Miss Dynamite Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 når er det tidligst de kan få tenner. regner ikke med at det er det hun får eller no for hu er bare 3 mnd snrt, mn symptomene er : irritasjon, svetter masse(noe feber av og til, prøver å klø m smokken (klarer ikke så når vi gjør det med fingeren roer hu seg og nyter det at vi klør... trenger litt råd, eller om noen vet takk
Trultemora er presseklar!! Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Har hørt at noen er født med tenner!! Men det mest "vanlige" tror jeg ligger på ca 3-6/7 mnd! Emilie er 9.5 mnd og har ikke en eneste tann enda!
Miss Dynamite Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. desember 2008 shit, født med tenner ???? da hadde j blitt skremt hvis je fikk et barn som var ferdi gardert. hihi,,, så det er faktisk mulig at langt inni der er det noen tenner som vil ut? syns bare symptomene kunne minne litt om det '( etter hva jeg har hørt da.. førstegangs så
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Sønnen til en bekjent fikk tenner når han var 3 mnd, så det er mulig:) Men min sønn fikk symptomene rundt 3 mnd's alder, og tennene kom når barn gjennomsnittlig begynner å få dem: 7 måneder. Dentinox fra apoteket hjalp hos oss, kanskje det kan hjelpe hos dere også
Miss Dynamite Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2008 hmm men de symptomene jeg ramset opp, kan det minne om tann symptomer? huff håper ikke symptomene ska vare så mange mnd uten no skjer!! kan jo prøve dentinox iallfall. er d noe lindrende krem?
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Det er flytende væske du får uten resept på apoteket. Som du kan ta på fingeren og smøre på gommen hennes. Funker ikke for alle har jeg hørt, men her hadde det en grei effekt, spesielt i starten på de første tennene. Jeg syns det høres ut som tannsymptomer ja. Kan være litt slitsomt til tider. Bite-leker med vann i som skal ligge i kjøleskapet først funket også bra her. Og baby-feederen. Et nett man putter kald frukt i så de kan gnage på den og få i seg litt frukt-saft i samme sleng Men husker ikke helt om det er en viss alder de skal være for å bruke den... den fåes i babybutikk ihvertfall.
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 hei vettu, her fikk vi tenner når han var 3 mnd, ei bitte lita spiss tann kom så vidt til syne (veldig søtt da) =) men så voks gommene over tanna igjen. nå er han 9 mnd å 2 tenner er igjen på vei opp. symtomene her er *sikling (maaaaaasse) * sutring (uten grunn) *kløe i munnen *diare *liten matlyst (har gått ned 400 gr.) *urolig om natta dette har pågått siden han var 3 mnd..... veldig slitsomt! å når det virkelig presser på inne i munnen hannes, er han klin umulig... gråter, gråter og gråter, helt utrøstelig stakkar. meeeen...... DENTINOX takk gud for at noen oppfant den:) når vi gnikker på litt av den, blir han helt salig og kan sovne i fanget. symptomene er veldig forskjellig, noen barn merker ikke at di får tenner før di plutselig kommer til syne når di smiler=)
Miss Dynamite Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. desember 2008 blir ikke det litt tidli med en slik feeder? er jo tross alt bare 3 mnd.... hmm får høre med de... takk veeeldig sjokkert over slike symptomer så tidli
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Jo, det er kanskje fra 6 mnd's alder, derfor jeg skrev at jg var usikker på aldersgrensen på den. Husker ikke helt, d står jo på ihverttfall. Men jeg har ganske mange venner med barn, og alle de barna har fått symptomene på tannfrembrudd i den alderen som din datter har fått. Så det er ikke uvanlig
Gjest Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Eldste her ble født med tenner nede. To riskorn. Minste fikk sine forrige uke og er 7 mnd... Så det er veldig mulig det er tenner, men hun på 7 mnd har holdt på som din LENGE, dentinox er fint, kløhjelp av mamma og pappa er også fint:)
Miss Dynamite Skrevet 26. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2008 takker for svar alle sammen da får j bare se da, om det kommer noe, eller om jeg må holde på med dette *maser* i mange mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå