Gå til innhold

Til dere "tvilere" - "Snåsamannen"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør dere lese - før dere konkluderer med at det ikke finnes noe "alternativt". :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det finnes tvilere og skeptikere til det vi ikke kan forklare det skjønner jeg. Men at det finnes tvilere og skeptikere på Joralf Gjerstad det skjønner jeg ikke.

Skrevet

Jeg tror også det finnes mange useriøse innen det alternative - men Gjerstad er jo bare utrolig! Er snart ferdig med boken om ham, og må si jeg er mektig imponert!

Skrevet

En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk alltid skal overbevise andre.... :P

Jeg har fått time til healing over nyttår -jeg tror ikke på at det vil løsne (altså den grunnen til at jeg prøver på det), men jeg vil prøve.

Tilogme hun som driver med det sier at hun ikke SKJØNNER det, men at hun tror på det.

Søsteren min gikk dit med en rygg som var VOND. Hun klarte nesten ikke å gå. 3dgr etter healingen kunne hun gå helt ordentlig. Hun kjente ett "knepp" under timen, som gjorde at alt løsnet.

Men, hun skjønner likevel ikke at det går an.

Jeg forstår at folk kan være skeptiske - og når jeg har fått timen og det funker (eller ikke funker) så kommer ikke jeg til å være POSITIV som fy eller negativ om det. Noen funker det på - andre ikke.

Noen kan det - andre ikke.

Menmen, sånn er jeg :)

Skrevet

Dette er en fantastisk mann på alle vis. Så levende og sjenerøs. Aktiv i alt fra bygdepolitikk og annet som intresserer ham. Jeg er så heldig å ha møtt ham 2 ganger. Så har jeg snakket med ham i telefon noen ganger.

Trur ikke det finnes noen som møtt ham som går uberørt ifra ham, på et eller annet viset. Gleder meg til å lese den siste boka hans. Hadde et litet håp om at den lå under juletreet, men der var så mye annet fint, så jeg får kjøpa boka selv isteden.

Skrevet

Når det kommer til Joralf Gjerstad "Snåsamannen" så handler det nok ikke mest om å "overbevise" noen, men mer viljen av å fortelle andre hvilken god mann han er ,og hvor mye fantastiskt han har gjort for sine medmennesker.

Vi fungerer slik at når våre hjerter fylles av noen vi har respekt for. Når vi blir genuint glad i noen og de oppfyller oss med noe, har vi et behov for å vise det til hvem det måtte være.

Når man forsvarer Joralf er det utfra respekt for en mann som betyr noe for en, på lik linje som du forsvarer andre mennesker du bryr deg om og er glad i.

Skrevet

Men jeg ser ikke dette behovet med å forsvare en mann for tvilere.

Jeg har ikke sagt om jeg tviler eller ikke på han - jeg kan ikke uttale meg om det - for jeg kjenner ikke til mannen engang.

Og da vil ikke jeg uttale meg OM han. :)

Men, jeg ville heller vel heller ikke sagt noe til de som tviler.

For - min tro er min tro . og den troen prakker ikke jeg på andre.

Jeg har forstått at denne mannen har gjort noe fantastisk for datteren deres? Jeg tror dere har et annet personlig forhold til hverandre, enn det jeg har.

Men, allikevel vil jeg finne ut ting selv. Men, dette er meg altså!!! :o)

Jeg kan jo også si at jeg er ikke en tviler!! :)

Jeg blir virkelig fascinert av slikt. :)

Men, det er vel kanskje også en grunn til at jeg vil at folk skal få prøve selv. Det finnes de som er på skyene etter å fremheve en healer eller lign - og det er de som snakker folk ned i møkka.

Den ene gruppen har prøvd - den andre ikke.

Hvorfor ikke la folk få prøve. La gruppen med tvilere få prøve.

Som jeg sa: Jeg er ikke en tviler, men jeg skjønner ikke at slikt er mulig.

Det er utenfor min rekkevidde å forstå.

Men, jeg gleder meg til å prøve. Jeg tviler ikke, men jeg har ikke den største truen heller.

Jeg går dit og ser hva som skjer.

Skjer det ikke noe - ok. Greit. Det funka ikke. PÅ meg.

Skjer det noe.... Da vil jeg være evig takknemlig.

Men - jeg vil likevel ha det samme synet på at folk må ha sine egen tro. At folk skal få prøve selv.

Men, la meg si det slik også Cat: Jeg skjønnner hva du mener.

Men det er så vanskelig for MEG å SETTE meg inn i hva du mener, når jeg ikke vet så mye om denne mannen :)

Skrevet

Joda jeg skjønner deg også. Desverre er det vel kanskje ikke så mange som vil ha muligheten av å "teste" Joralf siden han er så gammel og virkeig prøver å få trappet ned. Det er nok mye dette som gjør at det er akkurat nå han har valgt å skrive om seg selv, Han er over 80 år nå. Vi som er herifra Trøndelag for oss har jo Joralf Vært et stort navn i alle tider. Det til tros for at han aldrig annonsert seg selv på noen måte.

