Gå til innhold

dreamer kan du se på charte min??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Nå er ikke jeg Dreamer da, men tar sjansen på å svare deg ;)

Den røde streken kommer opp av seg selv etter at FF har registrert tre høye tempraturer på chartet ditt.

Nå vet ikke jeg hvor lang syklusen din er da, men hvis den er ca 28 dager kommer vel EL en av dagene nå. Den ser du vet et tempraturhopp. F.eks hvis tempen din er 36,9 (eller noe annet høyt) i morgen hadde du EL i dag. En kan kun se at EL har vært ved å tempe. Av og til sees en dipp i tempen den dagen en har EL også da.

Skrevet

okey.. takk er bare glad for svar:) :) de sen siste syklussen var på 35 dager.. men da gikk det bare 1 uke mellom el og tr... men et par syklusser før det har vært på 25-28 dager.. så er litt usikker.. prøver og finne ut litt av syklussen min, til jeg skal til gynekolog 20. januar..vet du hva de sjekker første gangen??

har sagt til legen at jeg har ustabile syklusser og at jeg trur det går for kort tid mellom el. og tr. det var derfor han henviste meg videre..

Skrevet

Ja, skjønner... Jeg er ikke så oppdatert på dette med lutealfaser (tiden fra EL til mens) da, men den bør vel være på over 10 dager for at slimhinnene i livmoren skal bli tykke nok til at spiren kan feste seg. Så det er jo ikke bra hvis den fasen blir for kort. Har du vurdert akupunktur? Det hjalp meg med å få styr på syklusen da.

Har du prøvd lenge da? Er det utredning du skal starte med? Kan jo hende at du får pergotime også, bare for å ha prøvd det.

Skrevet

jeg har prøvt i 7mnd nå, begynner å bli ganske utålmodig.. har også noen helt syke mens smerter... denne gangen ble jeg sittende på do i 2 timer fra jeg tok tab til den virket.. det er så vodt at jeg blir kjempe kvalm, svimmel, kaldsvetter og nesten ikke klarer å gå.. det er helt forferdelig.. tenker hver gang at dette orker jeg ikke lenger.. så håper virkelig det skjer noe snart.

jeg vet ikke om det er utredning... jeg ringte bare legen og snakket med hun på kontoret, og fortalte hvordan det var med syklussene mine og hun bad legen henvise meg til gynekolog... trur du det er utredning da??? hva skjer da egentlig??

jeg har ikke prøvt ankupunktur enda.. er litt redd nåler:/

Skrevet

Ser du har fått fine svar av Elisabeth, så svarer bare på det siste spørsmålet ditt jeg. Det kan godt hende at gyn vil starte utredning av deg. Uansett så kommer nok det samme til å skje når du kommer dit. Da vil hun ta blodprøver av deg, ta en grundig gynekologisk undersøkelse, pluss innvendig ultralyd. Det kan hende at gyn ber deg komme tilbake når du har prøvd et år, eller så vil hun fortsette utredningen. Da kommer nok samboern din til å få henvisning til å levere sædprøve. Uansett så synes jeg at du burde henvises videre for utredning av endometriose siden du har så sterke menssmerter.

Skrevet

har lest om endometriose på internett... det hørres veldig skummelt ut.. vil det si at jeg vil ha veldig vanskelig med å få barn??? menssmertene er bare intense i 2-3 timer og så er det nesten ikke vondt etterpå... er det et symptom???

Skrevet

Jeg vet desverre ikke så mye om endometriose annet enn at sterke smerter ved mensen, EL og samleie kan være et symptom. Det kan jo bli vanskeligere å bli gravid hvis egglederne er tette. Men de kan åpnes, og det tror jeg varer noen mnd. Hvis det ikke går, så kan man jo få hjelp med prøverør. Men det er jo absolutt ikke sikkert at du har det, bare greit å få sjekket:)

Skrevet

ja skal bli godt og finne ut om noe er galt.. håper virkelig at alt er som det skal både med meg å sambo.. men vist de tar ul finner de vel ut hva som eventuelt er galt... eller må de henvise meg videre?? må jeg nevne endometriose for gynekologen eller blir slikt skjekket alltid?

Skrevet

Endometriose og tette eggledere kan de ikke finne på ul, da må man ta en kikkehullsoperasjon. Man kan også ta røngten med kontrastvæske som man spyler gjennom egglederne for å se om de er åpne, men jeg vet ikke om man kan gjøre det når man skal sjekke om man har endometriose. Jeg synes du skal si ifra om at du er bekymret for om du har endo pga menssmertene dine.

Skrevet

okey.. da skal jeg nevne det for gynekolog:) tusen takk for svar.. men hva tror du om tempen min nå??? har el smerter men tempen har enda ikke begynt å stige....

Skrevet

Det er ofte en dipp i tempen den dagen man har EL, så kanskje du har det i dag:) Hvis ikke så tror jeg at EL dukker opp veldig snart. Masse lykke til!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...