MoNaLiZa Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Flere som begynte/begynner rundt denne dagen? Godt å ha noen å dele erfaringene sine med:)
ikø29 Skrevet 28. desember 2008 #2 Skrevet 28. desember 2008 Jeg ville bare si tvi tvi med nedtelling og forsøk :-)
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 28. desember 2008 #4 Skrevet 28. desember 2008 Hei, MoNaLiZa! Jeg begynner med sprøyter på nyttårsaften. Spennende! Når skal du på ul? Musa88: Når var det du skulle på ul? 9.jan? Jeg skal 8.jan. Tror ikke jeg skjønner at jeg er i gang, om dere skjønner hva jeg mener. Har litt bivirkning av sprayen, har skikkelige hetetokter. Men det er jo å leve med. Lykke til alle sammen!
MoNaLiZa Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. desember 2008 Jeg skal på ultralyd 2.januar. Det er virkelig under 1 uke igjen. Jeg trodde ikke jeg skulle si det, men tiden har faktisk gått ganske fort... Jeg har ikke gått på spray, men på Suprefact-sprøyter istedet. Jeg takler ikke å ha noe oppi nesen skjønner du, så da stikker jeg meg gladelig heller... Litt kjerringa mot strømmen kan du si... hehe:) Men det er jo det samme som nesespray da. Gjør samme jobben. På sykehuset sa de at dette var "gamlemåten". Jeg har hatt bivirkninger ja, men jeg trodde det kom til å bli myyyyye verre. Jeg fryser veldig mye, i tillegg til at jeg er litt humørsyk (i følge samboeren)... ;-) Lykke til alle sammen!
L<3E<3 Skrevet 30. desember 2008 #6 Skrevet 30. desember 2008 Hei:)litjpia77 og lillegull07. jeg skal på ul 9 jan ja, gleder meg:) har også bivirkninger av sprøyen:/ gruer meg til jeg må stikke meg selv, enda jeg stikker folk selv vær dag.. hehe, men d blir liksom ikke d samme.. lykke til alle sammen.
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 31. desember 2008 #7 Skrevet 31. desember 2008 Hei, musa88! Gleder meg og til ul! Det går sikkert bta med den stikkingen. Hvis du er vant å stikke, så går det iallefall bra. Jobber du og i helsevesenet? Det gjør jeg, er på nattevakt nå. Jeg synes iallefall det gikk greit med stikkingen under forrige forsøket, selv om det var litt rart. Skal sette første sprøyte etter nattevakt i morgen tidlig. Håper ikke jeg er altfor trøtt at jeg gjør noe feil! Mye rart man går og tenker på. MoNaLiza: Du må oppdatere oss etter din ul på fredag!
L<3E<3 Skrevet 31. desember 2008 #8 Skrevet 31. desember 2008 litjpia77 og lillegull07 Er omsorgsarbeider, jobber 50% natt + 18,5 dag/kveld fast da. jobber på et sykehjem. det gikk greit å stikke seg selv:) lykke til alle sammen:)
MoNaLiZa Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. desember 2008 litjpia77 og lillegull07: Jeg skal holde deg oppdatert:) 2 dager igjen nå!!!!
MoNaLiZa Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2009 Hei:) Idag var vi på Ultralyd. Eggene var fine og på mandag tar de ut dem!!! Innsetting på onsdag hvis de er ok. HÆRRRRRRLIG!!!!!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 2. januar 2009 #11 Skrevet 2. januar 2009 O my god! Så utrolig spennende! Nå er det alvor altså! Sa de noe om hvor mange follikler/eggposer det var å se? Får håpe de får ut mange gode egg:-) Ha ei god helg frem til uttak!
MoNaLiZa Skrevet 2. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. januar 2009 Ja, nå er det alvor... Legen sa ikke noe om hvor mange det var, men så spurte ikke jeg heller. Var liksom i sjokk over at alt var så bra og glemte helt alle spørsmålene jeg skulle stille... hehe Krysser bare fingere for at alt går like bra videre:) Kryss alt du har du også da;)
L<3E<3 Skrevet 2. januar 2009 #13 Skrevet 2. januar 2009 lykke til MoNaLiZa:) må få høre hvordan d går med ruginga da.
MoNaLiZa Skrevet 5. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 5. januar 2009 Da har vi vært på egguthenting! De fikk ut 6 fine egg og sædprøven var fin. På egguthentingen kjente jeg ingenting. Og nå er formen kjempefin. Imorgen ca. kl.1 får vi svar på om befruktningen går som den skal. Og på onsdag blir det innsetting hvis alt går som det skal. Så utrolig spennende!! Idag har vært en veldig flott og positiv dag, så håper det fortsetter slik enda. Det er mye som kan gå galt enda, men dette skal gå!!!
SOMMERSMILET Skrevet 5. januar 2009 #15 Skrevet 5. januar 2009 Hei Tenkte å henge meg på her jeg, siden dere ligger så og si helt likt meg i prosessen:-) Jeg begynte med nesespray 6 des og begynte med sprøyter 31 des. Skal til UL 9.jan. Ikke mange dagene igjen nå:-) Håper og krysser det om krysses kan på at det er mange nok og store nok egg. Ble så glad når jeg leste at du MoNaLiZa ikke kjente noe under egguthenting for jeg gruer med max til det. Har hørt så mange si at det var kjempe vondt. Men det er vel sånn det er at man som regel skriver om de dårlige opplevelsene og ikke de gode. Takk hvertfall når roet nervene seg endel:-) Lykke til alle sammen:-)
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 5. januar 2009 #16 Skrevet 5. januar 2009 Oi, så spennende! 6 egg er jo bra. :-) De trenger jo strengt tatt bare ett gullegg! men greit å ha noen i fryseren uansett da. Får håpe befruktningen går bra! Så bra at formen din er fin. Jeg husker faktisk ikke hvordan min form var den dagen jeg tok ut egg forrige gang. Utrolig hva man glemmer. Fikk jo en del smertestillende, så var litt dopa akkurat under uttaket iallefall. Masse lykke til!!!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 6. januar 2009 #17 Skrevet 6. januar 2009 Hei, MoNaLiZa! Har du hørt noe om befruktninge av eggene dine? Her følger vi (eller iallefall jeg;-)) med, som du skjønner!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 6. januar 2009 #18 Skrevet 6. januar 2009 Hei, SOMMERSMILET! Heng deg på her, du! Blir spennede med ul!! Jeg skal på ul 8.jan (på torsdagen,allerede!) Jeg begynte også med sprøyter den 31.12. Ang egguttak, så kjente ikke jeg heller så mye til det på det forrige forsøket vårt. Jeg hadde også hørt mange "skrekkhistorier", men det var absolutt ikke skrekkelig for meg ;-) Litt ubehagelig, men absolutt ikke vondt. :-)
MoNaLiZa Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 6. januar 2009 Ja, de ringte nettopp nå... Var skikkelig skjelven da jeg så det var dem... :-/ De sa at d var kun 2 av de eggene som var modne... men at de utviklet seg normalt... nå er jeg så nervøs for det skal bli noe feil med dem igjen... for en nervepirrende tid! Men nå skal vi sette de inn i 1-tiden imorgen, så da må ALLE her inne krysse alt av fingre og ben de her for oss! Hyggelig at dere tenker på oss!! Alltid godt å vite! Masse lykke til til dere også!!!!!!
MoNaLiZa Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #22 Skrevet 7. januar 2009 Da er egget satt inn! Alt gikk bra. Dessverre ingen på frys. Så da går vel de neste 14 dagene sakte til jeg skal ta graviditetstesten:) Takk for alle lykkeønskningene! Varmer mye!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 7. januar 2009 #23 Skrevet 7. januar 2009 Gratulerer med innsatt egg! Håper jeg får gratulere deg om ca 14 dager og! :-) Blir nok to veldig lange uker... Når begynner du på jobb igjen? (Hvis du jobber da...) Jeg skal på første ul i morgen. Gleder meg til det. Regner med det blir innsetting over helga. Ha en fin kveld som "ruger"!!
MoNaLiZa Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #24 Skrevet 7. januar 2009 Jeg skal på jobb på lørdag:) Skulle egentlig på jobb imorgen, men hadde noen fridager som jeg tok... Godt å koble litt av hjemme etter det man har vært igjennom den siste uken... Blir litt sliten oppi hodet... Masse lykke til imorgen!!! Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere!!! Ha en kjempefin kveld du også!
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 8. januar 2009 #25 Skrevet 8. januar 2009 Hallo... Dårlige nyheter herifra... Det var ingen (INGEN!!!) follikler under utvikling!! Ble egentlig ikke så kjempeoverrasket, men litt. Saken er den at jeg har for høy fsh (dvs få egg), den ble målt til litt over 10 for 2,5 år siden. Jeg spurte i høst om jeg ikke skulle ta nye blodprøver, men det var ikke nødvendig i følge sykpleieren. Det var allerede dosert Gonal F til meg sa hun, 150 IE, det samme som jeg hadde under forsøket da dattara vår kom til. Men i mellomtiden har nok min fsh blitt enda høyere, som gir enda færre egg enn jeg hadde for 2,5 år siden. Jeg sa dette til legen i dag og han var helt enig med meg! jeg burde absolutt tatt nye prøver i høst. Han leste og av papirene mine at denne doseringen på 150 ikke var fra i høst men fra 2006. Altså ingen lege har egentlig sett på papirene mine før vi startet behandlingen. Sykepleieren har nok sett feil på datoen.Hvis ting hadde skjedd riktig i høst, hadde jeg tatt blodprøver og de har dosert en høg nok dose til meg. Det som skjer nå er at jeg skal doble dosen til 300IE og skal stå på den i 6 dager til, ny ul på onsdag. Vet ikke om dette var helt forståelig. Er litt deppa over det absolutt ikke var et eneste egg å se. Hadde på feelineg at det ikke var drøssevis, men ikke ett eneste, altså. Er livredd det blir det samme på neste ul. Men får håpe kroppen min responderer på hormonene nå og skjønner at nå må den produsere litt fler egg!!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå