Gå til innhold

Mamma permisjon??

venter_baby_i_august<3<3<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags regler gjelder nå egentlig? kommer det noen nye regler ang dette i 2009?

Hører noen sier 6 måneder på mamman.. stemmer dette?

noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang.nye regler og slikt så bør du høre med nav...Men når det gjelder din permisjon,får du 54 uker hvis du velger den lengste permisjonen og 48 uker dersom du velger den korteste permisjonen,dette er INKLUDERT far sine 6uker....

Husk at hvis du velger den lengste permisjonen,vil du kun få utbetalt 80%lønn av det du tjener nå(hvis du har krav på perm-penger),dersom du velger den korteste permisjonen vil du få 100%lønn:)

Hvis du skal få utbetalt permisjonspenger,må du ha vært i fast jobb 6 av de 10 siste månedene før du går ut i permisjon:)

Håpoer noe av dette var til hjelp og at du skjønnte noe:)

Skrevet

Det stemmer ikke helt, desverre... fra 1 juli 2009, så går ti uker til far, det vil si at det blir 44 uker til mor eller 50 uker..., så hvis du velger 100 % lønn, noe osm jeg kommer til å gjøre, så vil jeg som begynner permisjonen min 17 juli, måtte begynneå jobbe igjen 10 april, da har jeg ikke tatt ut 5 uker ferie... det syns jeg er kjempe tidlig, og i våres situasjon så kan ikke far ha 10 uker pappaperm, så hva vi skal gjøre det vet jeg ikke... må vel gå uten lønn fram til august tenker jeg...

Skrevet

Jeg synes det er bra at far får lengre permisjon, men IKKE på bekostning av mor.

Skrevet

Neeeei....? Er ikke de siste 4 ukene far før utenom den vanlige potten da? Blir jo uansett tull å snakke om mors permisjon og fars permisjon om delen i midten. Nå har mor 6 uker hun MÅ ta etter fødselen, og far hat 6 uker han MÅ ta, resten er verken mor elelr far sin permisjon, den er delt mellom foreldrene slik man selv ønsker det (skjønt de fleste velger at mor tar omtrent alt av dette).

Skrevet

For barn født etter 1.juli-09 gjelder følgende regler.

Tilsammen er det 56 uker- mor skal ha 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel. 10 uker er forbeholdt far. Resten kan deles akkurat som en vil.

(når ukene til far blir hevet fra 6 til 10 ble det "tatt" 2 uker fra fellesen og gitt 2 nye ferske uker. Så permisjonen går fra 54 uker til 56 uker. )

For barn født FØR 1.juli-09 gjelder følgende:

Tilsammen 54 uker - mor skal ha 3 før fødsel og 6 etter. 6 uker er forbeholdt far. Resten kan deles akkurat som en vil.

Skrevet

Dette gjelder selvfølgelig om du velger 80 % dekning av lønn...

For 100 % dekning er antall uker sammlet for barn født FØR 1.juli-09 44 uker og for barn født ETTER 1.juli-09 46 uker.

Antall forbeholdte uker er likt som ved 80 % dekning..

:-)

Skrevet

Hva om far ikke har rett på pappapermisjon? jeg jobber deltid under 50 % ved siden av studiene... "mister" jeg de 2 ukene tatt fra fellesen uansett da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...