marsbebis Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Fikk madrass til barneseng i julegave, en skumgummimadrass. Er dette bra nok for babyen eller bør en kjøpe en bedre en.. som for eksempel tempur-lignende???
ei jente til<3 Skrevet 26. desember 2008 #2 Skrevet 26. desember 2008 det holder i massevis..datteren min er 2 år og har fortsatt samme madrassen..og sover som ei prinsesse:) De er jo så lette så har ikke bruk for tempur. sjekka priser på tempur til sprinkelseng husker jeg, mener den kosta 3000 kr..
godiva med 3 gull Skrevet 27. desember 2008 #3 Skrevet 27. desember 2008 Ifølge forskning skal man IKKE bruke skumgummi madrass til babyer. De avgir gasser som følge av fukt. (urin). Tror det var i forbindelse med forskning på krybbedød og årsaker jeg leste det. Så det hadde jeg ikke brukt til mine hvertfall. Har selv kjøpt wonderland madrass til mine. Koster en snau 1000 lapp. Kjøpt hos barnas hus. Men de har de nok overalt hvor det selges senger. Veldig praktisk, med vaskbart tykt trekk.
sommer1 Skrevet 27. desember 2008 #4 Skrevet 27. desember 2008 Om man bruker tisselaken så er jo uansett ikke det et problem..... Har selv ikke kjøpt madrass, må skjære til en madrass slik at den får plass i krybben jeg hadde da jeg var liten. Så ser ut som vi kommer til å kjøpe skumgummi madrass her også.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 28. desember 2008 #5 Skrevet 28. desember 2008 Jeg spurte min jordmor om dette, og hun sa at så lenge den er helt ny er det ikke noe problem. Dessuten var det "i gamle dager" at det var stoffer i skumgummi som utviklet gasser hvis madrassen ble fuktig. Men hun sa at man kan legge en overmadrass over hvis man vil, bare pass på at madrass+ overmadrass ikke blir for mykt slik at babyen ligger for langt ned i madrassen liksom. Min jordmor er opptatt av at man ikke skal gjøre seg raka fant når man skal ha barn...
godiva med 3 gull Skrevet 28. desember 2008 #6 Skrevet 28. desember 2008 Rapporten jeg leste var NY i 07 da jeg fikk min siste. Så gamle dager var det vel ikke akkurat. Jeg spurte barnelegen jeg går til, og han sa at han hadde aldri lagt skumgummi i sengen til sine barn. Nå kunne det ikke falle meg inn å ligge på skumgummi selv heller, og barna mine skal såklart ikke ha noe dårligere enn oss foreldre. Man kan jo også spørre fysioterapauter, de er VELDIG opptatt av at gode og riktige madrasser er viktig, helt fra starten av. Og 1000 kr er vel ikke å gjøre seg raka fant.
marsbebis Skrevet 29. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2008 Takk for svar Blir nok til att vi kjøper en ennen madrass til senga og bruker denne som "leke-madrass" i stua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå