Gå til innhold

Kan noen svare meg?????+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har vondt i halebenet??

Jeg er 14 uker på vei, og har snart problemer med å sitte. Kan det være starten på bekkenløsning???

håper noen kan svare meg.

God jul videre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi det aner jeg ikke.. vi får jo alle bekkenløsning..men noen kjenner det bedre enn andre... jeg hadde veldig vonde smerter med datteren min... men kan ikke huske å ha vondt i halebeinet.. kanskje du bare må snakke med legen din.. :))

god jul!! :D

Skrevet

Er du sikker på at det er halebeinet du kjenner? Jeg er i uke 13 og har begynt å kjenne bekkenløsning de siste ukene. Jeg kjenner det i korsbeinet, det sitter rett over halebeinet. Men det er såpass langt nede at det sitter der hvor "sprekken" begynner.

De fleste får nok ikke bekkenløsning så tidlig, men det er ikke unormalt å kjenne det nå. Vi får håpe det ikke forverrer seg:-)

Skrevet

Tusen takk for svar:) Ja det er akkurat der jeg har vondt. Hmmmm, kan det bli verre senere, eller går det over?? Uff, vondt å sitte....... Men, men skal ikke klage. Er ellers lykkelig gravid.

Lykke til videre "lykkelig81"

Skrevet

Helt sikkert bekkenløsnig... jeg klarer ikke komme meg opp igjen om jeg setter meg ned uten hjelp, alle bevegelser er vonde og nysing det gjør jeg alt for å unngå.. Det er vondt det. til tider er det vondt å puste..:( går på krykker da. det hjelper å ha noe å støte seg til. I morgen kommer samboeren hjem fra jobb. har ikke sett han på 15 dager gleder meg sykt for da skal han pleie meg litt. Det hjelper litt med knipeøvelser og så har jeg lært noe hos fyseoterrapauten. Ligge på rygg og dra inn navelen.på en måte. Men det bør du lære av en som kan lære det vekk da. den øvelsen hjelper veldig. da bruker du noen muskler som stabiliserer bekkenet. masasje og sånne varme gele puter hjelper veldig. masasjen må være myk og god da ikke sånn hard masasje. ( ikke sitt med bena i kors og ikke ligg uten pute mellom bena når du sover for da vrir du bekkenet og da blir det bare værre. Dette er tredje gangen jeg går gravid å har hatt bekkenløsning med alle tre og fra uke 8 med de to første. ikke noe særlig.. ble annbefalt å ikke få flere barn da plagene er grusome her da, men så var det en liten gutt som hadde bestemt seg at han skulle vertfall komme :) hehe så da får han det da ;) Tenkte det kunne være greit med noen tips.. men skal ikke tvinge deg ;) god jul :)

Skrevet

ikke helt sikkert bekkenløsning....

eller det er ikke sikkert at du kommer til å få problemfull bekkenløsning mener jeg.

jeg hadde veldig vondt i halebenet første svangerskap, og ei god stund etter fødselen, men hadde aldri noen plagsom bekkenløsning. bortsett fra ca 2 uker før fødselen, da var alt vondt over alt, gå! ligge sitte... (men er det ikke sånn det "skal" være?)

tror det kan være lurt å være aktiv for å unngå at det utvikler seg til bekkenløsning, få litt mosjon og gjøre litt "bekkenøvelser"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...