trine->mai07 og juni09 Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Er dere kvitt kvalmen og oppkastet enda? Er 14+5 nå, men er fortsatt like kvalm. Spyr ikke like mye, men av all type matlukt omtrendt! Har ikke blitt innlagt igjen heldigvis... Lurer litt på når dette skal gi seg!
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 begynner på uke 28 imorgen og kvalmen sitter enda i.. har ikke kastet opp så mye de siste ukene, men det kommer innemellom. har også sluppet innleggelse..
kinderegget Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 jeg ble kvitt det verste rundt uke 16. gikk til akupunktur i et par uker,har troen på at det kan hjelpe noen. jeg er ennå litt kvalm om morgenen av og til, men veldig sjeldent oppkast. er i uke 26 nå. får håpe du ikke har lenge igjen av kvalmen, det er jo bare helt forferdelig å ha det sånn. lykke til!!!!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. desember 2008 jeg lå inne i uke 11 og fikk 7,5 liter med iv.. fikk beskjed om at det er lav terskel for at jeg blir innlagt igjen. får jeg omgangssyken så bærer det rett inn igjen.... Fikk mye akupunktur når jeg var innlagt, men etter innleggelsen har jeg vært veldig bra en periode, men spørs nok om jeg skal finne en akupunktør som kanskje kan hjelpe meg litt igjen. Jeg håper at det iallefall begynner å roe seg snart, ganske slitsomt å spy bare man kjenner lukta av varmmat på jobben, og siden kvalmestillende ikke fungerer på meg så gjør jo ikke det saken noe bedre... Lykke til dere også Må bare legge til at jeg ikke var dårlig i det hele tatt med nr 1, så er veldig spent på om det er samme kjønn eller ikke nå Spiller overhodet ikke noen rolle, men spennende å se om det er en gutt til eller ei jente
linemor84 Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Er 20+1 nå og fortsatt kvalm....MEN bare om morgenen og da kaster jeg opp etter og ha drikket litt vann så er jeg ikke kvalm resten av dagen!! Fra uke 7 til 15-16ca var jeg kvalm og kasta opp 24/7 men slapp innleggelse..!!!Prøvde akupunktur og det hjalp på det verste for meg hvertfall! Lykke til og det går over tilslutt!=)
Aprilgutt09 Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Jeg var innlagt 4 ganger i løpet av 1.trimester! Det var helt forferdelig, syns synd på alle som går igjennom det! Nå er jeg 24 uker akkurat, og må fortsatt gå på medisiner for å ikke kaste opp 8-10 ganger for dagen. Men er mye bedre enn jeg var da!
Månefeen ♥ Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Nettopp begynt på uke 21, fortsatt kvalm! Vært det siden uke 7, og har vært en tur innom sykehus for å bli vesket opp osv. Spyr bare om morgenen nå, men har lite krefter og orker lite. Fikk høre at uke 12 skulle kvalmen gi seg... og så sa de at hypermesis gikk over uke 16.... og nå sitter jeg her i uke 21 Hjelper meg veldig å ta det med ro, og spise lite og ofte, drikke mye vann/saft. Lykke til:)
Månefeen ♥ Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 Ja forresten.... Går på medisinere også, er helt hjelpesløs uten de!
ulvepus *venter nr.3* Skrevet 26. desember 2008 #9 Skrevet 26. desember 2008 jeg er 14+4 i dag, fremdeles kvalm, men kaster ikke opp like mye som før...
trine->mai07 og juni09 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2008 Overlegen på føden sa at jeg burde være kvitt kvalmen innen uke 20, men som det ser ut her så ser det ut til at jeg er heldig hvis den stopper den uka.. Jeg går ikke på medisiner, jeg har store problemer med å svelge tabletter, og kvalmestillende som gravide kan få blir jeg bare enda værre av... Men men! Det gir seg vel til slutt
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 Var innlagt i uke 8 og 9. Ble sendt hjem med sonde andre gangen, men den gikk tett etter noen dager. Bruker Zofran for å komme meg gjennom dagene. Er nå ca 16 uker og litt bedre, klarer å gå små turer av og til men blir dårlig etterpå. Men veldig deilig å komme ut av huset innimellom. Har sluttet å gå ned vekt, så tror det snart snur nå. Med forige var det det samme, snudde litt rundt 4-5 mndr så jeg slapp innleggelser, men spydde til og med dagen for fødsel. Lykke til alle sammen, håper dere klarer å holde motet oppe! Det er en fantastisk premie som venter når dette marerittet er over!
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 26. desember 2008 #12 Skrevet 26. desember 2008 Hei. Jeg har også fått hypermesis. Var vanlig morgen kvalm frem til uke 12, men så ble det MYE værre. Kastet opp hver dag 24/7 i 3uker og ble lagt inn da jeg var 15+4. Meget underernært og dehydrert. Fikk da 8-9liter væske. Var innlagt fra fredag til onsdag. Frisk torsdag og fredag, men ble syk på lørdag igjen og søndag var også fylt med oppkast og sengeliggende. Ble innlagt søndag kveld igjen og ble til torsdag. Så nå går jeg på kvalmestillende for å holde det i sjakk. Gått ned 10kg. Håper bare indelig nå at jeg holder meg frisk og slipper fler innleggelser...
kismet Skrevet 26. desember 2008 #13 Skrevet 26. desember 2008 Hei ale dere som har Hyperemesis eller har hatt det. Jeg hadde det med mitt første barn, og det var en jente. Nå er jeg gravid med gutt men har ikke vært dårlig denne gangen i det hele tatt... Forrige gang var jeg innlagt tre ganger i lengre perioder , fikk innlagt 8 sonder og tok av 10 kg før hver innleggelse. (kastet opp hvert 3 min) Dette pågikk til jeg var nermere 30 uker på vei. Er det noen sammenheng med kjønnet på baby at vi blir så dårlig eller ? Jeg fikk beskjed av legene at jeg var særlig utsatt når jeg først hadde hatt det en gang. Kan det ha litt å si at jentebarn produserer masse kvinnelige hormoner som påvirker balansen i vår kropp ? Eller er alt tilfeldig ? Hvilket kjønn bærer dere på ?
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #14 Skrevet 27. desember 2008 Hei Kismet Jeg har gutt 5 år fra før hadde hyperemesis da. Skal på ul på KK på mandag så får vite da om det er gutt igjen og kanskje en sammenheng for meg eller ikke.Har hyperemesis nå og, men er litt bedre nå. Er 16 uker, men har og bedre kvalmestillende. . Så flott at du er bedre i dette svangerskapet da! Hvor langt er du kommet? og har du i det hele tatt vært kvalm?
kismet Skrevet 27. desember 2008 #15 Skrevet 27. desember 2008 Hei godegodemamma. Jeg er nå 18 + 4 , har kun vært litt små kvalm nå i dette svangerskapet. men det kan ikke sammenlignes engang. Jeg syns det er altfor lite informasjon om slike plager som Hyperemisis, og jeg er sikker på at jeg prøvde ALT som liksom skulle hjelpe mot kvalmen da jeg var dårlig. (til og med tre typer kvalmestillende tabletter.. ) men ingenting hjalp- ikke kjerringrådene de kom med heller. Hadde jeg bodd i et u-land så hadde jeg garantert strøket med.. Noen burde forsket på Hyperemisis.
trine->mai07 og juni09 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 27. desember 2008 Hei kismet! Ja, jordmødrene sa så når jeg var innlagt, at det mest sannsynlig var ei jente, men at det kunne være en vrang gutt skal på ul 15.01, så får vi se da Har en gutt fra før, og var overhodet ikke dårlig med han..
Månefeen ♥ Skrevet 28. desember 2008 #17 Skrevet 28. desember 2008 til kismet: Her i gården har kvalmen stått på 24/7 med innleggelser osv siden uke 6. Er nå i uke 21. Jordmor var ikke overrasket da hun så en jente sprelle inne i magen! Dobbelt opp av kvinnlige hormoner i min kropp er nok det som gjør meg så kvalm sa hun. Har en venninnde og en svigesøster som også var utrolig kvalm med sine jenter, de jeg kjenner som har gutter har ikke vært på langt nær like dårlig i form av kvalme. Håper på gutt neste gang da haha
Mayken Skrevet 28. desember 2008 #18 Skrevet 28. desember 2008 Jeg var skikkelig dårlig med snuppa frem til ca uke 20 sist. Denne gangen har jeg vært innlagt 6 ganger i 1 og 2. trimester. Er nå 30+5 og er fortsatt kvalm, men kaster ikke opp. Vet ikke hva som skuler seg i magen denne gangen, men vi tror det er en gutt. Har nok ikke noe med kjønnet på babyen å gjøre. Moren min var slik med meg, søsteren min og broren min. Legene sier det er genetisk og arvelig. Blir ikke flere barn på oss, orker ikke dette en 3.gang
kismet Skrevet 28. desember 2008 #19 Skrevet 28. desember 2008 Hei kanina og spira, jeg er den første i slekten som har hatt det slik, og jeg fikk beskjed om at det ikke var arvelig, men det virker ikke som om det er noen som har peilingen. Tror jeg har snakket med 10 forskjellige leger da jeg var innlagt , ingen som kan si noe sikkert. Men kjekt å få tilbakemeldinger på hvordan andre opplever det¨å ha Hyperemisis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå