Gå til innhold

Lille,nydelige gutten min kom 21.Desember


*mammaen til benjamin og kasp*

Anbefalte innlegg

Fødselen startet med at slimproppen gikk klokken 15.30 - vannet gikk klokken 16.00. Ringte føden å lurte på hva jeg skulle gjøre- hadde jo ikke vondt og merket ingenting. Det var fortsatt 9 dager til termin. Fikk plassert storebror hos barnevakten og kjørte ned til sykehuset- de ville gjerne at vi skulle komme inn for en undersøkelse, bare for å se om det var slik at vannet faktisk hadde gått. Regnet med at vi ble sendt hjem igjen, siden vi bor bare fem minutter i fra.

Jordmor kom å satte en CTG- registrering og forsvant like fort.Da var klokka 18.00.

Da jordmor kom tilbake 18.30 startet riene å de vistes for fult på registreringen. Nå kom de bare kjempe tett og vi skjønte ingenting. Jordmor skjekket åpningen og det var 6-7 cm. Wow! Tenkte vi. Jordmor fikk det veldig travelt med å finne fødestue.

Riene kom ganske tett og var veldig harde nå, og jeg hoppet i badekaret- dette var helt fantastisk! Da fikk jeg plutselig pause mellom riene og det var deilig. Jeg bestemte meg for å prøve å føde i vannet også, og det er jeg glad for. Det var en fantastisk opplevelse både for meg og mannen min- han kunne sitte akkurat der han ønsket det. Jordmor slukket lyset og tente stearinlys i rommet, og det var så behagelig og koselig å ligge der mellom riene. Pressingen varte i 16 minutter, i 7 av minuttene måtte jeg pese som en hund for ikke å revne (hodet sto mer enn halvveis ute) , og det var det eneste som var hardt og gjorde litt vondt. Men, så kom lillegutt ut og jeg kunne selv løfte han opp til meg :) :) :) han var heeelt perfekt!

Pappa tok av seg på overkroppen å kunne sitte med han på brystet mens jeg ble stelt. 4 timer etter vannet gikk kom lillegutt til oss- klokken 20.16 - 3215 gram og 50 cm lang. Nydelig!

Nå koser vi oss bare hjemme og var så heldig at vi fikk reise hjem på selveste julaften.

 

Lykke til alle dere som går å venter og fortsatt riktig God Jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...