Når det kommer til de mer "vanlige"som kaller seg healere, da har jeg en meget større skepsis selv. Det er fordi mange av disse drives av å tjene penger heller en å hjelpe. Joralf har aldrig tatt betaling for hjelpen sin. Det igjen taler for hans storhet.

Jo Joralf har hjulpet datteren vår, og vi var ekstremt heldige som nådde frem til ham og kunne få help.Men det er ikke derfor jeg skryter ham opp i skyene. Jeg hadde ham som forbilde langt innen den tid. Det er ikke pga evnene hans jeg ser så opp til ham, men måten han er på. Hans Genuine vilje og ork til å hjelpe endre, Hans samfunnsengasjement og ja hele hans væremåte. Skulle ønske alle fikk muligheten å treffe ham. ;o))

Skrevet

Jeg tviler ikke ett sekund på at denne mannen er en fantastisk person. Men å tillegge mennesker helbredende egenskaper fordi de har kommet med gode råd høres noe merkelig ut. Altså. Har rådet folk å komme seg til lege selv jeg og i hvertfall ett av tilfellene ble det oppdaget alvorlig sykdom, uten at jeg ser på meg selv som noen helbreder av den grunn. Dessverre har jeg sett opptil flere tilfeller, privat og i media hvor folk har sluttet med skolemedisin for å gå til "kvakksalvere". Skremmende hva ellers oppegående mennesker kan lures til å tro på noen ganger. Ved alvorlig sykdom er det, i mine øyne lege som hjelper, ikke en eller annen healer med helgekurs som skal helbrede ved hjelp av cola. (som det ene tilfelle jeg leste om) Jeg mener. Det kan være sunt å være skeptisk, det er ikke minst livreddende.

Skrevet

Prekæs, vet du noe som helst om Joralf Gjerstad? Utifra hva du skriver over her virker det ikke slik.Han har nok gjort veldig mye mer en be mennesker om å gå til leger. Joralf ville aldrig be noen om å slutte vende seg til skolemedisinen. Det er selvfølgelig helt naturlig å vende seg til leger ved alvorlig sykdom, det gjør Joralf også, Men du glemmer alle de som legene gitt opp, som ikke kan hjelpe lenger eller ikke klarer å finne ut hva som feiler dem. Det er vel her hans storhet virkelig kommer frem.

Ikke har han tatt noe helgekurs noen gang heller, dette finnes hos ham. Vær så snill, skal dere være skeptisk eller kritisere noens fremgangsmåte så sett dere i det minste litt inn i hvem dere snakker om og hva vedkommende har gjort før dere uttaler dere bastant.

Ja jeg er også skeptisk til de med helgekurs som kaller seg healere og tar mase penger for å sende med de cola som helbreding. Disse skal man passe seg for, og Sunn skepsis er bra.

Skrevet

Man kan skrive til ham , eller reise hjem til ham. Hvis du googler navnet skulle det ikke være umulig å finne ham.

Skrevet

Jeg vet noe om han, men ikke så mye. Det jeg mener er at det burde vært naturlig for de fleste mennesker, uavhengig av evnen til å heale eller ikke, å rådføre pasienter/ bekjente/ venner/familie til å kontakte vanlige leger når man har følelsen av at det trengs. Tror nok sikkert han er en spesiell mann som har forstått at han har ett veldig ansvar. Problemet er at mange useriøse ikke helt har forstått sitt ansvar, og jeg liker ikke helt at mennesker som befinner seg i en sårbar situasjon skal på en måte hjernevaskes til å tro at vedkommendes helbredelsesmetoder er det eneste riktige. Understreker. Jeg mener ikke J Gjerstad, men mange andre i denne bransjen. Ellers er det jo fint at han ga dere hjelpen dere trengte. Mulig jeg leser en bok om han med det første:)

Skrevet

Da endte det opp med av vi var veldig enige Prekæs. ;o)

Skrevet

Hehe. Jeg så det da jeg leste de andre innleggene dine:)

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Jeg tror absolutt at healing har en effekt, men kan ikke si hvorfor det virker - om det er selve healingen som gir effekt, om det er troen på det som virker eller om grunnene kan være forskjellig fra person til person. Jeg tror også at det finnes mennesker som driver med "kvakksalveri" innen alternativ medisin - det er jo nesten umulig å kontrollere om de faktisk har disse kreftene eller ikke. Men å nekte for det skal jeg ikke, og jeg kjenner folk som kan gjøre ting jeg ikke finner noen logisk forklaring på. Jeg skal absolutt lese denne boka, men før den tid har jeg ikke nok kunnskap om ham til å kunne uttale meg om jeg tror på ham eller ikke=)

Skrevet

Jeg kjenner til mannen, og har folk i nær familie og vennekrets som har "prøvd" han. Noen påstår å ha fått hjelp, andre har han faktisk kalt fornærmende ting (nærmere bestemt "latsåli", som i etterkant har vist seg å ikke stemme - det er nemlig blitt diagnostisert som noe helt annet, og alvorlig).

Tror med han, som med de fleste andre, at det er sunt med en liten porsjon skepsis, og ikke forvente at han skal kunne hjelpe alle. Men for all del: det er flott at så mange føler at de har fått hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...