Gå til innhold

hva tror dere?

Kari K. med to søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten for tiden. Så utrolig sliten. Orker ingenting etter å ha komt hjem fra jobb. Detter ned i sofaen. Alt er et ork. Jeg kan våkne på natten å begynne å tenke på jobb. Har jeg gjort noe feil? Er alt i orden? Klarer ikke å sovne igjen. Jeg syns det er koslig å dra på kafe med venninner og å holde meg i form, men det er flere uker siden sist. Vil bare sove å sove. Lege? sykmelding? Men syns det er feigt å sykmelde seg fra jobb bare fordi det er vanskelig. Men er så utrolig sliten.. Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde kanskje nevnt at jeg er avdelingsleder. føler at jeg jobber å jobber, men får lite igjen for det. lite tilbakemelding fra ledelsen. viss jeg får, så er det mest negativt.

Skrevet

Kan du ikke snakke med dem? Si at du føler deg sliten, at du savner positive tilbakemeldinger. Det er veldig vanskelig å jobbe når man ikke får positive tilbakemeldinger på det en gjør, da er det lett å komme inn i i dårlig spiral. Jeg hadde det litt sånn tidligere i høst, følte at det jeg gjorde ikke var bra nok, at jeg måtte forbedre meg, jeg var sliten hele tiden og glefset til ungene, hadde ikke noe overskudd. Men så evaluerte vi kursene ved kursslutt (jeg jobber som kursholder), og jeg fikk så mange positive tilbakemeldinger! Det negative fantes bare i mitt hode! Jeg er sikker på at hvis du snakker med ledelsen, føler du deg bedre etterpå. Alle trenger å bli verdsatt. Jeg synes ikke du skal sykemelde deg hvis det er noen som helst mulighet for å unngå det, men kanskje du skulle prøve å se etter en annen jobb?

Skrevet

har prøvd å snakke me ledelsen. blandt annet om at mine ansatte slutter hele tiden. dette er ikke noe rart, da ledelsen skal kutte i antall timer etter jul. de ansatte jeg har, har hele tiden sagt at de kun skal jobbe to mnd osv. jeg savner eldre ansatte som er eldre og mer erfarne. dette har jeg ytet ønske om, men jeg får til svar at det er ikke hennes feil at ledelsen slutter! blir så oppgitt. tror jeg må finne meg en annen jobb. men hva? huff... ikke lett dette her. håper ting blir lettere etter jul, når jer har hatt er par dager fri.

tusen takk for svar:) flere...?

Skrevet

Kan du få spørre om å få være med å ansette de som skal jobbe under deg? Så får du i hvertfall noe du skulle ha sagt når det gjelder den biten. Du kan kanskje prøve å ta kontrollen i større grad, det er din jobb, du har en lederstilling, og det er du som i stor grad skal bestemme hvordan din arbeidsdag blir. Eller? Jobber du i en butikk? Du kan lage rutiner for de som jobber på din avdeling, delegere ansvar, vise at du forventer en innsats av de som jobber der... Jeg vet at det ikke er lett, det er UTROLIG vanskelig å være den som tar jobben på alvor når de andre "bare skal være der en stund", det vet jeg alt om...

Skrevet

jeg føler jeg har prøvd alt. er så motløs. jeg har prøvd å delegert ansvar, men det fungerer ikke. butikken går dårlig, å de varere de ordner selger ikke. de bryr se rett å slett ikke. hun ene som gjør, har levert oppsigelse. grunet flytting til annen by. ting er søren meg ikke lett.

blir bare syting dette. derfor jeg har hatt lyst å sykmelde meg. for å gi ledelsen en vekker. uten meg vil nemig ikke avdelingen fungere. er så sliten av alt nå. men takk for at du hører på en sliten sjel:)

Skrevet

I denne situasjonen burde du sykemelde deg, før du "smeller i veggen"!Det er bedre at du blir borte en måned eller to, i stede for at du blir borte i et år eller to!

Skrevet

Sykemelding for å gi ledelsen e vekker, er vel ikke grunn nok til sykemelding. Men jeg synst det høres ut som om jobben sliter på deg, og at du kan få sykemelding pga det. Forstår din frustrasjon veldig godt. Det er ikke morsomt å ha det sånn.

Hva vil du ellers jobbe med, om du skulle finne en ny jobb? Har du utdannelse innen butikkfag? Er lønnen bra ut fra stillingen? Leder??

Skrevet

jeg tviler på at jeg kommer til å sykmelde meg. værtfall ikke på det grunnlaget for å gi ledelsen en vekker. men tanken har streifet meg når det har gått en faen i meg. blir så lei! å sliten. sover dårlig om natten. går å kverner å tenker på jobben hele tiden.

men hvorfor må jeg legge så mye i jobben når ledelsen tydlivis ikke gjør det? blir irritert på meg selv også. har spurt om hjelp flere ganger, men bir blankt avist.

har ingen utdanelse innen butikkfaget. kun tenke meg å jobbe med noe annet for en stund, men ikke lett i disse tider. lønnen er også dårlig. jeg har forhørt meg litt rundt, å jeg tjener dårlig sammenlignet med andre i en tilsvarende jobb. nei, løsningen er nok å finne meg noe annet. deili å få klarnet hodet!

Skrevet

Kan jeg få spørre hva du har i årslønn/mnd-lønn?

Om lønnen er dårlig, du spør etter hjelp, men ikke får, så sier jo det sitt om ledelsen. Og jeg ser godt "poenget" med at å være sykemeldt vil kanskje få de til å se problemet(selv om de sannsynligvis ikke ikke vil det, virker det som).

Men du må tenke på deg selv. Forklar dette for legen, så får du sykemelding, og hadde jeg vært deg, ville jeg sett etter ny jobb, jeg altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...