sommer1 Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Og hvordan vet dere hvordan babyen ligger? Merker man når det fester seg? Er i uke 31 nå....
CharlotteAmandaogOlivia Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Tror dette er veldig forskjellig fra person til person, for andregangsfödende kan det jo skje at det ikke fester seg för man er i födsel til og med. Her festet hodet seg rundt uke 33. Merket ikke så veldig mye forskjell,men etter at babyen har festet seg kan du ihvertfall bare kjenne rumpe og ben,og armene lengst nede. Jeg kunne også godt kjenne at hodet kilte meg nede i bekkenet:)
Babyønske �� Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Her har han lagt med hodet ned siden uke 32 ca, merket det ved at jeg kjente bevegelsene bare oppe i magen, samt at jeg fikk en del stikkinger nedover. Men hodet er fortsatt ikke helt festet, 1 uke til termin, og det trenger ikke nødvendigvis feste seg heller.
mor_til_2_84 Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Jeg er 3 dager over termin nå, og hodet er fortsatt ikke festet. Men han ligger med hodet LANGT ned, og det merker jeg godt nå. Har kun spark oppover, merker stikkinger og boblinger ned i bekkenet. I mitt første svangerskap festet ikke hodet seg da heller.
sommer1 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har merket at det bare er spark opp mot ribbebena på høyre side og at det er små bevegelser langt nede i bekkenet, så kanskje hun har snudd seg da....har vært slik i en uke ca. Men ser det er folk som skriver at "hode er festet" "h#n ligger i seteleie" osv, hvordan VET de dette om de ikke har vært på UL?
mor_til_2_84 Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Når du er på vanlig lege/jordmor kontroll kan de kjenne utenpå magen om hodet er bevegelig eller ei. Er ikke hodet bevegelig, vil det si at barnet har festet hodet. I første svangerskap lå sønnen min i seteleie rett før termin, og det oppdaget de ved å kjenne på magen bare. Høres ut som jenta di ligger med hodet ned nå ihvertfall.
Faylinn Skrevet 26. desember 2008 #7 Skrevet 26. desember 2008 Min førstefødte festet seg ikke før fødselen. Som regel fester de seg jo på førstegangs, men vil tro det er nærmere fødsel. Sønnen min lå med rompa ned i uke 37 og det ble ikke slått alarm for å si det sånn, ble bare sendt til en kontroll på sykehuset en liten uke etter, og da var hodet heldigvis ned så vi slapp snuing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå