Tigermor. Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Samboeren min fridde endelig i går...har ventet leeenge på det øyeblikket =) Men hva gjør vi nå?? Har ikke peiling på hva som bør planlegges først liksom. Må vel finne ut hva et bryllup koster og se hvor lang tid vi trenger på å spare sammen til festen. Jeg kunne tenkt meg et bryllup alerede til sommeren, men mulig at det blir knapt med tid. Håper jo på å få enda en liten bebis til høsten/vinteren =) Hjelp, mange tanker i hodet nå, drømte om bryllup i hele natt hehe =)
Lea Laus Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Gratulerer!! Jeg ville dratt til nærmeste bokhandel og kjøpt boken "bryllup fra a til å"! Står utrolig mange smarte tips og råd om alt fra kjoler til bordplasseringer, når man bør sende ut invitasjoner og alt mulig annet tenkelig man kanskje lurer på.. Ps. tror den heter bryllup fra a til å, eller noe i nærheten....! Lykke til!
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 Gå inn på www.bryllupsguiden.no:o) Der står mye bra med linker videre:) Hilsen Blomsterdekoratør:)
Musemor med tre søte små Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Gratulerer så mye. Det første dere må gjøre er å sette en dato, så finne ut hva dere har råd til, er det noen av foreldrene deres som sponser noe? Deretter må dere finne lokaler til festen. Husk, enkelte steder blir allerede fullbooket 1-2 år i forveien, så dersom dere skal gifte dere til sommeren kan dere ha litt dårlig tid. Dersom dere skal gifte dere i kirken må dere også snart snakke med presten. Hvordan det er borgerlig vet jeg ikke. Det er iallefall der jeg ville startet. Lykke til, dette kommer til å bli gøy.
Vil Skrevet 26. desember 2008 #5 Skrevet 26. desember 2008 Hei, gratulerer! Støtter MorFarOgEnLitenTut over her. Det første dere må gjøre er å velge sted og booke det til en dato. (Heri ligger jo også budsjett-avgjørelse, finner dere et sted hvor dere kan bringe alkoholen selv er det veldig besparende.) Ta kontakt med kirke, humanetisk forbund eller kommunen for å bestille vigsel. Så er det ingenting å gjøre på en laaang stund. Innbydelser kan sendes ut fra 4 måneder før. Du må kikke etter en kjole. Etterhvert kan du også tenke på pynt av lokale, bestille dj/ ordne musikk. Bestille frisør til dagen. Det er ikke så mye som folk skal ha det til synes jeg! Bare gled deg du! Forresten: Skal dere på bryllupsreise er jo det lurt å bestille tidlig. Vi kjøpte flybilletter til Asia 8 måneder før. Lykke til!
Vil Skrevet 26. desember 2008 #6 Skrevet 26. desember 2008 Og forresten. Pass deg for bryllupsindustrien! Dette er en meget grisk bransje, som spekulerer i at man har lett for å sløse. Vi brukte 90 000 på alt, inkl kjole og leie av jacket til ham, mat og gratis alkohol til 75 gjester, (vårt valg med gratis alkohol, kunne ha spart 15 000 der) musikere til vielse, leie av musikkanlegg, frisør etc etc. og vi kneip igjen på alle fronter. Fikk en kamerat til å ta bilder, kjøpte kjolen min på salg, droppet bryllupskake og laget brudebuketten selv, feks. Kunne lett ha betalt 30 000 mer om vi ikke hadde konsentrert oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå