Gå til innhold

hjelp meg noen!!! ang. barn og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

snart klikker jeg, jeg har en datter som blir 4 i mars, som har funnet ut att og sove det trenger vi ikke.

har alltid hatt supre leggerutiner til henne, men for 1,5 mnd siden snudde det helt.

hun står opp hver kveld i 11 tiden, uansett nårtid jeg har lagt henne, så er hun våken til 4,5,6 på morningen, og står opp etter ett par timer.

hun sover jo aldri!!!!!

har prøvd alt jeg har kommet over,men nå er jeg helt rådløs, det har ikke vært noe som har virket så langt, så nå vurderer vi og ta henne til legen.

kan jo nevne at hun sover ikke om dagen heller, bare det bitte lille på kvelden og morningen.

noen som har erfaringer?

jeg har enda en liten beibi og ta meg av på dagen, å nå KLARER jeg ikke mer

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det første som slår meg, er at dette leggetullet kanskje er en reaksjon på den nye babyen (?)

når jenta di våkner kl 11, får hun mest sannsynlig en av foreldrene helt for seg selv i flere timer, og det er vell helt supert! (men kanskje ikke for dere.)

du kan forsøke å prate med henne, spørre om hva hun synes om å dele mamma og pappa med en baby, prøv å se hva hun synes om den nye tilværelsen som storesøster, kanskje hun vil ha litt mere alenetid med en av dere voksne.

men ikke vet jeg, altså! ville kanskje tatt en samtale med helsesøster, for de har vell opplevd det ene og det andre, og har muligens noen råd og tips å komme med!

håper dere finner en lønsing, god jul!

Skrevet

ja skal ringe dit med engang de åpner igjen.

jeg vet ærligtalt ikke hva mer jeg kan gjøre, i "natt"sovnet hun ikke igjen før 8 på mornningen.

vi sliter henne helt ut på dagen, og hun sovner som en stein på kvelden, akkurat det er ikke noe problem,men så våkner hun hveeeer kveld

Skrevet

dytter denne litt i tilfelle noen har innspill

Skrevet

å vi dytter

Skrevet

Npr legger dere henne ned da? Hvilken oppmerksomhet får hun når hun er våken på natta? hva får hun lov til gjøre?

Skrevet

har alltid hatt fast leggetid kl.20, men nå har vi faktisk drøyd henne helt til 21.30.

jeg bruker og gå å legge meg med henne når hun våkner,da kan hun finne på og ligge rolig.

vi har prøvd å sitte utfor rommet hennes oog bære henne tilbake hver gang hun kommer ut, det virker ikke.

vi har kjeftet å pratet, virker ikke.

men hun tar all oppmerksomhet som positiv oppmerksomhet bare hun får det, så det kan nok steme bra med søskensjalusi, da har hun jo meg alene hele natten.

når hun våkner på natten så får hun bare lov og være på rommet, men hun prøver hele tiden og komme ned i stua

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...