Gå til innhold

Sønnen min fikk bare myke pakker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 år pakket ut 15 gaver i går. Han ble temmelig mismodig etterhvert. Selv om pakkene var harde så inneholdt de klær, bortsett ifra et spill (som han hadde fra før, og det kan vi jo bytte da). I dag på juleselskap så spurte jo alle om han hadde fått mye fint, og da visste han ikke hva han skulle svare. Jeg synes jo det er fint med litt klær, men dette var jo litt i overkant :-)

Ellers så synes jeg han tok det pent, han som hadde gledet seg så enormt. Men jeg tror til neste år, så blir det mye harde pakker, det var mange som følte med han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forstå at det kan være litt kjedelig for en 6 åring. Jeg husker at jeg selv i den alderen ville helst ha harde pakker. Meen han har vel fått mye fine klær da;)

Skrevet

Også han da som overhodet ikke bryr seg om klær, men vi kommer vel til å le litt av dette senere :-)

Skrevet

Kjøpte dere foreldre klær til han også?

Skrevet

hehe.stakkar... mine barn fikk mye klær og men var nå noen hardepakker og..;)hadde dere kjøpt klær til ham dere og da?

Skrevet

Alle barna våre fikk 1000,- kroner hver- så vi skal ta de med ut å handle en hard pakke over jul. Jeg hadde kjøpt noen Pokemonkort og lagt sammen med den gaven, han ønsket seg penger av oss- så det var jo greitt.

Men hadde jeg visst at alle de "harde" pakkene inneholdt klær så hadde jeg nok gjort det annerledes.

Skrevet

men hvordan ble de hardepakkene til klær? hadde dem pakket dem i esker?

Skrevet

En 6-åring som ønsker seg penger til jul? Jøsses..., det hadde jeg ikke giddet å ta hensyn til for å være ærlig.

Skrevet

Uff, sikkert ikke så kjekt for ham...men akkurat derfor kjøper jeg alltid litt leker fra oss slik at jeg er sikker på at de får noe leker.

Trenger ikke være dyrt...i år var det gormiti for 200,- som var den gaven som slo an best hos begge to;)

Våre gutter fikk også en del klær i år, så det ble ikke så mye leker på de heller. Men de fikk nok...og ble veldig fornøyd:)

Skrevet

Klær er jo kjempefint å få.. Hadde aldri gitt 6-åringen penger i gave, men han ønsker seg vel noe spesielt?

Skrevet

Datteren vår på nesten 6 år fikk nesten bare myke pakker.

Hun fikk en cd-spiller (av oss), en mikrofon som ikke fungerte (ikke av oss) og en lommelykt. Resten var bare klær!

Hun ble også litt skuffet i går, selv om alle klærne var kjempefine.

Virker som det er et "klesår" i år. Er det finanskrisen som lurer i kulissene som påvirker folk til mer fornuftige gaver? ;-)

Skrevet

stakkras da. men det er vel ikke det at de gir pengene til han? de tar med barna ut for å kjøpe noe de vil for en 1000 lapp? det er vel greit det. så kan de plukke seg selv.

føler vi var veldig heldig i år. det ble noe voldsomt med pakker her i går. fikk godt blandet med både klær og leker til begge barna.

Skrevet

Huff stakkars liten. Da hadde jeg nok fått veldig vondt av han.

Det er viktig at foreldrene gir beskjed/hint om hva de ønsker seg ;-)

huff synes kjempe synd på gutten din! Dere skulle jo ha kjøpt hard pakke til han! hehe =)

Skrevet

Pengegave til en 6-åring! Julas magi er definitivt over!

Skrevet

Som sagt så tar jeg jo det til etterretning, han ønsket seg penger (+pokemonkort) som de store også fikk (de fikk kun penger da). Men jeg ser jo i ettertid at det var dumt, og kommer til å gjøre det annerledes neste år.

Ja, klespakkene var for det meste harde, så jeg trodde det skjulte seg noen leker inni dem. Men som sagt så tok han det fint, mitt poeng var var den litt fortvilte opp-pakningen hans. Men etterpå har han ikke sagt noe, det er bare litt vanskelig for han å svare på spørsmålet om han fikk noe fint til jul.

Jeg synes jo det er kjempefint med mange flotte klær, men det var ikke det som var poenget med tråden. Poenget var hans reaksjon. Jeg tenker med meg selv da jeg var liten, det var ikke like stor stas med å få myke pakker som harde.

Skrevet

Neste år så går jeg ikke i den fellen, men det er jo lett å være etterpåklok :-)

Skrevet

Du har skjønt poenget :-), det er jo vi foreldre som har sviktet. Det er jo vi som er tilretteleggere/ og formidlere for evt. ønsker. Men vi spurte han hva han ønsket og han har hele tiden svart Pokemonkort og penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...