Gå til innhold

Dere som har født tidligere; sprmål om mage og vekt :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg venter mitt første barn, og lurer på et par ting til dere som har gått gravide før..Er det slik at magen vokser uten at man trenger å gå noe spesielt opp i vekt ? Jeg er 11+3 og i god form. Jeg trener 3-4 ganger pr uke, og er er relativt aktiv, så jeg lurte på om det kan være til hjelp om jeg vil holde kiloene i sjakk ? Jeg vet jeg kommer til å legge på meg, men, jeg vil helst slippe 20-30 kg i pluss. Jeg er flink i kosten, og VET at det jeg ikke legger på meg er fordi jeg spiser for mye. Hvis man er flink i kosten, blir man kvitt kiloene fortere etter fødselen da ? Også en ting til...Noe som er litt komisk; men, når man har født, når blir magen liten igjen ? Takker for svar. Jeg er spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Fødte en datter den 18.04.08. Er gravid med nr 2 nå med termin 3. juli. Veldig bra at du trener og spiser sunt. Dette har du igjen for etterpå. Vanskelig å gå ned. Å trene rygg er noe av det beste du gjør. Mye feilstillinger ved amming og bæring som tar på ryggen. Jeg fikk veldig vondt i ryggen etter fødsel. Hadde ikkenoe under graviditeten.

 

For noen blir magen boorte med en gang mens andre går det litt tid. Kommer også ann på din alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fikk ei datter 3 mai 2007, og venter nå nr 2 i juli ;)

I mitt første svangerskap gikk jeg opp ca 17 kg. jeg gikk en del turer og svømte litt. men slet meg aldri helt ut. ellers spiste jeg d meste og både sunt og usunt...

Etter fødselen gikk jeg ganske fort ned 10 kg. mens di andre 7 lot seg vente på seg. men nå skal det sies at jeg ikke har trent spesielt mye etter dette og derfor ikke kan forvente at de siste kg`ene skal forsvinne av seg selv.

Altså derfor tror jeg at visst man skal komme seg tilbake i den vekta man var før man ble gravid så må man virkelig jobbe for å misste de siste kg`ene.. Jeg tenkte at det gikk av seg selv. Så nå vet jeg til neste gang at etter dette skal jeg gjøre en innsats for å få kroppen min tilbake :):)

Lykke til :)

 

-hilsen ei med et parr kg ekstra-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei jeg fikk mitt første barn jan07 gikk opp nesten 12kg men tok av 6kg etter 2dager:) resten satt på en god stund. men jeg trente ikke noe serlig gikk en del turer med vogna...

gravid med nr 2 nå:)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gutt i november 07, gikk opp 30 kg. Ganske rart med tanke på at jeg gikk på toppturer hver uke og jakt, men det var vel maten som gjorde det. Det var et h....... å få av seg igjen, men sønnen min ammet ikke... (tenk å være gutt og ikke sette pris på pupper) hihi!!:) det sies jo at amming e nøkkelen til å gå lettere ned i vekt etter svangerskapet.... magen er posete etterpå men den trakk seg sammen etter ca 2 mnd.. lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hei! Du har alle forutsetningene på din side for å både holde vekta i sjakk under svangerskapet, og å gå ned kjappere etter fødselen siden du er så flink med både kosthold og trening. Å være litt smart med maten nå mens du er gravid har du igjen for senere=)

 

Jeg må bare gjøre deg obs på at kiloene kan komme selv om du ikke spiser mye/usunt - noen får veldig mye vann i kroppen mot slutten av svangerskapet. Selv la jeg plutselig på meg 10 kg i løpet av de to siste ukene, og det var mye vann. Fordelen er at akkurat de "vann-kiloene" renner av deg i en fart - tror det tok meg ei lita uke før de var borte.

 

Jeg la på meg nesten 30 kg, så jeg var svææææær. Men mesteparten var borte etter et halvt år, og siste rest forsvant etter at jeg ble gravid med andremann (10-12 mnd etter fødselen).

 

Tilslutt: Vær klar over at magen ser ut som en nyhevet bolledeig etter fødselen, det tar litt tid før livmora trekker seg helt sammen og ting er på plass igjen. Snakk med fysioterapeuten som kommer etter fødselen om opptrening etter fødselen, det er nemlig mye man kan gjøre galt med f. eks magemusklene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la på meg 17 kilo i mitt første svangerskap. Det var mye vann, så jeg gikk ned 13 kilo under fødselen! Men de fire siste kiloene satt lenge. Tror jeg hadde kanskje to kilo igjen da jeg ble gravid på nytt nå i høst. Men jeg er 36 år, da, og ikke særlig flink til å trene. Magen blir forresten mye mindre når du har født såklart, jeg følte meg ganske tynn (jeg hadde jo gått ned 13 kilo!) men når jeg ser på bilder av meg selv fra den tida, er jeg i alle fall ikke tynn rundt magen:) Det tok kanskje et års tid før bekken og hofter hadde blitt noenlunde på plass igjen, det er vel ikke på grunn av vekta, men fordi bekkenet utvider seg sånn at barnet kan komme ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...