Gå til innhold

Ang gaver til barn fra tidligere forhold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her nok en gang med en liten klump i magen etter julefeiringa.

De to store barne mine på 13 og 15 fikk heller ikke i år julegave fra min samboers pappa og hans kone. Heller ikke fra sambo sin bror m fam. Vi kjøpte gaver til de to på 15 og 5 som brorens samboer har fra et tidligere forhold. Dette synes jeg er naturlig siden min svoger nå venter barn med denne damen. Da blir de to jentene en del av familien mener jeg.

Barna får selfølgelig mer enn nok gaver så det er ikke der det ligger. Men tanken bak! Trenger ikke være dyre gaver. Et par sokker er helt ok.

Min samboers bestemor og hans kusine som bor på en annen kant av landet og knapt kjenner barna mine gir dem alltid gaver til jul

Sambos pappa og kone ga heller ikke komfirmasjonsgave til min sønn selv om de var invitert til kaffen. De reiste på hytta og kom derfor ikke. Men er det ikke vanlig at man gir gave uansett når man er invitert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,dette var dårligt gjort.

Er det av økonomiske grunner er det bare å kutte ned kostnadene på gavene til de andre barna.

Som du sier,det trenger ikke være dyre gaver.

Og ja,er mann invitert i konfirmasjon gir mann gaver om mann kommer eller ei.

Skrevet

Barna får alltid gaver fra familien til farerns nye samboer. Synes det er veldig flott!

Økonomien til svigers er det ikke noe i veien med så det er ikke der det ligger.

Broren min har opp gjennom årene hatt flere samboere med 2-3 barn h Han har ingen barn selv. Mine foreldre har alltid gitt disse barna jule/bursdags/konfirmasjons-gaver.

Skrevet

uff. det synes jeg hørtes rart ut! Barna er jo endel av familien.

har du et greit forhold til dem ellers?

Her hadde jeg med meg to barn inn i forholdet. Det er ingen barn i mannen min sin familie fra før. Og mine jenter har blitt tatt godt imot fra dag en på alle mulige måter og fåtr alltid gaver til jul, bursdag osv . Både av hans søstre på 21 og 23 år og hans mor og far.

Vet ikke hva som er vanlig jeg. Men min bror er også sammen med en dame som har to barn fra før, og jeg vet at mamma kjøpte noe til hennes barn og. Selv om de kun har møttes 1 gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...