Gjest Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Har hørt at det går an å leie bilsete til baby. Hvor i så fall? Andre som har gjort eller har planer om dette?
Babyønske �� Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Noen forsikringsselskaper leier ut. Vet If gjør det hvertfall. Men har ingen erfaringer med det selv.
Bic&Bac Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Ei venninne av meg leide hos if. Det var sånn at det siste setet de leide, fikk de beholde.
Cecilie`s mor Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 vi leide til if første gangen,og barnas beste andre gangen.vet også at barnesikringen leier ut
Gjest Skrevet 27. desember 2008 #5 Skrevet 27. desember 2008 Hei, Vi leier bilsete av Gjensidige. De formilder, mens selve setet sendes fra et privat firma. Man betaler en fast sum i kvartalet i x antall kvartaler ut fra hvor mange seter man vil leie (man kan også inlukdere gravide-bilbelte). Når ungen vokser ut av ett sete, sender man inn et kort, og nytt sete kommer. Deretter sender man det gamle tilbake. Det siste setet får vi beholde. Vi fikk også med baksetespeil. Jeg er i uke 37, så vi har jo ikke prøvd setet enda, men det er helt nytt og fint og virker veldig solid. Setene er fra HTS, se mer her: http://www.sikkerhetsbutikken.no/product/454536/_Bilbarnestoler_-_Utleieordning.html Vi fant ut at dette var en grei ordning for oss. Setet har fått bra resultater i tester, og vi slapp å forholde oss til alt for mye på en gang som 1. gangsforeldre (bilsete, vogner osv osv). I tillegg blir totalprisen forutsigbar og grei, siden kvartalsavgiften ikke går opp underveis. Setet kom fort når vi sendte inn melding, nå gjenstår bare å lære å bruke det : )
ltn :) Skrevet 27. desember 2008 #6 Skrevet 27. desember 2008 hei må si at jeg leide ett baby sete på første mann det gjorde jeg ikke igjen pga at det er brukt man vet ikke om det har vært i kræsj og da mener jeg sånn små uhell som ikke vises på stolen. for det er noen av stolene som kan ha vært i sånnt og da er garantien på stolen borte fikk jeg vite etter jeg selv begynnte å selge stolene. så jeg har kjøpt ettt helt nytt baby sette så er jeg sikkker.
corleone Skrevet 27. desember 2008 #7 Skrevet 27. desember 2008 Vi har også leid av If men synes ikke IziSleep som de har til babysete, har så veldig god sittekomfort til barnet. Vår jente gren sine modige tårer hver gang hun så stolen . Til nyfødt barn er det å anbefale en reduksjonspute inni, slik at de mer kan ligge en sitte. Så denne gangen har jeg kjøpt MaxiCosi Cabriofix til første stol. Så får vi se etter hvert med stol til større barn. Men ellers betalte vi et lite månedlig beløp, mellom 80 og 90 kroner til vi returnerte stolen. Noen babyutstyrsbutikker leier også ut stoler.
minimee->Trym Skrevet 27. desember 2008 #8 Skrevet 27. desember 2008 Jeg hørte noe om at hvis man har kasko-forsikring på bilen, så kan man få gratis leie av bilsete hos forsikringsselskapet. I hvert fall hvis man har if. Vi har vesta, men har ikke sjekka det ut enda. Tror de har ordentlige seter ettersom det vil gå på forsikringsselskapet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå