Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 min kusine fyller 13 år til mandag (29 des) Jeg har termin 1 jan å begynner å bli stor og tung. saken er den at tanten min (moren hennes) maser hele tiden om at jeg må komme. jeg kan bare legge meg nedpå når jeg vil hos dem visst jeg blir sliten osv osv.. for det er jo tross alt 13 års dagen hennes. tenkte så som så at: ja, men det er jo faktisk rett med min termin også. er selskap så og si hver dag i jula.. er grenser for hva jeg orker. jeg har mye vondt i ryggen å bekkenet begynner å skrante pga det er så tungt. så sa jeg at jeg kan ikke love noe som helst. men at jeg skal prøve. tante sier at jeg burde bare komme. så vanskelig er det jo ikke.. jeg må til byen å ordne en konto den dagen pga jeg må få gjort det før nyttår. blir helt kaputt av å rundt å ordne det også.. til slutt ble jeg så lei av masinga at jeg sa det rett ut. nå slutter du å mase. jeg lover ingenting, men jeg skal som sagt prøve er lange selskap nå 3 dager på rad.. jeg trenger litt pause før ungen kommer.. jeg får liksom ikke lov til å være gravid på mine primisser. får ikke være sliten er jeg urimelig?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Selvfølgelig er du ikke urimelig! Jeg har selv termin om 6 uker, og jeg kjenner at julestyret er utrolig slitsomt! Det må være lov til å slappe av, og jeg fatter ikke at folk ikke har forståelse for sånt! Ikke få dårlig samvittighet om du ikke orker å dra. Kroppene vår trenger faktisk å hvile seg, det er ikke bare bare å dra på en nesten klar baby i tillegg til en selv.
Antinissen Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Du får se på det som trening for tiden som kommer (om det er din første du venter). Livskvaliteten øker for de fleste når de klarer å sette grenser for seg selv. Du trenger ikke å komme med unnskyldninger for hvorfor du ikke kommer. Du kjenner på din egen kropp at du trenger å roe ned før ungen kommer, da roer du ned og lar resten av verden seile sin egen sjø. Klarer ikke din tante å deale med det, så er det strengt tatt hennes problem. Hun kan ikke forlange at du skal gå over dine egne grenser.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Jeg ville faktisk dratt jeg da... Men lagt meg nedpå når jeg var der også, krev godplassen i sofaen, for DU trenger den. Og det er faktisk din nieses bursdag!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 Du er IKKE urimelig! Jeg hadde overhodet ikke dratt om jeg var deg!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Det er kusina hennes og det blir ikke det samme som niese.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 hun tar det jo opp rett foran kusinen min. rett foran alle..jeg sier jo at jeg ikke lover noe som helst. at det er noe jeg sier til alle.. hele jula er ganske spontan for oss nå. skal jo komme en hel haug til dem også.. mange venninner av henne pluss familien.. så ca 25stk. blir fort matt i hue av sånt.. pluss at jeg må ta buss frem og tilbake.. er tyve min å gå fra buss stoppet hos meg også.. er jo tungt nok bare det..(hun vet dette) hun satt blant alle i dag å ga meg sånne blikk å sa flere ganger: jo, du kommer du. kom igjen. jada. selvfølgelig kommer du. jeg bare ignorerte henne til slutt.. samboeren min kunne ikke fatte hvordan noen kunne gåle så mye.. da vi skulle gå så begynte hun igjen.. gaven jeg hadde kjøpt til henne var ikke bra nok heller. så den må jeg jo også bytte.. jeg aner jo ikke hva 13 åringer liker. hun sa hun ønska seg liplgloss o.l. så jeg kjøpte det. men det var visst barnslig.. å det er jo ikke tanten min jeg prøver å tilfredstille.. det skal jo ikke gå ut over kusina mi heller.. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Jeg synes du heller skal slappe av hjemme, pga termindatoen, hvis det er det du vil. Det er din kropp...tviler på du slapper like godt av på deres sofa som hjemme hos deg selv. Du skal hvertfall ikke ha dårlig samvittighet for å ikke dra! (Sikker på de ikke vil ha deg i nærheten nettopp pga terminen, i tilfelle noe skjer? Da har de en historie å fortelle om 13årsdagen...) Pyton å gå høygravid i juletiden, det er ikke mange som tar hensyn...
