Gå til innhold

Noen som har hatt vondt under eggløsning her og blitt gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt hver mnd, men i går synes jeg det var helt grusomt, klarte såvidt å bevege på meg. I dag er det mye bedre, men fortsatt ømt...

Jeg mistenker endomitriose, men jeg har ikke vondt under menstruasjon, da her jeg null smerter.

Altså disse smertene er kun ved eggløsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også veldig EL smerter, men nesten ingen mens smerter og hadde ingen problemer med å bli gravid.

Nå vet jeg ikke hva endomitriose er, men dersom du mistenker at det er noe galt der ned, kanskje du bør ta en tur til legen

Skrevet

Ja, jeg tenker å bestille time så fort det åpner der.

Skrevet

HEi

Har alltid hatt vondt med både eggeløsning og menstruasjon, hadde null problem med å bli gravid. Gikk vel ein menstruasjon el noe etter eg slutta på pillen.

Skrevet

Jeg har de siste årene hatt store eggløsningssmerter, og som deg mistenkte jeg endometriose (hadde også et par andre symptomer). Oppsøkte lege for mange år siden pga dette, men hun mente at dette ikke var noe å engste seg for, og det var helt vanlig. Fikk ingen henvisning.

Da vi noen år senere prøvde å bli gravid, så var begge egglederne mine ødelagte. Dette ble oppdaget ved en exu, og etterhvert utredning siden jeg ikke ble gravid igjen. Årsaken til de ødelagte egglederne var endometriose... :-(

Men hvis du er mamma til to, så har du vel ingen grunn til å tro at du ikke kan bli gravid pga dette? Noen sier også at sterke EL-smerter indikerer "sterk EL" og at man også dermed er ekstra fruktbar.. Ikke vet jeg.

Skrevet

Jeg har hatt eggløsnongssmerter hver eggløsning etter at jeg fikk første. Har hatt ubetydelig med menssmerter. Jeg ble gravid på første forsøk. Er jo greit å kjenne at man har el da, så veit man når man skal kjøre på:D

Skrevet

Det er bare det siste halve året jeg har hatt slike smerter. Det kan gå 1 mnd uten smerter, men de fleste mnd er med smerter.

Og vi har ikke lyktes i å bli gravid på 3mnd nå, derfor jeg mistenker at det kan være noe galt. Vet 3mnd er for lite, men jeg synes det er veldig merkelig at det ikke klaffer om alt er i orden.

Skrevet

Jeg har alltid kjempevondt. Tok det som et tegn på når eggløsning var, og traff på første prøveforsøk. Første barnet kom uten prøving...ei lita sædcelle som snek seg gjennom det meste hehe.

Skrevet

Jeg hadde også veldig vondt under el denne gangen, og da ble jeg gravid :-)

Skrevet

Det er 80% som blir gravide innen ett år, og dette er mennesker alt er i orden med. Så du bør bare smøre deg med tålmodighet. Er du ikke gravid innen ett år, så kan du få utredning. Lykke til!

Skrevet

Da jeg hadde min siste el gør graviditet slet jeg med å stå oppreist fordi det gjorde så vondt.Fant ut i ettertid at det var festesmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...