Gå til innhold

Tips til unnskyldninger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil jo ikke avsløre på en stund at jeg er gravid. Men er jo invitert på en rekke festligheter i disse dager, så nå trenger jeg gode unnskyldninger som ikke avslører meg... Noen av festene kunne jeg gjerne tenke meg å være med på også, men da synes jeg det er ennå verre å finne unnskyldninger... Så alle forslag tas imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tipset :-)

Forresten: Man kan drikke selv om man går på penicilin, og det er flere som er klar over det i min omgangskrets, så den unnskyldningen hjelper nok ikke...

Skrevet

jeg har gått på pencilin nå pga urinvegsinnfeksjon.. Mine venner sa jeg kunne drikker, at det ikke gjorde noe. Men jeg svarte med at jeg ville ikke gå å ha vondt, så kunne godt vente med å drikker hehe. funket bra :)

Skrevet

Jeg fikk da virkelig beskjed fra min lege om at dersom man drakk mens man gikk på pencillin så ville den ha mye dårligre effekt, så det må da vere grunn god nok til ikkje å drikke.....

Skrevet

Det har jeg hørt at ikke stemmer... Fra flere leger. At det ikke har noen innvirkning på penicilin...

Skrevet

Da jeg gikk på antiiotika sa lege til meg at jeg ikke måtte drikke...., du skal i alle fal IKKE drikke om du har magesår... :P

Skrevet

Nei men magesår blir jo noe annet enn penicilin da.

Hvis det er sykdommen som gjør at man ikke kan drikke, så skjønner jeg jo at legen sier det...

Så kan det kanskje være avhengig av hva slags medisin man bruker, ikke alt som bør kombineres med alkohol. Men stort sett skal det gå greit å drikke med penicilin...

Skrevet

Er ikke sikkert du trenger noen unnskyldning. Jeg har ved to anledninger gått i selskap som nygravid hvor jeg normalt drikker alkohol og rett og slett bare fylt glasset med eplecider-brus på kjøkkenet når ingen har sett, fylt vin i et glass og bare latet som jeg nippet til det osv. Er faktisk ingen som legger merke til at man egentlig ikke drikker, og når man ikke gjør noe nummer ut av at man ikke drikker er det ingen som spør heller er min erfaring.

Skrevet

Ja, egentlig har jeg vært inne på tanken, men det er to problemer med det. Jeg kommer til å få reaksjoner på at jeg ikke festrøyker, og det kan jeg sikkert klare å vri meg ut av. Nr 2 er at jeg risikerer å bli tilbudt likør og drinker/vin av andre. Ofte smaker vi på hverandres vin og drinker... Men da kan jeg jo som du sier bare late som jeg nipper litt. Men regner med de reagerer på at glasset aldri blir tomt da... særlig om det er likør...

Egentlig så liker jeg ikke å late som jeg drikker heller... Skulle ønske det ikke var en sånn drikkekultur her! Hvis man ikke drikker, så antas det at man er gravid...

Skrevet

Da får du gjøre som meg, ta glasset med deg ut på enten bad eller kjøkken og hell litt av det ut når ingen ser ;-)

Klarer du å gjøre deg litt hes, eller småhoste litt, så kan jo det være en unnskyldning til å ikke festrøyke.

Lag så lite nummer ut av det selv som du kan. De gangene jeg har misstenkt noen for å være gravide er det stort sett når de har laget et "stort" nummer ut av penicillin og ikke drikke, plutselig kjører de når de aldri kjører ellers osv.

Skrevet

Hold deg hjemme ;)

Det skal jeg... Orker ikke spørsmål og selve festinga i denne perioden

Skrevet

Joda, men noen av sammenkomstene har jeg jo veldig lyst å være med på... Liker jo å være sosial selv om jeg er gravid...

Skrevet

Kjøp inn munkholm, og bytt etiketter med ekte øl. Bare pass på å åpne flaskene selv, da de har forskjellige topper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...