gordingoingslim Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Bor i Oslo og lurer på hvilket sykehus dere skal velge å føde i/ dra på ultralydsundersøkelse? For det er sånn at det er fritt sykehusvalg så langt det lar seg gjøre, ikke sant?
Musemor med tre søte små Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Rikshospitalet, men skal du har plass der må du søke tidlig. Blir fort fult.
babymaker skal ha en jente til Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 jeg hører egentlig til fredrisktad men har søkt og fått plass på riksen. søkte og fikk svar når jeg var i 10uke )
Musemor med tre søte små Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Da var du heldig. Har hørt om folk som søkte i uke 8 og fikk ikke plass. Det er veldig langt mellom riksen og Fredrikstad. Blir ikke det veldig lang reise når du skal føde?
gordingoingslim Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. desember 2008 Har tenkt litt på rikshospitalet også. Må jeg søke via legen eller kan jeg gjøre det selv? Skal ikke på første sv.skapskontroll før jeg er i uke 11. Kan jeg spørre hvorfor du akuratt velger rikshospitalet?
gordingoingslim Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. desember 2008 Når søkte du rikshosputalet da siden du fikk plass? (MorFarEnLitenMedTut+spire)
babymaker skal ha en jente til Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Jeg søkte i uke 8. Fødte nr 1 på fredrikstad og setter ikke mine ben der igjen.. da føder jeg heller i skogen! søkte riksen fordi jeg har en laaaaaaaang og spes. sykehus historie som har gjort at jeg omtrent er oppvokst der. er der jeg føler meg trygg. Så er kanskje litt særskilt. fikk avslag på riksen med førstemann..
babymaker skal ha en jente til Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 bor 55 min med bil unna fredrikstad på dårlige veier men hører jo til der.. Er faktisk like raskt og komme seg til riksen for meg pga veiene. Må bare ikke satse på rush trafikk hehe men tror nok med tanke på hvor lenge jeg holdt på med nr1. at det ikke er noen fare for å føde på veien inn uansett kø eller ikke )
gordingoingslim Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. desember 2008 Hvordan søker jeg? Må lege/ jordmor søke?
babymaker skal ha en jente til Skrevet 25. desember 2008 #11 Skrevet 25. desember 2008 legen min gjorde det iallefall for meg...
Curly-mor :) Skrevet 25. desember 2008 #12 Skrevet 25. desember 2008 A-hus De tre første er født der, så da tar vi 4. mann der også
Bic&Bac Skrevet 25. desember 2008 #13 Skrevet 25. desember 2008 ahus. Kjempefornøyd etter forrige fødsel, både med føden og barsel. Og er kjempefornøyd med oppfølginga jeg har hatt i svangerskapet nå.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. desember 2008 #14 Skrevet 25. desember 2008 Ullevål... (ABC-klinikken :-D) Fødte første på Riksen og var veldig fornøyd, mdn fikk fnatt av å ligge på dobbeltrom, så nå vil jeg ha hotellrom! + at fødestuene på ABC har dobbeltseng så om fødselen skulle ta lang tid har vi et sted å sove begge to...
Musemor med tre søte små Skrevet 25. desember 2008 #15 Skrevet 25. desember 2008 Søkte i uke 7 første gang og i uke 6 denne gangen, men jeg søkte der med anbefaling fra min lege pga. dårlig rygg, så jeg ville nok fått plass selv om jeg hadde søkt sent. Det er veldig få plasser på RH, og disse blir fort fylt opp, men siden RH er et "spesialist" sykehus har de alltid noen tomme akutt plasser slik at ekstremt kompliserte fødsler på andre sykehus kan sendes til dem. Dette gjør at det er færre fødene pr. jordmor der. Fødene med fare for komplikasjoner i fødsel blir også prioritert når det kommer til å få plass der. Der er iallefall slik jeg har skjønt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå