar og ble kjørt til mormor for dagen! På sykehuset så sa de, ja det er gått hull på fostersekken og du blir innlagt... Hvis det ikke setter igang i løpet av natten så blir du satt i gang på tirsdags morgen! Og jeg travet ganger, trapper og det som var for å se om det satte i gang av seg selv, men nei da... Tirsdags morgen kom gubben tilbake og vi ble satt i gang.... Fikk lystgass og akupunktur og spurte pent om epedural... Men riene kom så fort og raskt og jr hadde det travelt.... Dryppet ble satt kvart over ni på morgenen og kl 1 ca så måtte de stenge den av fordi jeg hadde kun 6 cm åpning og pressrier... Hode hans kom så fort at det kunne jo bli farlig og rift osv... Yes jeg fikk epeduralen min.... Og halv 3 begynte pressriene på nytt etter å ha bli satt i gang igjen... men bare 9 cm åpning... Legen kom og dyttet vekk den lille tappen under en pressrie og jeg fikk beskjed om å begynne å presse ti over halv 3... Kl 14:52 tirsdag 23.desember.2008 kom Harald Andreas. Han var 47 cm lang og veide 2752 gram. Han er født ca 1 mnd føre termin men var stor for det... Ble undersøkt og var en time inne på nyfødt intensiven... Han spiser masse og har ligget 12 timer i lyskasse... Vi er da alle hjemme igjen og skal bli deilig å komme inn i rutiner osv....
Hepa85 Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Gratulerer så mye =) Han var jo liten, men ikke liten til å komme en mnd for tidlig, og det er jo en fordel. Lykke til med den lille gutten. Håper dere koser dere sammen i romjulen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå