Gå til innhold

Sambo eller jeg som er urimlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera vår fikk pengegaver fra to par oldeforeldre. Fra mine besteforeldre fikk hun kr. 100. Fra hans besteforeldre fikk hun kr. 1000. Han er sur for mine besteforeldre er gniene. Stor forskjell med andre ord, men jeg mener helt seriøst at dette ikke er noe å henge seg opp i, og at det får være opp til dem hva de vil gi. Synes det er flott at de har tenkt på henne, selv om vi ikke besøker dem så ofte (de bor litt langt borte). Men han mener at vi ikke skal kjøre den lange veien å besøke dem i romjulen når de ikke brydde seg mer enn for 100 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gnient ja men ikke grunn til å ikke besøke dem!!!

Skrevet

Hvis han ikke vil besøke de fordi gaven var for billig synes jeg faktisk han er en barnslig fyr. Kanskje ikke helt 100% i topplokket? Men han kan jo bli hjemme mens dere besøker? det blir vel ikke noe koselig å ha en sånn en på slep uansett?

Skrevet

100 kr var litt kjipt, det skal jeg innrømme. Men å være besteforeldre handler om så mye mer enn å gi julegave! Kan dere ikke se på helheta?

Hvis det er sånn at de aldri stiller opp ellers, og ikke bryr seg ellers, så skjønner jeg at han ikke gidder å besøke dem. Men hvis de faktisk er helt tipp toppe besteforeldre ellers, så er det bare barnslig av han å reagere sånn!

Dessuten er det ikke DIN skyld at foreldrene dine ikke gir mer, husk det!

Skrevet

Samboeren din som er urimelig. Ikke alle kan/vil gi like mye av forskjellige grunner, og det synes jeg man skal respektere. Har neppe noen sammenheng med hvor mye de bryr seg om datteren deres.

Skrevet

han som er urimelig. her fikk vi 2oo kr og en strømpebukse og et par sokker hos farmor og 2000 kr hos bestemor og bestefar. er bare glad for omtanken, og vet at farmor ikke har like stor kapasitet til å gi oss mer, men så tar hun da også med HELE familien, barn, barnebarn og oldebarn med på restaurant 3 juledag hvert år, i fjor var vi vel 27 (!) stykker til sammen.. :) så er meget takknemlig :)

Skrevet

hvorfor skal det være gnient å gi 100 kr?

forstår ikke hvorfor man ikke bare kan være glad for det man får..

Her synes jeg virkelig samboeren din er urimelig.

Fordi om hans foreldre gir 1000 kr , er det ikke sikkert alle andre har så mye å gi.

Kjenner jeg blir helt målløs på holdningen jeg..

Skrevet

dust av samboeren din, det er ikke størrelsen på gaven som teller.

100lapp er litt lite spør du meg, men spiller liten rolle. minis oldeforeldre er minstepensjonister, men gir alikevel 500,- til jul/bursdag.

ingen grunn til å ikke besøke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

seff skal dere ikke dra til dem hvis de gir 100 kr i julegave!

Vet dere ikke at man kutter ut familiemedlemmer som ikke har dritgod råd????

Her har jeg kuttet ut halve familien å sitter igjen med "kremen" så jeg kan få dyyyyyre julegaver! :-)

Skrevet

Etter min mening, er det helt klart samboeren din som er urimelig. Uansett om besteforeldrene dine har bedre eller dårligere råd, flere eller færre barnebarn og oldebarn enn hans, så lar man vel ikke være å besøke dem for de om de gav mindre penger enn hans besteforeldre?

Skrevet

Er det mulig?? Er vel ikke prisen på gaven som bestemmer om man bryr seg vel. Her har mini 4 oldemødre. Av tre av dem får han gaver for rundt 100 kr. de har 3 barn og mange barnebarn og oldebarn hver (den ene har 15 oldebarn). Den siste oldemoren har bare ett barn, 2 barnebarn og ett oldebarn så det er klart hun har mulighet til å gi mer. Skal jeg tippe vil jeg tro at gavene fra henne var verdt ca. 4-500 kr.

Folk gir ofte etter evne og det bør ingen bli sure for. Dessuten er det ganske frekt å ha høye krav til gaver.

Skrevet

han er urimelig. peger er da ikke alt i julen. skal dere virkelig måle folk etter hvor mye de gir!

Skrevet

Jeg synes han er urimelig.

Opplevde det samme selv (50kr fra olderforeldre på hans side, og drøssevis fra olderforeldre fra min side), men hva så?? Det er positivt at de tenker på minsten selv om de ikke sees så ofte sier nå jeg... hva de gir er opp til dem, og det er tanken som teller (virkelig!)

Skrevet

Hvis jeg skal tippe så kan det ha noe med utbetalt pensjon å gjøre også, det er mange minstepensjonister som ikke har sparepenger og ei heller videre mye å rutte med i disse finanskrisedager.

Det er også mange i den alderen (for jeg går ut fra de er gamle siden de er oldeforeldre) som ikke helt henger med på hva som er vanlig å gi, for det er faktisk ikke så lenge siden 100 kr var en helt grei julegave. (ca 20 år)

Skrevet

burde gitt litt mer ja, 200 er vel en ok sum. 1000,- er mye. Men det blir jo forskjellig etter hvor mye man har, tjener osv.

Ingenting å bry seg om spørr du meg. Dere som blir svarteper om dere henger dere oppi det.

Skrevet

Barnet mitt fikk gaver for flerfoldige tusen av mine foreldre. Av hans foreldre fikk han et badehåndkle fra Nille. Jeg er fremdeles sur. Men har klart å holde kjeft og det har jeg tenkt å fortsette med.

Skrevet

Han er urimelig ja

Jenta mi fpr også en 100-lapp fra hver av sine oldeforeldre, og det synes jeg er mye fra dem. Vi besøker dem masse også, forventer ikke noe ekstra pga det.

Den ene oldemora har ca 30 oldebarn, 33 barnebarn og 9 barn. Tenk om hun skulle gi en 1000-lapp til hver????

Skrevet

Hva har skjedd med: " DET ER TANKEN SOM TELLER???"

Skrevet

Jeg synes virkelig det er helt urimelig at oldeforeldre skal blakke seg helt til jul. De har som regel mange å gi til, barn, barnebarn og oldebarn, det blir mange 1000-lapper om de skulle gi så mye til alle sammen!

Synes mannen din er utakknemlig og bortskjemt, selvfølgelig skal dere besøke oldeforeldrene selv om de ikke har mulighet til å drysse pengegaver over ungene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...