Gå til innhold

Merker dere finanskrisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker den ikke på lommeboka men jeg er blitt mye mer forsiktig.... Har ett bilån men disse renteendrigene har ikke så mye og si for det! '

MEn er jo mange som får dette tett innpå kroppen og mister jobben osv....

Hvordan tror dere 09 vil bli?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen har mistet den ene jobben, uten at det egentlig har noe å si for oss, siden han da valgte å ta sine 6 mnd med pappapermisjon...

Vi merker noe forskjell på renten, men den er jo på vei ned igjen allerede.

Det vi merker mest er SALG, det er jo salg overalt, og det FØR jul:)

Jeg er tilbøyelig til å foreløpig like finanskrisen, men vi får se neste år!

Skrevet

ja, men ikke slik som de fleste her inne vil jeg tro. For oss er det nemlig positivt for vi er loennet i dollar :) Og naar dollaren gaar opp og renta ned ( er her vi har huslaanet ) saa er det en god deal for oss.

Skulle egentlig ha flyttet i mars og det derimot blir det nok ikke noe av pga krisen, men akkurat det bryr vi oss lite om.

Skrevet

Må vel innrømme at vi egentlig ikke gjør det. Vi prøver å være litt mer forsiktig, men det er for å spare mer...Snakker om å ta opp 300 000kr for å kjøpe aksjer.

Sambo jobber i staten, og jeg i det pr. næringsliv, men med stor sikker kunde (firma utvider), så vi er begge sikre i jobbene våre.

Skrevet

ja, men jeg merker det i billig bensin og salg :-)

Skrevet

Har merket renteendringen veldig ..

Har gått ned nesten 3000 kr i mnd i lån :glise:

Skrevet

eneste jeg har merket det på er renta.. så jeg solgte leiligheten min rett før det stoppet opp i august og fikk knallpris! er veldig glad for det nå da egentlig, for hadde jeg blitt boende vet jeg ikke hvordan det hadde gått... hørte husleia der hadde steget veldig rett etter jeg flyttet..

men er veldig spent på jobbmarkedet fremover. er ferdig utdannet i januar, og gleder meg ikke akkurat til å lete etter jobb :s

Skrevet

Jeg tror veldig mange vil merke det på kroppen i 2009. Dvs, vi kommer til å oppleve tidenes klasseskille i landet vårt. De som rammes, kommer til å rammes hardt - og de som går "klar", vil klare seg veldig bra.

Spent på hvordan staten vil håndtere dette.

Skrevet

Jeg mistet jobben, men fikk en bedre en;)

Merker litt siden jeg må vente tre uker førjeg får startet i den nye, så det blir jo tre uker uten lønn. Søker ikke dagpenger siden det er snakk om nå i jula og en uke der vi uansett skulle på ferie ;)

Skrevet

Hvorfor er du spent på hvordan staten vil gjøre dette? Du er jo Frp-velger, og dermed tilhenger av fristilt økonomi uten statlig innblanding. Så da bør vel ditt ståsted være at kapitalismen får leve sitt eget liv, til tross for at vi ender i økonomisk uføre?

Kapitalisme fungerer ikke, det havarerer stadig, og staten er inne og pumper penger inn i et system som ikke kan selv.

Skrevet

Niks, eneste jeg kan tenke meg er at vi får enda bedre råd neste år når renta går mer ned.

Skrevet

He, he... Jeg er nok ingen Frp-velger. :-)

Men jeg har en tendens til å forsvare utsagn som "ALLE Frpere er dumme", etc. Pluss at jeg absolutt synes de har noen gode poeng i enkelte saker.

Morsomt å se hvordan man blir "satt i bås" basert på utsagn som blir tolket av helt fremmede mennesker. :-)

Skrevet

Så lenge du stort sett sympatiserer med politikken til Frp, er det vel ikke unaturlig at man settes i den båsen heller.

Skrevet

Nei, vi har ikke merket det, og med den renta vi nå fikk ser ting riktig så lyst ut for vår del.

Skrevet

Enig med Doppler..

Fatter og begriper ikke hvordan noen kan støtte Frp, og hvem er du til å forsvare "de dumme" som ikke vet hvor vondt de vil seg selv ved å stemme dem? Føler du en trang til å forsvare dem? På hvilket grunnlag? Kjenner jeg må ta meg kraftig sammen i samme rom med de lavpanna idiotene, og når det er sagt så er venninnen til søstra mi ordfører i regi av FRP i Fr.stad kommune. Vi har aldri kunnet diskutere politikk, for jeg kan ALDRI forstå at noen er så dumme. VIRKELIG!!!!!!

Skrevet

Og over til det som var temaet.. Hi hi.. Nei, merker ikke finanskrisen..

Skrevet

Jo vi merker den. Det har vært masse permiteringer på min manns jobb og de har skuret helt inn til beinet der. Fra å ha vært 25 mann er de nå bare 7 st. De hadde før skiftgang men er gått over på bare dagtid. Så vi mister jo skifttillegget hans g det merkes. Det er ingen katastrof, men vi å prioritere litt annerledes nå.

Skrevet

Det synes jeg faktisk. :-) For den politiske diskusjonen som foregår her inne, gjelder stort sett innvandring eller økonomi. Og det er godt gjort å "stemple" noen på det grunnlaget.

For det meste pleier jeg vel å sympatisere når diskusjonen er på nivå som "ALLE som stemmer Frp er teite" og i den gata der. Da mener jeg vel egentlig at man har så lite politisk forståelse at man ikke burde ha stemmerett. :-(

Skrevet

Og jeg kan ALDRI forstå at voksne mennesker kan tillate seg å si at andre er DUMME fordi de mener noe annet enn dem selv.

Det er da virkelig ikke noe merkelig i at du ikke kan diskutere politikk med denne ordføreren? Kan man ikke diskutere, betyr det vel som regel at man mener at en selv sitter på sannheten?...

Skrevet

Nei, ikke anna enn at eg kjøp billige aksjar. Jo, eg irriterar meg over at renta går ned, for eg har jo berre sparepengar. Også irriterar eg meg over alle dei som klager på at renta er SÅ høg. Under jappetida var renta på 14-18%.

Men no trur ikkje eg på noko finanskrise, ikkje sålenge vi har oljefondet. Det er jo bedriftane som evt lider fordi det er blitt så dyrt å importere.

Og med det seier eg ikkje at eg ikkje trur på at folk blir permittert, for det veit eg at dei blir. Men den såkalte finanskrisa er ikkje i nærheiten av det den blir framstilt som.

Skrevet

Da er vi i to ytterkanter, NupiSnowJog - for jeg tror vi får den verste finanskrisa i "manns minne"! :-(

Skrevet

Trur du det? Hm, for all del, kan godt vere mogleg. Men det er ikkje finanskrise NO, det er vel det som er poenget mitt. USA og Korea derimot (hugsar ikkje om det var nord eller sør).

Hugs at me har oljefondet, og der ligg det masse pengar. Om det blir tomt, så kan me byrje å snakke om krise.

Skrevet

Nei.

Men tenkte å se etter ny jobb - er så lang reisevei på den jeg har nå - og fant fort ut at det var lite jobber man kunne søke på, hehe :)

Jeg får holde ut til det er noen som trenger en assistent i Akershus!! ;p

Skrevet

Merka ingenting til det helt til vi gikk til bankene for å høre om lån, mellomfinansiering- ved kjøp av ny bolig. Det fikk vi ikke, så ja nå er vi rammet av finanskrisen. Merker ingenting ellers :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...