Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #1 Skrevet 25. desember 2008 Spurte 6-åringen meg i går mens hun så på meg med store, blå øyne. Jeg fikk helt vondt i meg. Jeg var ganske amper i går, mye som skulle ordnes og hun trippet rundt meg og maste, og jeg var ganske avvisende. Så da jeg holdt på å kle barna så spurte hun meg. "Selvfølgelig liker jeg deg, og mamma er kjempe-kjempe glad i deg! Hvorfor spør du?" "Fordi." "Fordi hvorfor?" "Fordi du alltid kjefter på meg når jeg tuller meg." Jeg var så lei meg i går etter denne samtalen og jeg hører hele tiden stemmen hennes svirre rundt i hodet mitt. Og jeg skal ikke la mitt stress gå ut over barna mer for aldri om de skal tro at jeg ikke liker dem! Verdens verste mor pris, og på julaften attpåtil, går til meg=(
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 25. desember 2008 #2 Skrevet 25. desember 2008 Jepp, den svir! Jeg har vært der selv ved et par anledninger... Dårlig tid kombinert med hundretusen ting som skal gjøres, og stress fra en annen verden, forvandler meg til en solid monstermamma. Heldigvis kan man vise barna respekt gjennom å be om unnskyldning, noe jeg føler jeg gjør litt for ofte. Når jeg gjør det, får jeg som oftest denne kommentaren; "Takk for unnskyldningen, du er verdens beste mamma!" :-)
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #3 Skrevet 25. desember 2008 uff da..... Men hvis det er noen trøst så er du ikke alene om å ha fått det spørsmålet.... Barn tåler utrolig mye, om man tar hensyn til slike kommentarer! Julen er mere en bare juleaften..og barn tilgir fort. Men barn lærer også fort at slike kommentarer ofte får mamma til å få dårlig samvittighet, som igjen kan få dem til å få viljen siden
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Nei, det er du ikke alene om nei. Velmenende hilsener fra en også til tider amper 2-barns mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå