Gjest Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Denne julen har ikke vært av de beste. Jeg har brukket armen, minsta har hatt lungebetennelse og på lillejulaften fikk mann og barn omgangsyken. Men kaken ble tatt da tanta mi som jeg aldri ellers snakker med ringte halv fem på julaften. Hun ville komme og hente baby ting til min fetter som akkurat hadde dratt på klinikken. De hadde ikke ringt før, men tenkte at det bare var å titte innom på julaften for å hente det de trengte. Ikke brydde dama seg det spor om at jeg sa at vi var syke. Jaja det var leit det. Sist jeg snakket med fetteren min var i sommer. Da gav jeg de et dyrt bæresjal som vi nesten ikke hadde brukt. Vi snakket litt om at de kunne få låne noe mer, men da måtte vi snakkes mer. Siden det hørte jeg aldri noe og tenkte at de hadde det de trengte. I mellom tiden fikk jeg vite at jeg skulle bli tante og vil gi tingene selvsagt til min søster. Så jeg sa det slik som det er at tingene er lovet bort til en annen. Da ble tanta mi sint og sa du lovet jo dem det først. Er det normalt å ringe til folk på julaften som man ikke har snakket med siden i sommer og kreve at de skal gi fra seg barnevogn om mer? Min far støtter min tante, (foreldrene mine er skilte) så det hele er utrolig kip. Han sier at jeg må forstå at min tante aldri mer vil ha noe med meg å gjøre. Dette er den eneste gangen jeg har måttet trekke noe tilbake. Mannen min ler av det hele og sier at det er lov å tro på julenissen. Selv er jeg lei meg og en jul som ikke var så god ble ikke bedre. Hva synes dere?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 At du har en veldig spesiell tante =P Hvis du ikke har prata med tanta/fettern siden sommer`n er det sikkert ikke det store tapet at de ikke vil ha mer med deg å gjøre heller, eller? Kos deg som tante i steden du =)
^*^Ma85^*^ Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 jeg synes det er passe frekt av tanta di å bare komme å forlange slik på den måten, ikke minst når dere ligger syke. og fetteren din har hatt flere mnd på seg til å ringe deg for en prat om barneutstyret. men på den annen side så hadde nok jeg ringt fetteren og hørt før jeg lovet bort utstyret til noen andre igjen... men å aldri ville snakke med deg igjen er litt vel drøyt og barnslig!!
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Takk, jeg så ikke helt den. Jippi jeg skal bli tante til et sjarmtroll. Og være snill og god med min lille niese el nevø! God jul til deg : )
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 Avtalen var at de skulle ta kontakt. Venner har alltid tatt kontakt når de har lånt noe. Men om jeg noen gang skulle havne opp i noe slikt kommer jeg til å ringe og gi beskjed.
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Så bra at du sa det som det er til tanta di! Siden du spør så synes jeg at tanta di og faren din er veldig krevende og rare i denne situasjonen. Jeg synes du burde gjøre det klart at de får holde seg unna deg en stund, så du rekker å summe deg, så synes jeg at du ikke burde snakke med de før de ber om unnskyldning for å ha stressa deg opp i jula.Dere har ikke snakket om at de skulle få noe, men låne og det er såpass lenge siden de burde ha bekreftet at de ville ha noe at de burde skammes seg for å ha ventet til siste liten og ikke minst for ¨å ha reagert negativt når du sa det som det er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå