skorpionfruen Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Fader den kjerringa vet å sørge for at jeg hater henne maks. Min mor har et aldri så lite alkoholproblem. periodedrikker. I julen hadde vi avtalt at hun skulle få feire jul sammen med oss, og snuppa syntes det var stas at bestemor skulle komme. Jeg er kjempestreng og hun er ikke velkommen inn i mitt hus når hun har drukket. Hun har heller ikke lov å ringe meg for da legger jeg på når hun har drukket. Så mens ribba sto i ovnen skulle jeg hente henne. Kommer fram og hun er sterkt beruset. Midt på dagen på julaften. Det hele endte med at hun ikke fikk være med og ble sittende alene på julaften uten julemiddag og gaver (for de var hjemme til meg). Ble så utrolig skuffet, måtte bruke resten av kvelden på å prøve å fortrenge den dårlige samvittigheten for at hun satt der alene uten alt julaften. Fader, var jo ikke min skyld men jeg klarte liksom ikke glemme det. Leverte julegavene 1 juledag og da prøvde hun bare å late som ingenting. Hun begynte å planlegge middag en dag. Æsj kjenner jeg vil spy av hele henne. Tenker KUN på seg selv.
skorpionfruen Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. desember 2008 EHH , skulle stå MAMMA i overskriften.
1baby,og 1 spire Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Ikke mye gøy det der. Har selv 2 foreldre som nå er tørrlagte alkoholikkere. Så har hatt mange forferdelig juler selv, så forstår deg veldig godt. Syns du gjorde det rette , jeg hadde heller aldri i verden tatt henne med.Man får utrolig masse sinne av foreldrene sine når dem oppfører seg slik. man får bare prøve å tenke at dem ikke er den samme når dem drikker, pleide å si at jeg hadde 2 mødre en edru( verdens beste) og 1 drita mor som jeg gjerne skulle vært for uten. Har du snakket skikkelig med henne når hun er edru å sakt hva du følte til henne,? er greit dem får vite at dem påvirker folk rundt seg og at dem sårer andre med å drikke. Er jo synd på dem for dem trenger jo hjelp, men man før ikke gjort så mye før dem vil det selv. Håper virkelig moren din også finner ut det en dag, så du også kan nyte alle hellig dager. Stor klem fra meg
hysterika Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 Jeg har selv en far som er alkoholiker og som møtte beruset i mitt bryllup, så jeg forstår godt skuffelsen din. Men når det er sagt, så synes jeg du er litt streng med henne. Jeg synes IKKE at du skulle la henne få komme beruset, det er ikke det jeg mener, men det kan være hun gjorde så godt hun kunne. Alkoholisme er en sykdom, det er ikke noe som kan styres, hvis det var mulig, ville det ikke være mange alkoholikere i verden! Kanskje satt hun hele dagen og prøvde, men når det kom til stykket gikk det ikke likevel? Neste gang synes jeg ikke du skal love noe til barna dine, mormor dukker opp hvis hun dukker opp. Hun har en sykdom, og det må du leve med (selv om det er helt jævlig når det er en person man er glad i).
skorpionfruen Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. desember 2008 Ja jeg skjønner hva du mener, men moren min er periodedranker. Hun jobber på dagen og da drikker hun ikke. Så hun kan. Men dette er jo nettopp grunnen til at jeg får så dårlig samvittighet. Vet at det er en sykdom og vet at det ligger mye bak. Men det jeg ikke klarer å fordøye er at hun drikker for å glemme sin tragiske barndom med alkohol så overfører hun det videre på oss og nettopp dette ser hun ikke. Hun har vært inne i en lang fin periode og jeg har lovet meg selv og ikke bli optimist for men slike folk får man tilbakefall uansett. Ikke lett men vil vertfall ikke ha en full bestemor sammen med lillemor på julaften.
hysterika Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Hvis barndommen hennes var fæl, så er kanskje julaften en spesielt vond dag for henne? Uff, det er jammen ikke lett, men det enste du kan gjøre er å ta ansvar for din familie (dvs dine barn) og deres juleminner, på den måten kan dine barn slippe ut av sirkelen! Lykke til!
Libido- Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Sånn er det desverre med periodedrankere. De drikker alle de dagen de ikke skal. Bursdag, selskap, bryllup, jul, familiemiddag, barnedåp osv osv. De takler desverre ikke presset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå