Simba Skrevet 26. desember 2008 #1 Skrevet 26. desember 2008 Til jul fikk døtrene våres sminke fra besteforeldre og tante sin. De er 2, 4 og 7 år. De fikk påpeke at dette var dyrt. Koselig med sminke, men ei på 2 år. Eyliner og alt mulig annet. Så er det slik at tanten (20 år) sminker de eldste. Jeg synes det er for mye, hun har nydelige farger fra før og nå ble hun helt mørk rundt øynene. Dette var rett før middag igår og jeg hadde løyet hvis jeg hadde sagt at hun var fint sminket. Derfor sa jeg ingenting, for jeg blir avslørt når jeg lyver og jeg kan ikke lyve.Koselig at tanten tar seg tid. Men jeg syns at når de er så små, så må det kun vær bittelitt. Dette sier jeg til mannen og han blir rasende på meg, for at jeg sier slik om min egen datter. Det var kunn for at jeg hadde lyst til å diskutere det med ham om at vi kanskje kunne ta på litt sminke. Jeg tror at han reagerte pga at søster og mor har mye makt og han følte jeg ødela den gleden de hadde ved å gi. ((1000,-+++ i sminke til hver). Hva synes dere, skal jeg la døtrene få sminke seg selv (de syns det kjempekjekt) eller? Tenker når de skal på skolen og slikt. Er det jeg som er hårsår.?
Tollebolle Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 Kan ikkje du vera med dei å sminke deg sjølv og då? Og dette er kun lov når mamma er med?? Lag det som ein aktivitet som dåke kan gjera i lag. Men ikkje lov å gå ut med da hadde eg sagt. Lykke til.
Gjest glade jul Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Unger skal være natrlige og er alltid finest uten sminke. Det er nå min mening. Unger med sminke gir meg assosiasjoner til de barnemissekonkurransene hvor de prøver å få dem å se ut som små voksne. Men jentungen her liker også sminke, men det er KUN til lek. Hun er snart fem, men det er ikke aktuelt å gå ut av huset med sminke på, selv om det er en stolt tante som har tatt det på. Jeg skryter og sier at hun er fin da, så tanten hører det, men jeg sier også at sminke "på ordentlig" er for voksne, og så vasker vi det av før vi går ut.
atsjo Skrevet 26. desember 2008 #4 Skrevet 26. desember 2008 sminke for 1000 kr til barn på 2,4 og 7?? man gir da ikke dyr sminke til så små barn. Tenk så mye fint de kunne fått for en tusen lapp. Barneting vel å merke. Hun på 7 syns kanskje det kan være gøy å sminke seg av og til, men til vanlig er for drøyt.. Helt enig med deg!!
Tollebolle Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Me gjer da sånn som deg "glade jul " . Drit i om dei vil bruke 1000 kr på sminke, men eg skjønne at du tenke på alt du kunne kjøpt for dei pengene. Eg fekk eit år bade hånkle til mine to som kosta 700 kr stk, KVA I ALL VERDEN SKAL EG MED HÅNKLE TIL 700 KR ?
Eve Dallas Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Sånn helt generelt synes jeg at barn og sminke absolutt ikke hører sammen. Til lek er det helt i orden. Å sminke seg til skolen får vente til de begynner på ungdomsskolen synes jeg, og nå er de jo i tillegg ett helt år yngre enn det "vi" var. 1000 kroner i sminke til små barn synes jeg vitner om en smule white trash mentalitet. Sett deg i respekt!
Piken på landet Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Jeg syns nå det var en rar pakke til jenter på 2, 4 og 6..... En ting med en hello kitty lipgloss med glitter, men eyeliner og hele pakka?! Enig med en over her at mine jenter hadde aldri fått vise seg ute med sminke på den alderen, KUN til lek.
Simba Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2008 Takk for mange svar. Godt at jeg ikke er helt borte. Men for 3000,- hadde de fått mye fine klær feks. Vet hun minste også kommer til å ødelegge dette mer eller mindre. Jeg bruker ikke sminke selv og kan ikke lære så mye bort. De har fått leppestifte til 3-400,- før engang som gikk fløyten. Prøver jo å passe på. Tror tanten prøver å få seg venninner gjennom døtrene, hun har egentlig ingen selv.
Gjest glade jul Skrevet 26. desember 2008 #9 Skrevet 26. desember 2008 Hm. Det hadde kanskje vært lurt å fortelle denne tanten på en pen måte at dyr sminke til barn er å kaste perler for svin - hun må da synes at det er morsommere å bruke pengene på noe som varer=) Og ikke minst - som kan brukes av barn!
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. desember 2008 #10 Skrevet 26. desember 2008 ville sagt klart i fra at de godt kan sminke seg selv, men at det bare er for lek, og at man ikke kan gå ut med sminke når man ikke har blitt tenåring enda...
Trebarnsmamma30 Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 Synes det er rart å sminke små barn (utenom lek) jeg også.. spesielt når de er så unge som dine, og når det er snakk om dyr, full sminke og ikke en hello kitty lipgloss eller noe uskyldig.. Hadde vært litt bedre om de var 10-12 i det minste.. men sminke til barn på 2,4 og 7 hørtes litt drøyt ut..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå