Gå til innhold

hjelp meg..Er dette farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 1.januar,og urinprøvene mine har hvert fine annenhver kontroll.Sist uke var den fin,men blodtrykket mitt var skyhøyt.Fikk beskjed om og ta det med ro..

Siste 2 dagene har jeg hovnet opp veldig på føttene og fingrene.Ser ut som stokker...

Skal til legen over helgen igjen... Men er dette farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høyt blodtrykk kombinert med ødemer(hoven i kroppen pga av vannansamling) kan være tegn på svangerskapsforgiftning. Tror kanskje du skulle tatt kontakt med fødeavdelingen og høre med de, så kan det hende de tar deg inn for en sjekk.

Skrevet

Er sikkert begynnende svangerskapsforgiftning, bare ta det helt med ro, blir det verre ringer du evt legevakta om legen ikke er åpen, for en sjekk.

Ville jeg gjort da...

Skrevet

Ta kontakt med fødeavdelingen om du føler deg dårlig da du har symptomer på svangerskapsforgiftning.... hypertensjon (høyt blodtrykk) og ødemer (væske i kroppen) er to tegn, man må også ha protein i urinen for å få diagnosen svangerskapsforgiftning..

Skrevet

Urinen var helt fin sist...men bruker og ha proteiner i den annenhver gang...

Har ikk evondt noen steder,men er bare veldig hovven..Ser ikke anklene mine lengere..

Ser det litt an jeg da..

Takk for svar..

Skrevet

Hva mener du med skyhøyt bldotrykk? Hadde selv høyt blodtrykk på slutten og var til kontroll/vurdere igangsetting 2 ganger i uka. Noe ødem men ikke så mye. Ikke protein i urinen. Ble ikke satt igang, fødsel ei uke over termin. Blodtrykket varierte også en del, visste høyere på disse nye måleapparatene en de gamle. De gamle er mer riktige..

Noen får høyt blodtrykk på slutten uten at det er farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...