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 du har et poeng der. hun er veldig opptatt av at sykehuset er nærmere henne enn meg. at hun kan kjøre bla bla bla. at hun har vært gravid selv blablabla.. er ikke det som er tingen. tingen er at jeg slapper ikke av med masse familie og fjortisser som maser rundt meg akkurat nå.. hun skal liksom være med på ALT. jeg vil ikke ha henne på sykehuset engang.. så da kommer hun nok til å få seg et lite sjokk. jeg er sliten sliten sliten. å jeg svelger mange klumper i halsen allerede for å "overleve" på alle disse familieselskapene som varer i mange mange timer. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Hallo mener de virkelig at du skal bytte gaven? Det får de jammen gjøre selv. Og det er du som bestemmer om du kommer eller ikke. Og det bestemmer du om du er gravid eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #11 Skrevet 25. desember 2008 hun blir jo 13 år.. det er jo en alder hvor en ikke vil bli tatt for å være et barn. så det ligger litt der da. at jeg ikke vil hun skal tro jeg tenker sånn om henne.. hun er så fryktelig opptatt av å være ungdom. at andre også ser det. hun snakker om popstjerner o.l hele tiden.. (så masse at jeg ikke klarer å registrere bestemte stjerner) så jeg bytter kun pga jeg ikke vil at hun skal føle at jeg tror hun er et barn. selvom hun er det. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #12 Skrevet 25. desember 2008 Virker som om det er 13 år siden hun gikk gravid:)) Jeg tok det helt med ro mot slutten og hadde igjen for det da jeg ble helt utslitt under fødselen (alle blir nok det) men da er det viktig og ha litt energi til den og:)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #13 Skrevet 25. desember 2008 Du får begynne med å takke nei til selskapet, og ta hensyn til deg selv. Drar du viser du at du lar deg overkjøre, og da blir det garantert verre når fødselen starter og barnet er født.....Det er ikke så lett å si nei, eller fortelle hvor skapet skal stå når man sitter der med barseltårer og med ammehormoner fra øst til vest. Fortell tanten din at det er DU som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #14 Skrevet 25. desember 2008 Den tanta virker som en selvopptatt dust (alle må gjøre henne til lags, alt er på hennes premisser). Si NEI! Sett grenser. Vær voksen og vern om deg selv.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #15 Skrevet 25. desember 2008 Hvorfor sier du ikke nei hvis du ikke vil gå da? Når du sier kanskje så fortsetter hun så klart å mase. Vær tydelig og si klart i fra at du ikke kommer. Da slutter hun sikkert å mase.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #16 Skrevet 25. desember 2008 Bli hjemme og slapp av! Du trenger virkelig denne tiden til det... Barseltiden er slitsom! Så spar all energi du har, men prøv å ikke sitt igjen med dårlig samvittighet da. Men hvis du synes denne bursdagen er viktig, er det ikke noen av de andre selskapene du kan unnvære? Om ikke, så er det jo ganske stor sannsynlighet for at du har en veldig god grunn til å komme denne dagen da =)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #17 Skrevet 25. desember 2008 hvorfor kan hun ikke slå seg til ro med at jeg prøver å komme.. jeg kommer jo om jeg har overskudd. men sånn som hun maser så vil jeg jo ikke.. derfor jeg ikke sa nei tvert. men jeg sa jo på slutten ganske alvorlig at jeg kommer ikke om du fortsetter å mase så himla. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #18 Skrevet 25. desember 2008 Men det virker som om du overhode ikke har lyst til å gå!? Da syns jeg det er bedre å si nei enn kanskje. Du har faktisk lov å si nei når du kan føde når som helst. Spesielt siden du må ta buss og gå langt for å komme dit.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #19 Skrevet 25. desember 2008 kan jo ikke alltid gjøre det en har mest lyst til hehe.. er jo snakk om familie som fyller år. da syns jeg at en kan stille opp.. var jo i 70 års dag til mormor 21 des. å da var vi også rundt tyve stk. der kom jeg kun for å glede min kjære mormor. selvom jeg hadde hatt noe som ligna skummelt på rier natta før. så når jeg tenker meg om så har vi jo vært på 4 familieselskap rett etter hverandre hehe.. hoper seg opp gitt.. men når jeg kjenner jeg er sliten og på gråten over alt. da syns jeg kansje at jeg burde kunne la vær å komme. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #20 Skrevet 25. desember 2008 Ja, jeg tror du bør kjappe deg å bli voksen nok til å se selv når det er på sin plass å la hensynet til seg selv gå foran behovet for å prøve og gjøre andre til lags! Bare for så å sitte og syte og søke sympati her... Skjerpings, HI!
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #21 Skrevet 25. desember 2008 hehe.. måtte jo komme noen av de svarene også er ikke ute etter sympati. er ute etter andre tanker om dette. HI
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #22 Skrevet 25. desember 2008 Bli hjemme med god samvittighet. Du skylder ingen noen ting.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #23 Skrevet 25. desember 2008 Hva er det med folk som mener at selvom man er gravid så skal man ta hensyn til hva andre vil. Også syns jeg det er typisk at folk "bestemmer seg" for hva som er best for den som er gravid. Jeg har fått høre fra min mor mange ganger "du tåler det, du klarer det, du må gjøre det" Osv... Og jeg har tenkt mye, ja jeg klarer det og javel jeg må bare gjøre det. Men nå var det faktisk nok. Jeg fikk rier og måtte bli lagt inn på sykehus for å forhindre at jeg ikke fødde. Det er ennå ei stund til terminen, men virker som om alle bare tenker "gravide har det helt likedan som jeg". Gjerne de som ikke føler seg tunge, slitne og trøtte. Bli hjemme, eller det du føler for å gjøre. Det er det beste for deg og ungen din.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #24 Skrevet 25. desember 2008 hun andre tanten min som ikke har vært gravid uttalte seg om at en måtte orke ditt og datt selvom en var gravid.. da sa jeg enkelt og greit at: det kan en ikke vite om en ikke har vært gravid selv så det er jo greit. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå